کد خبر: ۱۱۴۸۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۶

اولین تیر سیاسی شورای پنجم به سنگ خورد/ وزارت کشور: شورای شهر شیراز فرد جایگزین معافیان را معرفی کند

نامه وزارت کشور مبنی بر عدم صلاحیت معافیان به دلیل آنچه که بازنشستگی این فرد خوانده به رئیس شورای اسلامی شهر شیراز صادر و منتشر شد.
به گزارش شیرازه، نامه وزارت کشور مبنی بر عدم صلاحیت عبدالحمید معافیان به دلیل آنچه که بازنشستگی این فرد خوانده به رئیس شورای اسلامی شهر شیراز صادر و منتشر شد.

این نامه که در فضای مجازی منتشر شده به شرح زیر است:

اولین تیر سیاسی شورای پنجم به سنگ خورد/ وزارت کشور: شورای شهر شیراز فرد جایگزین معافیان را معرفی کندبسمه تعالی
جناب آقای دستغیب
رئیس محترم شورای اسلامی شهر شیراز
با سلام و احترام

پیرو نامه شماره 88273 مورخ96/6/6 در خصوص درخواست مدارک و مستندات شهردار پیشنهادی آن شورا به اطلاع می رساند:
با عنایت به استفساریه اخیر مجلس شورای اسلامی در خصوص تبصره 1 ذیل ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری "بازنشستگان مصوب 1395 مبنی بر اینکه بازنشستگانی که به واسطه انتصاب یا انتخاب در یکی از سمت های مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها به کارگیری می شوند از شمول ممنوعیت این قانون مستثنی هستند و هر سمتی در زمان بازنشستگی یا قبل از آن داشته ملاک عمل نیست، " ضروری است شورای شهر در اسرع وقت نسبت به انتخاب فرد واجد شرایط دیگری که شرایط مندرج در آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب 1377 از جمله سوابق اجرایی مناسب، مدرک و رشته تحصیلی مرتبط و حالت اشتغال به کار و ... را دارا باشد و به عنوان شهردار شهر شیراز انتخاب نماید.

بهزاد افشار
مدیر کل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستا

به گزارش شیرازه، عبدالحمید معافیان رئیس شورای اصلاح طلبان استان فارس و رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات 96 بود که شورای شهر در یک فرایند به ظاهر دموکراتیک وی را در 28 مرداد ماه 96 به عنوان شهردار منتخب شورای شهر شیراز انتخاب کرد.

گفتنی است با وجود اینکه اکثر رسانه های مجازی فارس طی یک ماه گذشته از احتمال عدم تایید صلاحیت معافیان به دلایل قانونی هشدار داده بودند اما اعضا شورا با پافشاری و لجاجت بی مورد فرایند انتخاب شهردار شیراز را به تاخیر انداختند.
حال با وجود نامه رسمی وزارت کشور شورای شهر شیراز باید هر چه سریعتر گزینه جایگزین معافیان را معرفی کند.

در این میان نیز برخی از افراطیون جریان اصلاحات و نماینده های شیراز بدون توجه به نامه قانونی وزارت کشور اعضا شورا را ترغیب می کنند تا در مقابل این اقدام بایستند و مخالفت کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
شورا اگر بخواهد به این روند ادامه دهد و فرصت سوزی کند موفق نخواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶
0
با وجود اینکه اکثر رسانه های مجازی فارس طی یک ماه گذشته از احتمال عدم تایید صلاحیت معافیان به دلایل قانونی هشدار داده بودند................
چقدر مستدل