کد خبر: ۱۱۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبرداد؛

افزایش 35 درصدی کشت زعفران در شهرستان نی ریز

پیش بینی می شود در سال جاری بیش از 160 کیلوگرم زعفران خشک از 17 هکتار سطح کشت شده زعفران تولید خواهد شد.

به گزارش شیرازه، سعید ضیغمی مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: سطح کشت شده زعفران در نی ریز درسالهای گذشته 17 هکتار بود که با استقبال خوب کشاورزان و ضرورت کاشت گیاهان دارویی در مناطق مختلف بخصوص در منطقه مشکان، امسال شاهد افزایش حدود 35 درصدی کشت این محصول نسبت به پارسال بودیم.


ضیغمی در ادامه بیان کرد: انتظار می رود سال آینده سطح بیشتری به کشت زعفران در این منطقه اختصاص یابد.

وی افزود: با توجه به عملکرد 5 کیلوگرم محصول زعفران خشک در هر هکتار از اراضی مثمر، پیش بینی می شود امسال در مجموع بیش از 160 کیلوگرم زعفران خشک تولید شود که در طول مدت 45 روز زمان برداشت ، زمینه ایجاد بیش از سه هزار فرصت شغلی فراهم می شود .


مسئول واحد باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: زعفران تولید شده هم بصورت گل تر به فروش می رسد که در منازل اقدام به جداسازی پرچم می شود و هم بصورت خشک شده پس از مصارف داخلی به بازارهای شهرها و استانهای همجوار عرضه می شود .


ضیغمی همچنین گفت: علاوه بر نبود صنایع بسته بندی ، در حال حاضر مهمترین مشکل کشاورزان ، نبود نقدینگی برای خرید پیاز زعفران از مناطق دوردست است که اگر شرایطی برای تامین منابع مالی در قالب تسهیلات آسان فراهم شود ، قطعا به توسعه و افزایش تولید این محصول ارگانیک و با ارزش کمک موثری می شود.


وی  در پایان اظهارداشت: شرایط بحران آب در شهرستان و لزوم بهره برداری بهینه از منابع آبی بخصوص در مناطقی که مستعد کشت جایگزین هستند و اهمیت برنامه ریزی در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، می طلبد با ترغیب کشاورزان و برنامه ریزی صحیح و ارائه الگوهای مناسب ، به سمتی برویم که کشت گیاهان دارویی و کم آب بر را در این شهرستان توسعه دهیم.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، زعفران ، فارس
نظرات بینندگان