کد خبر: ۱۳۷۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس:

پاسداران؛ یادآوران رشادتند که با تاسی از مکتب عاشورا، در تداوم مسیر انقلاب و اسلام گام برمی‌دارند

یارمحمدی گفت: روز پاسدار یادآور رشادت، ایثار و فداکاری مردان سبزپوشی است که با تأسی از مکتب عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرافرازانه در مسیر عزت و تداوم مسیر انقلاب و اسلام گام برمی‌دارند.

به گزارش شیرازه، سرهنگ دوم پاسدارجلال یارمحمدی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس در جمع خبرنگاران ضمن تبریك آغاز سال نو كه به نام «جهش تولید» نامگذاری شده است، فرا رسیدن روز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار را گرامی داشت و گفت: پاسداران در حقیقت سربازان اسلام هستند كه با پرچمداری آرمان‌های اباعبدالله(ع) تفسیرگر راه آن امام همام هستند.

وی افزود: روز پاسدار یادآور رشادت، ایثار و فداکاری مردان سبزپوشی است که با تأسی از مکتب عاشورایی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سرافرازانه در مسیر عزت و تداوم مسیر انقلاب و اسلام گام برمی‌دارند.

یارمحمدی بیان كرد: با گذشت چهار دهه از ابتکار تاریخی و معجزه‌گون حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری روز میلاد حسین‌بن علی(ع) به‌عنوان روز پاسدار، فلسفه و حکمت الهی این اقدام روز به روز آشکارتر می‌شود و حقایق و واقعیت امروز کشور منطقه و روند حاکم بر رفتار نظام بین المللی، بر اهمیت و اعجاب آن می‌افزاید.

سپاه؛ منظومه‌ای از رشادت‌ها و مجاهدت‌ها برای تداوم نهضت عاشورا

وی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگران و جانبازان صبور، منظومه‌‌ای از رشادت‌ها و مجاهدت‌هایی هستند که آرمان آن‌ها پاسداری از رسالت حسین‌بن علی(ع) ـ بزرگ پاسدار اسلام ـ و فرهنگ عاشورا است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس همچنین گفت: پاسداری، یک رسالت است و هدف آن حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی در ایران و همچنین پاسداری واقعی از قیام خونین کربلا در صدر اسلام به رهبری اباعبدالحسین(ع) و زنده نگهداشتن ارزش‌های اسلامی است.

وی تأكید كرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایبندی به اصول و آرمان‌های انقلاب و وصایای حضرت امام(ره) که شاه بیت آن اطاعت از ولایت فقیه و اجرای کامل و دقیق فرامین و تدابیر ولی فقیه زمان است را همواره نصب‌العین خود قرار داده و موفقیت‌های افتخارآمیز خود طی چهار دهه گذشته را مرهون همین راهبرد غفلت‌ناپذیر می‌داند.

یارمحمدی بیان كرد: نقش مهم، بی‌بدیل و تعیین‌کننده سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به‌ویژه در دوران دفاع مقدس و پس ‌از آن در عرصه سازندگی و عمران و آبادانی کشور بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

معنویت؛ شاخص‌ترین مؤلفه فرهنگ پاسداری

وی همچنین با تصریح اینكه بی‌گمان شاخص‌ترین ویژگی یک پاسدار و شاخص‌ترین مؤلفه فرهنگ پاسداری «معنویت» است، گفت: معنویت، روح در کالبد مجموعه سپاه و رکن اصلی این نهاد انقلابی بوده است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با یادآوری تبلور معنویت در وجود سردار سپاه اسلام، شهید قاسم سلیمانی گفت: یاد همه پاسداران شهید به ویژه، حاج قاسم را که اولین روز پاسدار بدون حضور جسمانی او را درک می‌کنیم گرامی می‌داریم و چه سخت و غمبار است که سیمای دوست داشتنیِ آن عزیز سفر کرده را در روز پاسدار نمی‌بینیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات سپاه در طول عمر انقلاب اسلامی گفت: کارنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمایشگر عظمت و تجربه ملت ایران است که در سرلوحه اوراق آن واژه‌های مجاهدت، مقاومت، بصیرت و بالندگی برترین فرزندان این ملت می‌درخشد و هر انسان مجاهد و شیفته عدالت و معنویت را مجذوب خود می‌سازد.

هیچكس كمك‌رسانی پاسداران به مردم در بحران‌ها را فراموش نمی‌كند

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر دفاع و حراست از اركان مختلف نظام جمهوری اسلامی، به بحث خدمت به مردم نیز توجه ویژه‌ای دارند، گواه این ادعا را پیشگامی پاسداران در تمام بحبوحه‌ها و بحران‌های مختلف برشمرد و گفت: هیچكس خدمات‌رسانی پاسداران انقلاب اسلامی را در كمك‌رسانی به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان و غیره فراموش نمی‌كند.

یارمحمدی به سیل فروردین‌ماه 98 در شیراز اشاره كرد و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در كنار بسیجیان و گروه‌های جهادی در هنگام سیل نه تنها در شیراز بلكه در تمام نقاطی كه سیل‌زده بودند، حضور یافته و تا پایان بحران سیل و شست‌شوی منازل سیل‌زده در كنار مردم قرار داشتند و در كنار این‌ها نیز درمانگاه‌های سیار و خدمات درمانی رایگان را به سیل‌زدگان ارائه و بسته‌های معیشتی را میان آنان توزیع می‌كردند.

وی با بیان اینكه در هنگام زلزله نیز با ارسال چادر و اقلام ضروری سپاه به كمك مردم آمده است، فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی احمدبن موسی(ع) سپاه فجر را یادآور شد و گفت: فلسفه تشكیل این قرارگاه خدمت به مردم به خصوص مردم مناطق محروم و نیازمندان است كه این قرارگاه خدمات مختلفی اعم از توزیع اقلام معیشتی، توزیع جهیزیه، ارائه خدمات بهداشتی و غیره را انجام می‌دهد.

ورود پاسداران به عرصه فعالیت‌های هنری

یارمحمدی همچنین با اشاره به فعالیت كنگره فرهنگ و هنر در سپاه و افتتاح استودیو ضبط تخصصی صدا و تصویر فجرآفرینان سپاه فجر از ورود پاسداران در عرصه فعالیت‌های هنری همچون تک‌خوانی، جمع‌خوانی و تولیدات فاخر رسانه‌ای مثل ساخت و تولید کتاب‌های صوتی، کلیپ و پادکست‌های صوتی و انتشار در فضای مجازی و رسانه‌ها خبر داد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس اهمیت حفظ امنیت ملت ایران را یادآور شد و گفت: حفظ امنیت مردم، یكی از اصلی‌ترین خطوط قرمز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است كه در این زمینه با هیچكس تعارف ندارد و به همین دلیل در هر عرصه‌ای كه نیاز به تأمین امنیت مردم باشد، ورود می‌كند و مقتدرانه با مخلین نظم و امنیت جامعه در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... برخورد می‌كند.

فرصت سوءاستفاده به سودجویان را نمی‌دهیم

وی گفت: همچنین سربازان گمنام امام زمان(عج) در مجموعه سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس تلاش‌ها و اقدامات زیادی در رصد، رهگیری و مقابله با اشرار و برهم‌زنندگان امنیت داشتند و در شرایط کنونی که بیماری منحوس کرونا شیوع پیدا کرده و برخی سودجویان و فرصت‌طلبان قصد سوءاستفاده از شرایط را دارند و امنیت جانی و مالی شهروندان را خواسته یا ناخواسته هدف قرار گرفته‌اند، نیز پیوسته كار رصد، پیگیری و مقابله با آن‌ها را دنبال می‌كنند.

یارمحمدی در ادامه موضوع رشادت‌ پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ امنیت مرزها در داخل و مدافعان حرم را یادآور شد و یاد تمام شهدا را گرامی داشت و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها در داخل كشورمان بلكه در مرزها و اگر لازم باشد در خارج از مرزها هم به حراست از امنیت مردم و كیان نظام جمهوری اسلامی می‌پردازند و در این راه از هیچكس و هیچ‌چیز هراسی ندارند، چنانچه مشاهده كردیم كه در سال گذشته چگونه سربازان گمنام زمان(عج) سپاه، موفق شدند عملیات دستگیری ادمین كانال آمدنیوز را در خارج از كشورمان با پیروزی كامل انجام دهند.

همپای كادر درمان از هیچ عملی برای حفظ سلامت مردم دریغ نمی‌كنیم

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس همچنین با اشاره به شرایط شیوع كرونا گفت: امروز هم در شرایط پیش آمده، پاسداران انقلاب اسلامی در میدان مبارزه با شیوع كرونا پیش‌رو و پیش‌قدم بوده و همپای کادر بهداشت و درمان کشور از هیچ عملی در راستای حفظ سلامت مردم دریغ نکرده‌اند و این تلاش و جهاد مخلصانه نیز گوشۀ دیگری از عزم و همت جهادی پاسداران این جوانان انقلابی ایران اسلامی است.

وی در پایان تأكید كرد: سپاه فجر فارس اعم از پاسداران و بسیجیان استان با گرامیداشت مقام والای شهدای سلامت و اِبراز سپاس فراوان از تلاش‌های جهادی خادمان عرصه بهداشت و درمان ملت بزرگ ایران، بار دیگر آمادگی همه جانبه خود را برای حضور و همکاری در عرصه خدمت‌رسانی به مردم اعلام می‌كند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
0
میلاد مبارک امام حسین و روز پاسدار مبارک باد