کد خبر: ۱۳۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
معاون امور استان‌های سینمای جوانان ایران اعلام آمادگی کرد:

افتتاح نمایندگی‌ سینمای جوان ایران در شهرهای جهرم، لار و گراش

معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران از اعلام کرد: در صورت تأمین تجهیزات و نیروی انسانی، نمایندگی شهرهای جهرم، لار و گراش را تا پایان سال جاری افتتاح می‌کنیم.

طیبه فلکیان در جریان برگزاری شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوانان ایران، سروناز با بیان اینکه درحال حاضر انجمن سینمای جوانان ایران در سراسر کشور دارای ۵۸ دفتر و ۲۲ نمایندگی است، عنوان کرد: برای شهرستان جهرم مجوز ایجاد نمایندگی صادر کردیم اما پی گیری نکردند.

وی پیرامون برگزاری جشنواره منطقه‌ای به میزبانی شیراز، گفت: توانمندی شیراز در برگزاری چنین رویدادهایی خیلی بالا بوده اما با این وجود درخواست این شهر برای برپایی چنین جشنواره‌هایی پایین بوده بدین خاطر وقفه‌ای طولانی در برگزاری جشنواره منطقه‌ای روی داد.

معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران با تاکید بر اینکه شیراز مهد فرهنگ و هنر به شمار می‌رود، افزود: تاریخ گواه این توانمندی هاست و طبیعتاً ما نیز خوشحال می‌شویم چنین جشنواره‌هایی به تناوب در شیراز برگزار شود.

وی با ابراز امیدواری کرد که برگزاری جشنواره سروناز موجب افزایش تعامل میان انجمن سینمای جوانان ایران و استان فارس بشود.

فلکیان پیرامون توقف هفته‌های فیلم و عکس در استان فارس هم تصریح کرد: در این شمار دفاتر و نمایندگی‌ها می‌توانیم هرسال هفته‌های فیلم و عکس داشته باشیم و می‌تواند هر چندسال یکبار باشد، زیرا هفته‌های فیلم و عکس رقابتی نیست یعنی تولیدات یک سال دفاتر را نمایش می‌یابد.

وی با این حال از کمک‌های ناچیزی برای برگزاری هفته‌های فیلم و عکس به دفاتر انجمن در سراسر کشور خبر داد و گفت: بقیه نیز به همت اعضای انجمن و مسئولان استانی است که بودجه‌هایی را تأمین اعتبار می‌کنند که به شکل کاملاً ساده و فقیرانه‌ای برگزار می‌شوند.

نوید بودجه برپایی هفته فیلم و عکس داده شد

فلکیان نوید داد که امسال بودجه‌ای برای برگزاری هفته فیلم و عکس در شیراز تأمین خواهد شد که در اختیار انجمن سینمای جوانان فارس قرار گیرد. البته نیاز است که مسئولان استان هم در حمایت از این رویداد یاری برسانند.

وی ارزیابی دفاتر انجمن را در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: این ارزیابی‌ها می‌تواند در طول سال انجام گیرد که در بخش تولید، آموزش و برنامه‌های جنبی است؛ در کل می‌توان گفت بخشی از آن مربوط به تعامل با ستاد مرکزی است.

معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران با این حال موقعیت شیراز را در میان انجمن و خارج از این تشکل مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هنرمندان شیرازی آثار ارزشمندی در محافل سینمایی و هنری ارائه می‌کنند.

در گسترش نمایندگی‌ها محدودیتی نداریم

به گفته فلکیان، با گستردگی که استان فارس دارد و پیشینه تمدنی آن طبیعتاً نیازهای بیشتری در زمینه فیلمسازی و عکاسی دارد، البته ما اجازه گسترش دفاتر انجمن را نمی‌توانیم داشته باشیم اما در گسترش نمایندگی‌ها محدودیتی نداریم، با این حال آمادگی داریم در صورت تأمین تجهیزات و پایبندی به تفاهم نامه‌های منعقد شده نمایندگی شهرهای جهرم، لار و گراش را تا پایان سال جاری افتتاح کنیم.

با این وجود وی حمایت از ایجاد نمایندگی را در شهرستان‌ها منوط به پشتیبانی نرم افزاری انجمن سینمای جوانان ایران عنوان کرد و گفت: تأمین اعتبار برای تجهیزات و امکانات سخت افزاری از مواردی است که دستگاه‌های استانی باید طبق تفاهم نامه تأمین کنند.

وی همچنین از این خبر داد که در دفاتر انجمن در استان‌ها این امکان را فراهم ساختیم که چنانچه نمایندگی‌های انجمن فیلمنامه‌های خوبی دارند برای تولید به این دفاتر مراجعه و از امکانات آنها استفاده کنند.

فلکیان تشکل شورای «پیچینگ» در شیراز را در راستای تولید دانست و گفت: به فراخور فعالیت‌ها و توانمندی‌های ۵۸ دفتر انجمن مبالغی تعیین شده تا پس از تصویب فیلمنامه در شورای یادشده هزینه‌های ساخت فیلم پرداخت شود.

مسافت جشنواره تا مرکز شهر شیراز محل گلایه است

معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران درباره سطح کیفی جشنواره سروناز در شیراز ابراز خرسندی کرد اما در عین حال دوری مسیر را از مواردی دانست که موجب گلایه هنرمندان حاضر در جشنواره شده است.

وی با این حال کیفیت برگزاری جشنواره را به خاطر محل برگزاری آن مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تلاش‌های انجمن سینمای جوانان استان فارس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره سروناز جای تقدیر دارد.

اختتامیهِ شصت و سومین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه (سروناز) و جشنواره سینما و ادبیات به همراه اهدای جوایز برتر و اعلام آثار و عوامل برگزیده با حضور مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران،

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس و سینماگران کشور ساعت ۱۸.۳۰ یکشنبه ۶ بهمن ماه جاری برگزار می‌شود./مهر


نظرات بینندگان