کد خبر: ۱۱۳۷۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

واژگونی اتوبوس دانش‌‌آموزان دختر هرمزگانی در داراب/ اعلام اسامی برخی از کشته شدگان/ احتمال قطع نخاع برخی مصدومان/آمارهای متناقض مسوولان از تعداد جان باختگان/سفر وزیر آموزش و پرورش به داراب

واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در نزدیکی داراب چندین کشته و مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش شیرازه، ساعت 3:58 بامداد جمعه بر اثر واژگونی یک دستگاه اوتوبوس حامل  دانش آموزان دختر اهل استان هرمزگان در حوالی قلعه بیابان بخش رستاق داراب فارس 10 کشته و 35 مصدوم به دنبال داشت.

سعید اجرایی فرمانده عملیات امدادرسانی به مصدومان این حادثه گفته است: تاکنون علاوه بر مالک اتوبوس، 9 دانش آموز دختر اهل استان هرمزگان در این حادثه کشته شدند.
واژگونی اتوبوس دانش‌‌آموزان دختر هرمزگانی در داراب/10 کشته و 35 مصدوماجرایی با بیان این که بیشتر کشته شدگان از دانش آموزان شهرستان رودان بوده اند، گفت: حال 13 مصدوم این حادثه وخیم گزارش شده است.

معاون عملیات سازمان اورژانس کشور گفته است: تلفات تصادف اتوبوس دانش‌آموزان به ۱۶ نفر می‌رسد.

همچنین بالگردهای امدادی جهت انتقال مصدومان حادثه به داراب اعزام شده اند.


تعداد کشته شدگان حادثه ۹ نفر است

صادق صادقی دادستان داراب اما تعداد شدگان را ۹ تن اعلام کرد و گفت: تاکنون جسد خانم فرحی سرپرست، ۷ تن از دانش آموزان و کمک راننده اتوبوس شناسایی شده است.

وی افزود: مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان جان باخته این حادثه تلخ هستند.

صادقی گفت: این حادثه تعداد ۳۴ مصدوم داشت که تعداد ۴ نفر آنها با اورژانس هوایی اعزام شدند.

احتمال قطع نخاع برخی مصدومان
حسن فیاض پور مدیر کل بحران استانداری فارس در گفتگو با مهر  در خصوص حزئیات این حادثه گفت: این اتوبوس حامل ۴۵  نفر از دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان مناطق رودان و منیاب استان هرمزگان بوده که برای شرکت در مسابقات فرزانگان و نخبگان عازم شیراز بوده اند.

وی بیان کرد: این اتوبوس در نزدیکی جنت شهر داراب واژگون شد که منجر به مرگ ۱۱ تن و مصدومیت مابقی سرنشیان شد.

مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه ۲۲ نفر به صوت سرپایی درمان شدند، افزود: ۱۳ نفر بستری هستند و چهار نفر که حال  نامناسبی دارند با بالگرد های جهرم، لار و شیراز به مراکز درمانی شیراز اعزام شدند.

وی گفت: چهار نفر از این مصدومان ممکن است قطع نخاع شده باشند.

سفر وزیر آموزش و پرورش به داراب


 وزیر آموزش و پرورش در توئیتر خود نوشت: پدرانه با خانواده های داغ دار همدردم.همان ساعات اولیه دستورات لازم برای بررسی و پیگیری سریع وضعیت دانش آموزان هرمزگانی را دادم و به داراب می روم.

خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس علت حادثه واژگونی اتوبوس

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس «ولوو» علت حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر شهرستان‌های رودان و میناب بود.

بازداشت راننده اتوبوس


رئیس دادگستری شهرستان داراب فارس نیز گفت: راننده اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی بازداشت شد.



نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
0
چند دانش آموز دیگر باید قربانی بی احتیاطی رانندگان و بی دقتی مسئولین در انتخاب اتوبوس و راننده شوند؟
اگر هواپیمایی سقوط کند و چد نفر کشته شوند چه سر و صدایی در کشور راه می افتد؟