کد خبر: ۱۲۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۲ دی ۱۳۹۷

آیا آدم فضایی‌ ها واقعا وجود دارند؟ از مخفی کاری ها تا رویت بشقاب پرنده ها!

بزرگ‌ترین سؤال در تمام دنیا که هنوز هیچ کس نتوانسته پاسخ سر راست و درستی به آن بدهد این است که آیا واقعاً فضایی‌ها وجود دارند یا خیر!؟
آیا آدم فضایی‌ ها واقعا وجود دارند؟ از مخفی کاری ها تا رویت بشقاب پرنده ها!به گزارش شیرازه، وقتی که این معما حل شود ۲ حالت دارد، یا می‌فهمیم که واقعاً فضایی‌ها وجود دارند، یا یک قدم به کشف اینکه انسان‌ها و بشریت تنها فرم حیات در جهان هستند نزدیک می‌شویم. مسلماً پاسخ به این سؤال را نمی‌توانیم به طور قطع بیان کنیم، مگر اینکه بتوانیم با آنها تماس برقرار کنیم یا آنها با ما تماس برقرار کنند یا شواهدی عینی از وجود آنها پیدا کنیم. این فرضیه هم وجود دارد که اگر ما موجودات فضایی را پیدا کنیم، آنها نه در قالب موجودات فوق هوشمند و پیشرفته، بلکه به شکل باکتری یا میکرو ارگانیسم‌های دیگر باشند. اما حتی این هم نمی‌تواند جلوی ستاره شناسان را برای جست و جوی بیشتر بگیرد.

در ادامه برخی معماهای حل نشده‌ی فضایی آورده شده که توجهتان را به آنها جلب می‌کنیم.
آیا بر روی مریخ حیات وجود دارد؟

این سیاره‌ی قرمز کمی به زمین شباهت دارد و تصور می‌شود که در گذشته با آب پوشیده شده بوده است. اما دانشمندان هنوز هم مطمئن نیستند که آیا مریخ واقعاً یک سیاره‌ی مرده است یا زمانی حیات بر روی آن جریان داشته است. تصور بر این است که مریخ تقریباً بیش از ۳.۸ میلیارد سال پیش، قبل از اینکه دوره‌های گرمایی سطحش را ذوب کند یخ زده و دره‌های عمیق و پستی بلندی‌های گوناگونی بر روی آن ایجاد کرده است. این تصور نیز وجود دارد که ایجاد شدن و افزایش گازهای گلخانه‌ای در اتمسفر متراکم مریخ بر ایجاد چرخه‌های آب و هوایی ناپایدار و قابل توجه دامن زده است. دانشمندان به راین باورند که این می‌تواند دلیلی بر سطح آبی و دارای پستی بلندی این سیاره باشد. آب می‌تواند شرایط موردنیاز برای زندگی را فراهم کند، پس امکان اینکه میلیارها سال پیش موجودات زنده بر روی مریخ حضور داشته باشند وجود دارد. هرچند آنها احتمالاً به دلیل آب و هوای بسیار متغیر و ناپایدار آن کلاً از بین رفته‌اند.
آیا موجودات فضایی سعی می کنند با ما ارتباط برقرار کنند؟

دانشمندان سیگنال‌هایی را از ستاره‌های دور دست در سال‌های اخیر دریافت کرده‌اند. با اینکه بعضی‌هایشان از منابع طبیعی که به‌صورت روتین جریان دارند آمده، اما بعضی‌هایشان احتمالاً توسط آدم فضایی‌ ها فرستاده شده‌اند. سال گذشته اخترشناسانی به نام  Ermanno F. Borra و Eric Trottier در مقاله‌ای تحت عنوان  «سیگنال‌هایی که احتمالاً از سوی فرازمینی ها آمده» جزئیات کشف ۲۳۴ سیگنالی که دریافت شده بود را شرح دادند.

متاسفانه ما هنوز نمی‌دانیم که این فرازمینی ها در ارتباطشان چه چیزی را می‌خواستند  به ما بگویند، یا اصلاً چیزی می‌خواستند بگویند یا نه، اما امیدواریم به زودی متوجه این قضیه بشویم.
آیا موجودات فرازمینی در اقیانوسی بر روی یکی از ماه های مشتری زندگی می کنند؟

بعضی از دانشمندان معتقدند که Europa (یکی از ماه‌های مشتری) که حدوداً هم سایز زمین است، اقیانوسی پنهان در زیر پوسته‌ی یخ زده‌ی خود دارد. اگر این پیش بینی‌ها درست از آب دربیاید، این محل می‌تواند مکانی عالی برای زندگی موجودات فرازمینی باشد.

طبق گفته‌ی سال گذشته‌ی ناسا، با وجود آبی سرشار از نمک، سطح سنگی دریا و انرژی و مواد شیمیایی‌ای که توسط گرمایش جزر و مدی ایجاد می‌شود، Europa می‌تواند بهترین محل حال حاضر در منظومه‌ی شمسی باشد که می‌توان غیر از زمین در آن زندگی کرد.

ناسا بر این باور است که شواهدی از بخار توده‌های آب از سطح ماه مشتری پیدا کرده است.

آیا این توده‌های بخار که رگه‌هایی از زندگی را در خودشان پنهان کرده‌اند به دانشمندان اجازه‌ی حل معمای فضایی را می‌دهند؟
آیا ما آدم فضایی هستیم؟

برخی دانشمندان بر این باورند که انسان‌ها نوادگان کسانی  هستند که روزی در مریخ می‌زیسته اند اما میلیاردها سال پیش با سیارک‌ها به زمین آمده‌اند.

دانشمندان اعتقاد دارند که شاید حیات اولین بار بر روی مریخ شکل گرفته بوده است و سپس زمین را هم درگیر کرده است. اعتقاد بر این است که حیات شانس بیشتری برای شروع بر روی مریخ در زمان‌های گذشته داشته است، چراکه این سیاره پیش از این شرایط بهتری برای زندگی داشته است؛ مثل آب و اتمسفر مناسب.

آنها بر این باورند که برخورد سیارک‌ها که توسط سنگ‌های فضایی منظومه‌ی شمسی صورت گرفته ممکن است باعث خرد شدن و تلاقی این دو سیاره شده و تکه‌ای از حیات و موجودات را از مریخ به زمین آورده باشد.

به گفته‌ی اخترشناس، Caleb Sharf:«ما تکه‌ای از مریخ را بر روی زمین پیدا کرده‌ایم و بر این باوریم که تکه‌هایی از زمین هم بر روی مریخ موجود است.»
آیا هیچ سیاره ی قابل سکونتی در نزدیکی زمین وجود دارد و آیا کسی بر روی آنها زندگی میکند؟

ستاره شناسان هم اکنون سیاراتی خارج از منظومه‌ی شمسی یافت کرده‌اند. از زمان پرتاب فضاپیماهای سیاره یاب کپلر ناسا در سال ۲۰۰۹، تا کنون ۴ هزار سیاره‌ی احتمالی خارج از منظومه‌ی شمسی پیدا شده است ( اصطلاحاً سیارات فراخورشیدی). از این تعداد ۲۱۶ تا به زمین شباهت داشته‌اند. مشکلی که وجود دارد این است که با اینکه این سیارات شبه زمینی قابل سکونت هستند، اما چندین هزار سال نوری از ما فاصله دارند که این یعنی دست ما فعلاً به آنها نمی‌رسد.
۱۶ نشانه دال بر وجود آدم فضایی ها

میلیاردر روسی Yuri Milner با اخترفیزیکدان انگلیسی استفان هاوکینگ، تیمی در راستای کشف و برقراری ارتباط با موجودات فرازمینی تشکیل داده است. ستاره شناسان قرن‌ها بر سر وجود موجودات فضایی در حال بحث بوده‌اند، اما هنوز هیچکس نمی‌تواند شواهد عینی و اساسی‌ای از فعالیت موجودات فضایی در سراسر این سیاره به‌دست بدهد. از تمدن مصر تا رویت شدن یوفوها یا بشقاب پرنده‌ها از زمین، در ادامه ۱۶ نشانه وجود دارد که ما را از وجود آدم فضایی‌ ها مطمئن می‌سازد.

 

 آدم فضایی‌

۱. دانشمندان یک شیء خارجی به طول نیم اینچ داخل جمجه ی ناپلئون بناپارت پیدا کرده‌اند. خود ناپلئون هنگامی که روزهای زیادی در سال ۱۷۹۴ ناپدید شده بود، گفته بود که توسط یک مرد عجیب و غریب زندانی شده بوده است.‌ به نظر شما این تصادفی است؟

 آدم فضایی‌

۲.حکاکی‌هایی که از مصر کشف شده نشان می‌دهد که ماشین‌های پرنده‌ای شبیه فضاپیماها در گذشته از دره‌ی نیل بازدید کرده‌اند.

۳. شهر کوچک Bonnybridge در اسکاتلند پایتخت بشفاب پرنده‌ی اسکاتلند نامیده می‌شود. زیرا به‌طور متوسط در این منطقه سالانه رویت شدن  بیش از ۳۰۰ بشقاب پرنده گزارش می‌شود.

 آدم فضایی‌


۴. هنگامی که یک گروه از دانشمندان انگلیسی بالونی را به خارج از استراتوسفر در سال ۲۰۱۳ فرستادند، هنگام برگشت بالون بسیار شوکه شدند چراکه در بالون یک موجود زنده‌ی عجیب و غریب بود. این دانشمندان بر این باورند که این گونه موجودات فقط می‌توانند از فضا نشأت گرفته باشند.

 آدم فضایی‌

۵. مطالعات اخیر نشان می‌دهند که یکی از ماه‌های مشتری به نام Europa، ممکن است حاوی باکتری‌های قرمز یخ زده باشد. این موضوع دانشمندان را به فکر واداشته که وقتی این گونه باکتری‌ها وجود دارند، ممکن است شکل پیشرفته‌تری از حیات هم بر روی این ماه وجود داشته باشد.

(تصویر عکس گرفته شده از ماه مشتری توسط ناسا در ۱۲ نوامبر سال ۱۹۹۶ را نشان می‌دهد)

۶. پس از دریافت تصاویری از  سوی کاوشگر Venera-13 از زهره در سال ۱۹۸۲، دانمشند روسی Leonid Ksamfomaliti ادعا کرد که احتمالاً اشکالی از زندگی عقرب مانند بر روی سیاره‌ی زهره وجود دارد.

( در این تصویر مناطق سیاه رنگ توسط برخورد شهاب سنگ‌ها بوحود آمده است.)

۷. محققان یک صخره‌ی مریخی در قطب جنوب پیدا کرده‌اند که ادعا می‌کنند حاوی فسیل نانوباکتری ها بوده است. این موضوع باعث گمانه زنی‌هایی شد که چنین صخره‌هایی که میلیاردها سال پیش به زمین آمده‌اند ممکن است تشکیل دهنده‌ی زندگی و حیات به شکل امروزی باشند.

۸. در سال ۱۹۹۷، دانشمندان در دانشگاه ایالتی اوهایو، سیگنال‌هایی از فاصله‌ی ۲۰۰ میلیون سال نوری دریافت کرده‌اند. این سیگنال‌ها که به‌طور قابل توجهی قوی بوده‌اند، دانشمندان را بسیار گیج و سردرگم کرده‌اند و آنها همچنین در حال تلاش برای شناسایی منبع آن هستند.

۹. اخیراً، دانشمندان میکروارگانیسمی کشف کرده‌اند که توانایی بی سابقه‌ای در مقاومت در برابر تشعشعات خطرناک رادیواکتیو دارد، به گونه‌ای که تاکنون در هیچ ارگانیسم زمینی‌ دیگری دیده نشده است. دانشمندان معتقدند که این میکروارگانیسم از مریخ نشأت گرفته و از فرضیه‌ی وجود موجودات فضایی پشتیبانی می‌کند.

 آدم فضایی‌

۱۰. متان به‌طور معمول توسط موجودات زنده تولید می‌شود، اما حجم عظیمی از این گاز در فضای اتمسفری مریخ کشف شده که بازهم تاییدی بر نظریه‌ی قدیمی حیات بر روی زمین می‌باشد.

۱۱. اختر فیزیکدان مالزیایی، Mazlam Othman، مدیر دفتر سازمان ملل در زمینه‌ی امور فضایی است که با تمام فعالیت‌ها و مسائل مربوط به فضا سروکار دارد. وظیفه‌ی Mazlan همچنین شامل این می‌شود که با بازدیدکننده‌های فضایی احتمالی ارتباط برقرار کند و اگر مریخی‌ها با ما ارتباط برقرار کردند خوش آمدگویی انسان‌ها را به آنها ابلاغ کنند.

۱۲. فقط ترافیک هوایی نیست که باعث می‌شود هواپیماها به شکلی که در تصویر مشاهده می‌کنید پرواز کنند. اخیراً، چندین مورد راجع به برخورد یک جت تجاری به یک بشقاب پرنده گزارش شده است. یک خلبان گزارش داده است که یک جسم پرنده‌ی دلتا شکل دیده که در هنگام پرواز به سمت منچستر انگلستان  به سمت آنها می‌آمده. بشقاب پرنده قبل از اینکه خلبان بخواهد برای جلوگیری از برخوردشان به هم واکنش نشان بدهد ناپدید شده است.

۱۳. کهشکشان ما راه شیری، شامل بیش از ۴۰۰ میلیارد ستاره می‌شود و دانشمندان بر این باورند که حدود نیمی از این ستاره‌ها حداقل یک سیاره در مدار خود دارند. ستاره شناس و متخصص فیزیک نجومی آمریکا، دکتر فرانک دریک، امکان وجود تمدن فرازمینی را بر اساس احتمال سکناگزیدن موجودات زنده در این سیارات مورد استدلال قرار می‌دهد.

۱۴. در تاریخ ۱ آگوست ۱۹۹۶، اخبار گزارشی از رویت شدن یک بشقاب پرنده در پنسلوانیای آمریکا اعلام کرد. زنی به نام Betty Klem نوری را دید که به سمت او می‌آید و حدود ۷۰۰ متر آن طرف تر فرود  آمده است.

۱۵. هنگامی که فضانوردان آمریکایی طی مأموریت آپولو ۱۱ بر سطح ماه فرود آمدند، یک شیء پرنده‌ی ناشناس را در نزدیکی موقعیتشان رویت کردند. در ابتدا آنها گمان کردند که بخشی جدا شده از راکت است که بعداً تأیید شد که آن شیء حدود ۹۶۵۶ کیلومتر از آنها فاصله داشته است. این موضوعی است که همچنان دانشمندان را سردرگم نگه داشته است.

۱۶. فضانوردان برای دهه‌ها در تلاش بوده‌اند تا به‌وسیله ی فرستادن امواج رادیویی با فضایی‌ها ارتباط برقرار کنند. در سال ۲۰۰۴، آنها سیگنال رادیویی ناشناسی را مشاهده کردند که قوی‌تر و قوی‌تر می‌شد و آنها بر این باورند که احتمالاً آدم فضایی‌ ها در تلاش برای برقراری ارتباط با ما بوده‌اند

منبع:جهان نیوز


نظرات بینندگان