کد خبر: ۱۳۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
با ایثار خانواده های بیماران مرگ مغزی؛

رتبه اول اهداء عضو در کشور در سال 98 به شهرستان فسا رسید

با ایثار خانواده های بیماران مرگ مغزی؛ رتبه اول اهداء عضو در کشور در سال 98 به شهرستان فسا رسید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه اول اهداء عضو در کشور در سال 98 گردید که این مهم نشان از بزرگواری مردم در ارایه هر گونه کمک به همنوع دارد.
 
 دکتر علی اصغر خالقی با قدردانی از ایثار خانواده های اهداء کنندگان عضو افزود: از سال 92 با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون 52 مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که 78 مورد كليه، 49 مورد كبد، 10 مورد پانكراس، 1مورد قلب و 4 مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به 142 بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.

وی ادامه داد: در سال 98، خانواده های 10 بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی با بیان اینکه کمترین سن اهداء مربوط به نوجوان 12 ساله و بالاترین سن مربوط به بیمار 68 ساله می باشد، ادامه داد: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم تا مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان