کد خبر: ۱۳۳۱۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
بزرگ ایل قشقایی:

به دلیل اینکه شیعه و مسلمان هستیم، برای سرزمین خود فداکاری ها کرده ایم/ حفظ دین ما در گرو حفظ مملکت ما است

داریوش خان بهادری قشقایی گفت: به دلیل اینکه شیعه و مسلمان هستیم، برای سرزمین خود فداکاری ها کرده ایم، برای مثال فقط در یک روز در همین نزدیکی های شیراز در جنگ با انگلیس بیش از 300 نفر از مبارزین قوم قشقایی شهید شدند که هیچ نامی از آنان نیست.

به گزارش خبرنگار شیرازه، داریوش خان بهادری قشقایی بزرگ ایل قشقایی شب گذشته در نشست سران قوم قشقایی که از سوی سپاه عشایر استان فارس با حضور روسای طوایف این قوم در شیراز برگزار می شد، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این نشست اظهار داشت: اینگونه نشست ها باید زودتر از این ها برگزار می شد چراکه اتحاد و همدلی را بیش از پیش دربر خواهد داشت.


به دلیل اینکه شیعه و مسلمان هستیم، برای سرزمین خود فداکاری ها کرده ایم/ حفظ دین ما در گرو حفظ مملکت ما است

وی با بیان اینکه ما تمام مناطق و اقوام ایرانی را جدا و خارج از نقشه کشور نمی بینیم، افزود: قوم قشقایی نیز جزئی از این کشور است، همچنین قرارداری که در طول تاریخ به درازای خلیج همیشه فارس با خون هزارن نفر از قشقایی ها بسته شد جهت حفظ دین، مذهب و کشور بود.

بزرگ ایل قشقایی در ادامه تصریح کرد: به دلیل اینکه شیعه و مسلمان هستیم، برای سرزمین خود فداکاری ها کرده ایم، برای مثال فقط در یک روز در همین اطراف شیراز در جنگ با انگلیس بیش از 300 نفر از مبارزین قوم قشقایی شهید شدند که هیچ نامی از آنان نیست.

وی انسجام و اتحاد در بین قوم قشقایی و مسئولان نظام مقدس اسلامی را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: این اتحاد از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیار با ارزش است.

داریوش خان قشقایی با تاکید بر اینکه ثابت کرده ایم که دور از مملکت و دین نیستیم، عنوان کرد: باید قبول کنیم که در هر راهی سارق و راه زنی وجود دارد، در مسیر ما قشقایی ها نیز استعمار کمین کرده است، دشمنان در صدد ایجاد نفاق در بین ما هستند.

وی با اشاره به حماسه قوم قشقایی در مبارزه با انگلیس خاطرنشان کرد: آیت الله سید عدالحسین لاری فتوای جهادی صادر کردند و قشقایی ها به فرماندهی سردار صولت الدوله قشقایی با عمل به این فتوا با انگلیس وارد جنگ شدند، عده ای از سر سپردگان استعمار نزد سردار آمده و به ایشان می گویند دست از جنگ با انگلیس بردارید، سردار استکبار ستیز قشقایی در پاسخ بیان می کند من کاره ای نیستم من تابع حکم آیت الله لاری هستم و با حکم ایشان در جنگ حضور دارم.

بزرگ ایل قشقایی با اشاره به اهمیت حفظ کشور بیان داشت: اگر مملکت نداشته باشیم نمی گذارند دین هم داشته باشیم از این رو حفظ دین ما در گرو حفظ مملکت ما است، باید بنا به سوگند هایی که خورده ایم قدم برداریم.

وی با اشاره به سابقه مجاهدت های خاندان ایل خانی قشقایی در حفظ مملکت، دین و مذهب، عنوان کرد: دشمنان بسیاری چشم طمع به کشور ما دوخته اند، باید چشمان خود را باز کنیم، اگر سرزمین خود را نداشته باشیم دین هم نیز نداریم، دشمنان بسیاری در کمین این کشور نشته اند باید به احترام خون شهدا راه آنان را ادامه دهیم.

برچسب ها: شیراز ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸
0
درود بر قشقایی های غیور
درود
احسنت بر سایت ارزشمند شیرازه برای نشر اخبار قشقایی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸
0
اولین شهیده زن انقلاب اسلامی نیز از ایل بزرگ قشقایی هست که سال ۱۳۴۲ به فتوای آیت الله عبدالعلی آیت الهی در اعتراض به بازداشت امام‌خمینی(ره) در قیام عشایر لارستان در کوه های روستای گرمشت به شهادت رسید!