کد خبر: ۱۲۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
رئیس اتاق بازرگانی فارس در نشست بازرگانان فارس با سفیر ایران:

فارس آماده برقراری مراودات اقتصادی فارس با کنیا است/ نیازسنجی 9کشور برای صادرات فارس/ سیاست کشور بر مبنای توسعه صادرات باشد

رازقی گفت: در سال جاری بازار 9 کشور خارجی به عنوان هدف برای صادرات استان فارس در نظر گرفته شده است که امسال پنج هیات تجاری و اقتصادی از فارس به پنج کشور اعزام می شود.

فارس آماده برقراری مراودات اقتصادی فارس با کنیا است/ نیازسنجی 9کشور برای صادرات فارس/ سیاست کشور بر مبنای توسعه صادرات و اشتغال پایدار باشدبه گزارش شیرازه، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس در نشست بازرگانان و صادرکنندگان استان فارس با سفیر ایران در کنیا که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: تجار و صادرکنندگان فارس علاقه مند به برقراری رابطه اقتصادی با تجار کشور کنیا هستند که ظرفیت های مناسب برای برقراری روابط مشترک اقتصادی و تجاری برای فعالان اقتصادی هر دو منطقه فارس و کنیا را داشته باشد، را دنبال می کنیم.

جمال رازقی بیان کرد: در گذشته اقداماتی برای برقراری تعاملات اقتصادی و تجاری بین استان فارس با کشور آفریقا انجام شده که متاسفانه نتیجه مطلوبی از آن به دست نیامده است.

وی با اشاره به وجود شرایط مناسب برای برقراری رابطه اقتصادی و تجاری با کشور کنیا افزود: فارس آماده توسعه روابط تجاری و اقتصادی خود با کشور کنیا است که زمینه های صادرات بخش خصوصی به این کشور را در اتاق فارس بررسی می کنیم.

رازقی اظهار داشت: هر اقدامی در کشورهایی که دارای مناسبات اقتصادی و تجاری خوب با کشور ما هستند و برای صنایع کوچک و متوسط ما در زمینه های مختلف سود آوری داشته باشند فرصت خوبی برای حضور کالاهای تولیدی استان فارس در بازار این کشورها است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به سخنان سفیر ایران در کشور کنیا از شرایط خوب برای حضور صادرکنندگان و تجار ما درکشور کنیا اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان و اعضای اتاق فارس که تمایل به حضور و فعالیت در کشور کنیا دارند پیشنهاد میکنیم قبل از هر گونه سرمایه گذاری توجیه اقتصادی و طرح توسعه را به دقت مورد بررسی قرار دهند و اطلاعات تکمیلی را از سفارت ایران در کنیا مطالبه کنند.

وی با بیان اینکه سیاست کشور باید بر مبنای توسعه صادرات، تولید و اشتغال پایدار باشد، ادامه داد: هرجایی که تولید و رونق صادرات را در پی داشته باشد می تواند به نفع کشورمان باشد لذا تعاملات و افزایش مراودات و تبادلات استان فارس و کشور کنیا را پیگیری می کنیم.

رازقی عنوان داشت: در سال جاری بازار 9 کشور خارجی به عنوان هدف برای صادرات استان فارس در نظر گرفته شده است که امسال پنج هیات تجاری و اقتصادی از فارس به پنج کشور اعزام می شود.

وی با بیان اینکه در حال کارشناسی و نیازسنجی بازار 9 کشور به عنوان اولویت های استان هستیم تصریح کرد: کشورهایی از جمله کنیا، مجارستان، تونس، عراق، گرجستان، چین، افغانستان، روسیه، عمان، اندونزی و یک کشور اورپایی از بازارهای مشخص شده برای محصولات استان فارس است که پس از کارشناسی بازارهای هدف، هیات تجاری استان اعزام خواهند شد.

او بیان کرد: اعزام هیات تجاری ازاستان بر اساس توجیه اقتصادی بازارهای هدف کشورها انجام می شود به طوری که اعزام هر هیات باید اهداف و خروجی مثبت برای توسعه صادرات استان داشته باشد.

فرصت های اقتصادی کشور کنیا برای تجار استان فارس مناسب است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور کنیا گفت: کنیا یک کشور بکر و مناسب برای انجام فعالیت های اقتصادی است که فرصت های اقتصادی مناسبی برای برقراری مراودات اقتصادی و تجاری، فعالان اقتصادی و تجار استان فارس در کشور کنیا وجود دارد.

هادی فرجوند بیان کرد: کشور کنیا به عنوان دروازه ورود به شرق و مرکز آفریقا شناخته می شود که برقراری ارتباط اقتصادی و تجاری با کشور کنیا می تواند بازار بزرگی را برای صادرکنندگان ما ایجاد کند که این ظرفیت منحصر به فرد است.

وی با بیان اینکه کشور کنیا پتانسیل خوبی برای صادرات تولیدات ایران محسوب می شود افزود: گردشگری و کشاورزی در اقتصاد کنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و این درحالی است که 75 درصد از مردم این کشور در بخش کشاورزی، دام و مجموعه های مرتبط فعالیت می کنند.

فرجوند با اشاره به زمینه های همکاری تجاری و اقتصادی مابین استان فارس و کشور کنیا ؛عمده اقلام صادراتی ایران به کنیا را قیر، پارافین، وازلین، روغن صنعتی، ورقه های فولاد، فرش و انواع کفپوش، مواد غذایی و اقلام عمدۀ صادراتی کینا به ایران مواد خام معدنی و چای عنوان کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درکشور کنیا، همچنین فرصت های کسب و کار در کنیا را در زمینه های مواد غذایی از جمله ماکارونی-خرما-عسل، مواد پاک کننده و شوینده از جمله پودر لباسشویی دستی- صابون و شامپو، مواد پتروشیمی، مواد ساخته شده از پلاستیک، گاز LPG و تجهیزات نگهداری از آن، محصولات نفتی، مصالح ساختمانی شامل کاشی- سرامیک- سنگ- سینک ظرفشویی- شیر آلات ساختمانی- کابل- کلید و پریز- لوله و اتصالات برشمرد.

وی اضافه کرد: سیمان و کلینکر، انواع درب و پنجره، لوازم خانگی و آبگرمکن های برقی و خورشیدی، میلگرد و انواع آهن آلات، ماشین آلات کشاورزی و راهسازی، خودرو و کامیون، دارو و تجهیزات پزشکی و لوازم آزمایشگاهی،انواع کنسانتره میوه- گوشت و محصولات گوشتی از جمله محصولاتی هستند که زمینه صادرات آن به کشور کنیا وجود دارد.

فرجوند ادامه داد: کشور کنیا در حوزه های زیر ساختی و خدمات فنی مهندسی فرصتهای بسیار خوبی از جمله طرح های راهسازی و مسکن سازی(انبوه و محدود)، سد سازی و آبرسانی، نیروگاهی (برق آبی، خورشیدی، زمین گرمایی و حرارتی)، تولید و اکتشاف نفت، بهداشتی و سلامت توریسم و توریسم درمانی، هتل داری و خدمات مسافرتی دارد که فرصت خوبی برای حضور مهندسان ما در آن کشور است.

وی عنوان داشت: کشور ایران و کنیا روابط دوستانه ای باهم دارند که در سیستم حکومتی این کشور توازن قوا حاکم است که در این کشور شاهد وجود بنادر مهم و اقتصادی هستیم.

فرجوند تصریح کرد: فعالان اقتصادی کشور کنیا علاقه مند به همکاری و برقراری ارتباط تجاری واقتصادی با بازرگانان کشور ایران و استان فارس هستند که آماده همکاری برای برقراری این ارتباط هستیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان