کد خبر: ۱۳۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

۲۹ عنوان رویداد گردشگری در فارس تعریف شد

۲۹ رویداد گردشگری به منظور توسعه و رونق گردشگری در استان فارس تعریف شده است.
محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این که ۲۹ رویداد گردشگری به منظور توسعه و رونق گردشگری در استان فارس تعریف شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای این رویداد‌ها توسعه و رونق گردشگری در استان و ایجاد جاذبه‌ها و مسیر‌های جدید گردشگری است.

او افزود: برخی از این رویداد‌ها می‌تواند به صورت پیوسته و در فاصله زمانی بلند مدت یک یا دو ماهه اجرا شود تا فعالان گردشگری هم بتوانند برای آن‌ها تور تعریف کنند.

محسن نژاد ادامه داد: این رویداد‌ها شامل جشنواره گل و گلاب میمند فیروزآباد، جشنواره گل و گلاب لایزنگان داراب، جشنواره عرقیات و سوغات شیراز، جشنواره گردشگری رمضان، برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی، رویداد کارآفرینی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پارس، نمایشگاه فارس در یک نگاه، جشنواره انار ارسنجان، جشنواره غوره دشمن زیاری نورآباد ممسنی، جشنواره نان‌های سنتی لارستان، جشنواره برفی و ورزش‌های زمستانی سپیدان و جشنواره گل نرگس کازرون است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: سوگواره گردشگری محرم و بصیرت عاشورایی، جشنواره انگور بوانات، جشنواره پالوده شیرازی و گرامیداشت شیخ اطعمه، جشنواره خرما خشت کازرون، جشنواره انجیر استهبان، جشنواره اسب نورآباد ممسنی، برنامه‌های روز جهانی گرد شگری، جشنواره گرد و بوانات، برنامه‌های روز روستا، جشنواره خوراک‌های سنتی استان فارس، سوگواره یاس نبوی، جشنواره بلوط زاگرس، جشنواره عشایر فیروزآباد، از جمله برنامه‌های گردشگری در سطح استان است که برخی از این رویداد‌ها به صورت محلی و ملی برگزار می‌شود.

او افزود: مجری رویداد‌های گردشگری سازمان‌های مردم نهاد، جوامع محلی و مسوولان اجرایی هر منطقه هستند و سیاست‌گذاری و تدوین از طریق سازمان میراث انجام می‌شود.

محسن نژاد گفت: با راه‌اندازی دبیرخانه دائمی رویداد‌های گردشگری زمینه ساماندهی بیشتر رویداد‌های گردشگری فراهم خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بیان کرد: با برگزاری این رویداد‌ها علاوه بر بهره‌مند‌ی مردم، گردشگران با فرهنگ مردم، اقلیم، لباس‌ها و خوراک‌های سنتی آشنا می‌شوند و زمینه جذب بیشتر گردشگر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/چ

نظرات بینندگان