کد خبر: ۱۱۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۶
اتهام زنی جدید صادقی؛

چه کسی بر رفتار نماینده حاشیه‌ساز فراکسیون امید نظارت می‌کند؟+عکس

محمود صادقی که مدتهاست رویه‌اش اتهام‌سازی علیه مسئولان و شخصیت‌هاست بازهم در توئیتی جدید درباره اغتشاشات اخیر اقدام به اتهام زنی به یکی از نهادها کرده است.
به گزارش شیرازه، محمود صادقی، نماینده فراکسیون امید که در شبکه اجتماعی توئیتر حضور فوق فعالی دارد و جنجال‌های زیادی نیز در این راستا به‌وجود آورده است در توئیتی دیگر اتهام دیگری را بر پایه منبع و فرد نامعلومی به یکی از نهادها وارد کرد.

البته اتهام‌زنی این نماینده اصلاح‌طلب به مسئولان و نهادهای مختلف موضوع جدیدی نیست. بعد از جنجالی که وی درباره حساب‌های قوه قضائیه به‌وجود آورد و مورد توجه رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت، علی لاریجانی، رئیس مجلس نسبت به اتهام‌زنی واهی وی در صحن علنی مجلس واکنش نشان داد و گفت:

صحبت‌های شما متناسب با روابط بین قوا نیست، تذکری که شما در مجلس مبنی بر اینکه حقتان پایمال شده، بیان کردید بنده توضیح دادم که تذکر شما خطاب به وزیر اقتصاد را مشاهده کردم و شما بخشی از این مطالب را اکنون بیان کردید، شما بیان کردید که خطابتان به وزیر اقتصاد بود که براساس کدام ماده قانونی افتتاح این حساب قانونی بوده است؛ اما درآن تذکر چیز دیگری را اضافه کردید که بیان کردید براساس کدام قانون به حساب شخصی این مبالغ واریز می‌شود؛ این نکته محل اتهام است. از فرزند شهید صادقی توقع نمی‌رود که حرف‌های سایت ضد انقلاب را تأیید کند، زمانی که وزیر اقتصاد به صراحت اعلام می‌کند به این موضوع رسیدگی شده است. اتهام زدن به افراد آزادی بیان نیست ما باید در مجلس مدرس از حرف حق حمایت کنیم نه از حرف ناحق.

البته صادقی پس از این صحبت‌های لاریجانی مجبور به عذرخواهی از قوه قضائیه شد و دوباره به رویه غلط خود ادامه داد وحتی به آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید اتهام زنی کرد و یکی از بدهکاران بانکی را به ایشان نسبت داد. این درحالی است که پیشتر دفتر آیت الله مکارم شیرازی بارها اعلام کرده بود که ایشان داماد تاجری که صادقی عنوان کرده نداشته و ندارند.

حال صادقی در توئیت جدید خود با متهم سازی یکی از نهادها نوشته است:‌

طبق اعلام بستگان یکی از بازداشت‌شدگان که در زندان فوت کرد، او طی چند تماس باخانواده اش اظهار داشته مسئولان او و دیگر بازداشتی‌ها را مجبور به خوردن قرص هایی می‌کردند که حالشان را بد می‌کرده...

البته مشخص نیست صادقی از چه کسی صحبت می کند و خبر چقدر خبر صحت دارد. این درحالی است که غلامحسین اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه درباره خودکشی فردی که در کلانتری اراک اقدام به خودکشی کرده بود بیان کرده است: این فرد معتاد بود و مقداری هم موادمخدر به همراه داشت و پرونده‌ای در حوزه قضایی اراک برای او تشکیل شد که در حال پیگیری است. فردی هم در زندان اوین از بازداشتی‌های اخیر با توجه به فیلمی که هست و تصویری که برداشته شده در دستشویی اقدام به خودکشی کرد. این فرد معتاد و حدودا ۲۱ ساله. دانشجو هم نبود.

به هر جهت به نظر می‌رسد که باید درباره این اتهام زنی جدید صادقی قبل از اینکه به عنوان خوراک رسانه‌ای ضدانقلاب مورد بهره‌برداری قرار بگیرد پاسخ لازم داده شود.

با این حال معلوم نیست که وی از چه منبعی این مطالب را مطرح می‌کند و اینکه با کدام یک از مراکز مطلع در  زمینه صحت و درستی آن مشورت کرده است. درحالی این نماینده به اتهام‌سازی علیه مراکز نظام جمهوری اسلامی مشغول است که در گذشته بارها چنین مواردی را مطرح کرده که دروغ بودن آن اثبات شده است و وی مجبور به عذرخواهی شده است. البته این عذرخواهی‌ها بعد از آنکه این نماینده اصلاح‌طلب مدت زیادی به مخدوش کردن اعتبار نهادها، مسئولان و شخصیت‌ها مشغول بوده و خوراک رسانه‌های ضدانقلاب را فراهم کرده و حتی ضدانقلاب وی را نماینده واقعی توصیف کرده، انجام شده است.

به هر حال این سئوال درباره محمود صادقی مطرح است که چه فرد یا نهادی مسئول نظارت بر رفتار این نماینده است. آیا مجلس و رئیس آن نباید تذکرات لازم را به وی بدهد و یا فراکسیون امید نسبت به رفتار نماینده خود نبایستی نظارت بیشتری داشته باشد؟ با توجه به رویه قبلی این نماینده چه رفتاری باید با وی صورت گیرد؟

منبع: مشرق
نظرات بینندگان