کد خبر: ۱۳۰۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز در گفتگو با شیرازه مطرح کرد؛

بازگشت آرامش در بازار با توزیع فراگیر شکر/ توزیع روزانه 10تن شکر دولتی در شیراز

رزاق منش گفت: روزانه بیش از ده تن شکر با بسته‌بندی یک کیلویی به قیمت 4200 تومان به صورت فراگیر در تمام نقاط شیراز توزیع می‌شود.

بازگشت آرامش در بازار با توزیع فراگیر شکر/ توزیع روزانه 10تن شکر دولتی در شیرازبه گزارش شیرازه، چند ماهی است که بازار برخی استان‌های کشور طعم کمبود شکر را چشیده‌اند. یزدان سیف، معاون وزیر جهاد کشاورزی دو علت عمده را برای بحران شکر ذکر می‌کند و می‌گوید: در تابستان سال 97 به دلیل کم آبی، وزارت نیرو در حالی که ۵ تا ۶ میلیارد مترمکعب آب پشت سد‌ها داشت، تصمیم گرفت تا حقابه نی‌شکر را ۳۰ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش دهد. از آنجا که بیشترین رشد نیشکر در پایان تابستان است، موضوع کاهش حقابه بر روی تولید نی‌شکر تأثیر گذاشت. از طرفی تا اسفند واردات شکر ممنوع اعلام شده بود.

عبدالله رزاق منش، رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه با بیان اینکه 60 درصد شکر مورد نیاز کشور از طریق کارخانجات استان خوزستان تولید می‌شود، علت بحران شکر را اینگونه بیان می‌کند: بارندگی‌های شدید سال گذشته باعث از بین رفتن برخی مزارع نی‌شکر در خوزستان شد به همین دلیل از بهمن‌ماه سال گذشته بود که بحران کمبود شکر در کشور احساس ‌شد و علیرغم کمبود واردات بنا به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان فارس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز مامور توزیع شکر سهمیه خانوار گردید که بیش از هزار تن در اسفندماه در شهر شیراز به صورت فله شکر توزیع شد ولی کفایت لازم را نداشت.

وی سیل فروردین ماه و همچنین تعطیلی کارخانجات تولید قند و شکر از 25 اسفند تا 25 فروردین را عامل دیگر التهاب بازار عنوان کرد و این تعطیلی‌ها را مخالف سیاست رونق تولید دانست.

رزاق منش افزود: کارخانه قند اقلید و فسا علاوه بر تامین نیاز استان فارس، معین و تامین کننده شکر مورد نیاز استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان و کرمان نیز هستند.

مردم شیراز روزانه بیش از 40 میلیون تومان شکر می‌خرند!

وی که به نحوه توزیع محصولات در کشور انتقاد دارد به ابتکار ستاد طرح تنظیم بازار استان فارس اشاره کرد که با توزیع مویرگی شکر در بازار فارس توانست تا حد زیادی آرامش نسبی را به بازار برگرداند و افزود: به دلیل نوسان در قیمت شکر و احتمال خارج شدن شکر فله‌ای از چرخه بازار، از دهم اردیبهشت ماه روزانه بیش از ده تن شکر با بسته بندی یک کیلویی به قیمت چهار هزار و 200 تومان را به صورت فراگیر در تمام نقاط شیراز توزیع می کنیم و اعتقاد داریم توزیع بسته‌های یک کیلویی الگوی مصرف مردم را اصلاح و هدفمند می‌کند.

رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد غذایی شیراز قیمت هرکیلو شکر فله را 3400 تومان اعلام و اظهار کرد: برخی فروشگاه‌ها اقدام به بسته بندی سه کیلویی می‌کنند که کمی افزایش قیمت برای هزینه بسته‌بندی در نظر گرفته شده است. مردم در صورت مشاهده گران‌فروشی و قیمت‌های نامتعارف شکر به شماره 124 یا شماره شکایات بازرسی اصناف 32340000 اعلام شکایت کنند.

رزاق منش با اشاره به خریداری 800هزار تن شکر و تخلیه و بارگیری 200هزار تن در بنادر پیش‌بینی کرد که نیاز بازار به شکر، تامین و آرامش به این بازار برگردد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان