کد خبر: ۱۲۵۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۷

تجمع جاماندگان اربعین در سومین حرم اهل بیت(ع)/ برپایی موکب هنرمندان در مسیر پیاده‌روی/ اجرای طرح «کربلا، قرآن و شهدا»

جاماندگان کربلا از گوشه و کنار شیراز به سوی حرم احمدبن‌موسی(ع) پیاده‌روی خود را آغاز کرده و در حرم شاهچراغ(ع) تجمع می‌کنند.

به گزارش شیرازه، همزمان با سالروز اربعین حسینی(ع) مراسم سوگواری و عزاداری جاماندگان اربعین در استان فارس با حضور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است. شهروندان شیرازی با شور و شوق حسینی و با حرکت در مسیرهای از پیش تعیین شده به سمت حرم احمدبن موسی(ع) درحال حرکت می‌باشند.

راهپیمایان اربعین حسینی (ع) در شیراز از پنج محور به سمت حرم مطهر احمد بن موسی (ع) در حال حرکت هستند. این مسیرها شامل میدان قائم (عج) ـ بلوار هجرت ـ میدان شهدا ـ بلوار شهید آیت الله دستغیب و بلوار احمدی جنوبی ـ میدان شهید فهمیده ـ چهارراه شاهزاده قاسم- حرم مطهر و کوی زهرا(س) ـ میدان دفاع مقدس ـ چهارراه شاهزاده قاسم و همچنین میدان قصر الدشت ـ چهارراه 15 خرداد- چهارراه مشیر- بلوار شهید آیت الله دستغیب می‌باشد.

۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز از همه پایانه‌های اتوبوسرانی شیراز، حمل و نقل جاماندگان اربعین را به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) به صورت رایگان برعهده دارند و پس از پایان مراسم نیز برای بازگشت عزاداران خدمات رسانی خواهند کرد.

گفتنی است مسیر‌های چهارراه مشیر، میدان شهدا، چهاراه شاهزاده قاسم و تقاطع مصدق به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ محدودیت ترافیکی اعمال شده است.

در مسیرهای پیاده‌روی نیز عاشقان امام حسین(ع) به تاسی از پیاده‌روی بزرگ اربعین که در کربلای معلی اتفاق می‌افتد، با برپایی موکب‌هایی از عزاداران پذیرایی می‌کنند. از جمله موکب هنرمندان فارس نیز در مسیر این پیاده روی برپا شده است که در این موکب برنامه هایی شامل بداهه نویسی، نمایش روایتگری، اهدای کتاب با مضامین عاشورایی، نمایشگاه عکس پیاده روی اربعین، نمایشگاه نقاشی عاشورایی کودکان، شعر خوانی شاعران اجرا می شود.

همچنین طرح «کربلا، قرآن و شهدا» در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی برای نخستین‌بار به همت اتحادیه مدغم تشکل‌های قرآنی اجرا شده است که در این طرح از مؤسسات قرآنی و همچنین تمام زائران اربعین حسینی که در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی شرکت می‌کنند خواسته می‌شود هر کدام به نیت یکی از شهدا یکی از سوره‌های قرآن را در مسیر پیاده‌روی تلاوت کنند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان