کد خبر: ۱۳۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

نمایش دلدادگی اربعینیان سومین حرم در صدا وسیما

صدا و سیمای فارس در اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام با تولید و پخش 12 هزار و 714 دقیقه برنامه در قالب های گوناگون رسانه ای همنوا و همراه مردم در استان فارس شد.
مدیرکل صدا وسیمای فارس با تسلیت ایام حزن و اندوه مسلمین به فعالیت شبانه روزی همکاران خود در دو ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و استفاده از تجارب سالهای قبل امسال نیز صدا و سیمای استان فارس توانست به اهداف ترسیم شده خود که انعکاس شکوه و حضور مردم مومن و عاشق اهل بیت این دیار در عزای سید و سالار شهیدان علیه السلام بود دست یابد.

سهرابی اربعین حسینی را نقطه عطف و اوج نمایش حضور باشکوه مسلمین، شیعیان و همه آزادگان جهان توصیف کرد و افزود: این مرکز با اعزام گروه های رسانه ای به کربلای معلی تلاش کم نظیر فارسیان را درخدمت رسانی به زائران در قالب مواکب مختلف به ویژه موکب حضرت احمدبن موسی علیه السلام به تصویر کشید و با انعکاس حضور مردم عزیز ایران صحنه های بی نظیری که در سرزمین خون و قیام خلق می شد را در قالب تولیدات رسانه ای اطلاع رسانی کرد.

وی 43 ارتباط به مدت 375 دقیقه را دستاورد فعالیت همکاران خود اعلام کرد که در شرایط سخت ایام اربعین از کربلا و نجف در حوزه های سیما، صدا، خبر به ثمر نشسته است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با قدردانی از مردم شریف شهر شیراز که همانند سالهای گذشته با حضور 
معنی دار خود شکوه حضور در اربعین شیراز را به نمایش گذاشتند گفت: رسانه استانی برای منعکس کردن این مراسم که بحمدالله هر سال با شکوه تر از سالهای گذشته در خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ علیه السلام برگزار می شود با بکارگیری  گروههای مختلف تلویزیونی، رادیویی، خبری و فضای مجازی توانست با تدارک 69 برنامه در قالب 643 قسمت 9000 دقیقه برنامه سازی کند که این اقدام در نوع خود کم نظیر است.

سهرابی با اعلام اینکه همواره تلاش کرده و می کنیم تا حضور استان فارس در صحنه های مختلف را زینت بخش قاب شبکه های ملی و بین المللی صدا وسیما کنیم تصریح کرد: در روز اربعین 57 ارتباط زنده با شبکه های سراسری و بین المللی صدا وسیما برقرار شد که حضور 245 دقیقه ای راهیپمایی مردم استان به ویژه شهر شیراز در شبکه های یک، دو، سه، تهران، خبر، قرآن، شما، افق، الکوثر، پرس تی وی حاصل این تلاش بود ضمن این که مرکز فارس از برقراری ارتباط با دو شهر نجف و کربلا نیز در این روز غافل نشد که این همه نتیجه تلاش فرزندان پرتلاش مردم فارس در صدا وسیما است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس به شکوه نماز ظهر اربعین در حرم مطهر شاهچراغ اشاره کرد و گفت: نماز این روز به امامت حضرت آیت الله دستغیب علاوه بر شبکه فارس به صورت هم زمان در دو شبکه دو و سه سیما نیز پخش شد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس افزود: با برقراری ارتباط اینترنتی عزاداری مردم شهرستان های مرودشت، 
نی ریز، جهرم، قیر و کارزین، زرقان، آباده، داراب ، فیروزآباد، لارستان و اشکنان نیز در برنامه زنده اربعینیان سومین حرم منعکس شد. 
    وی تصریح کرد: حوزه صدا در قالب 41 عنوان برنامه در 187  قسمت به مدت 57  ساعت ( 3421 دقیقه) و برقراری 16  ارتباط زنده رادیویی با رادیو ایران، مراکز سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویر احمد، البرز، همدان، گیلان، بوشهر، اهواز، آبادان، خلیج فارس، مرزسیستان و بلوچستان، مرز مهران و کربلا  در ایام  اربعین با مخاطبان خود همراه بود.

سهرابی با تاکید به نقش آگاه سازی و اطلاع رسانی حوزه خبر اظهار داشت: واحد خبرمرکز فارس در قالب 334 خبر و گزارش به مدت 293 دقیقه، پوشش خبری عزاداری در  شهرستان ها  و بخش های استان فارس در روز اربعین حسینی، برقراری 5 ارتباط زنده تلویزیونی با کربلا، تولید و پخش  69 خبر تلویزیونی، تولید و پخش 65 خبر رادیویی، بارگذاری  155 خبر  و  گزارش تصویری در سایت خبرگزاری صدا و سیما(صفحه استانی)، ارسال 37  گزارش تصویری و 3 گزارش رادیویی به تهران مراسم عزاداری عاشقان حسینی را در روز اربعین انعکاس داد.
    
مدیرکل صدا وسیمای فارس، پخش زنده مراسم روز اربعین در حرم مطهر احمدبن موسی (ع) به صورت کامل و نماز جماعت در فضای مجازی، اعزام 4 تیم تولیدی در مسیرهای پیاده روی در شیراز به عنوان یک موکب رسانه ای در فضای مجازی، 420 عدد تولیدات چابک و عکس نگاشت،43 کلیپ موکب خبرنگار، 
راه اندازی پویش "من هم جابرم"،انتشار 4200 عکس مردمی،توزیع و انتشار گزارش های تولیدی و خبری حوزه های پیام مرکز در قالب 110 کلیپ،استفاده از ظرفیت تلویزیون اجتماعی در ایام اربعین در 5 برنامه تلویزیونی "چلچراغ"،انتشار نماهنگ هایی با موضوع اربعین، تهیه و انتشار تیزر پیاده روی اربعین از اقدامات واحد فضای مجازی صدا وسیمای فارس در روزاربعین حسینی بیان کرد.

در مجموع با بهره گیری از ظرفیت های رسانه در چهار حوزه تولیدی صدا، سیما ، خبر و فضای مجازی در قالب 1164  قسمت  (برنامه رادیویی، تلویزیونی و خبری) به مدت  12714 دقیقه (212  ساعت) به  موضوع پرداخته شده است.

نظرات بینندگان