کد خبر: ۱۳۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹

کشف 216 کیلو تریاک در بازرسی از خودرو برلیانس/ اجراي طرح نظارت بر صنوف/ پلمپ 5 واحد صنفی متخلف در شیراز/ توقيف 431 وسيله نقليه متخلف در لارستان

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف 216 کیلو تریاک در بازرسی از خودرو برلیانس 
فرمانده انتظامی استان از کشف 216 کیلو تریاک در بازرسی از یک خودرو برلیانس در شهرستان "نی ریز" خبر داد. 
سردار "رهام‌ بخش حبيبي"گفت: در راستای مبارزه مستمر با قاچاقچيان مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان "نی ریز" از دپو مقادیری مواد مخدر در یکی از باغ های پسته این شهرستان مطلع شدند.
وی افزود: پس از هماهنگی قضائی، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و  در بررسی های صورت پذیرفته یک خودرو برلیانس را در حالی که در یک باغ پسته مخفی شده بود، مشاهده کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این خودرو، 216 کیلوگرم تریاک کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد.
سردار حبیبی تأکید کرد: مأموران انتظامی استان فارس در راستای مبارزه با مواد مخدر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

کشف 140 کیلو حشیش در شیراز 
جانشین فرماندهی انتظامی استان از کشف 140 کیلو حشیش توسط ماموران کلانتری "جنت" شیراز خبر داد. 
سرهنگ "یوسف ملک زاده" اظهار داشت:  مأموران کلانتری "جنت" شیراز هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی،  3 نفر را در حال سرقت یک خودرو زانتیا مشاهده کردند که متهمان به محض مشاهده مأموران با استفاده از سواری پژو پارس از محل متواری شدند.
وی افزود:  مأموران در بازرسی از خودرو زانتیا که قفل در آن تخریب شده بود، 140 کیلوگرم حشیش کشف کردند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد، گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

117 کیلو تریاک نتیجه تعقیب و گریز پلیس 
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "داراب" 117 کیلو و 700 گرم تریاک کشف شد. 
فرمانده انتظامی شهرستان داراب گفت: مأموران انتظامی "داراب" از تردد یک خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.
سرهنگ "علیرضا نوشاد" تصريح کرد: بلافاصله مأموران به مسیر حرکت این خودرو اعزام و با انجام کنترل های محسوس و نامحسوس، محموله مورد نظر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.
وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن 117 کیلو و 700 گرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

کشف پراید سرقتی در فسا 
فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید، ساعاتی پس از سرقت در آن شهرستان خبر داد. 
 سرهنگ "فرج رستمی" در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در سطح شهر، اجرای طرح در جهت دستگیری سارق یا سارقین و کشف خودرو، به کلیه یگان های انتظامی شهرستان ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: با کنترل محورهای خروجی شهرستان توسط ماموران، سارق یا سارقین که عرصه را بر خود تنگ دیده خودرو را ترک و رها كرده و افسران پلیس آگاهی که در حال گشت زنی در خصوص موضوع بودند، خودرو مسروقه را در محور فسا-جهرم کشف كنند.
سرهنگ رستمی با اشاره به انجام اقدامات فنی پلیس جهت دستگیری سارق یا سارقان این پرونده، خاطر نشان کرد: شهروندان با نصب تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه، از به سرقت رفتن خودرو و موتورسیکلت خود پیشگیری کنند.

هشدارهاي پلیس جهرم برای پيشگيري از سرقت 
سرهنگ "افشین حیدری" فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در خصوص پيشگيري از بروز انواع سرقت هشدارهايي به شهروندان ارائه داد. 
1- مصالح ساختماني با ارزش و قابل حمل را به مقدار مصرف روزانه تخليه و از انباشت مصالح امثال لوله هاي گاز ، آب و سيم هاي برق و ... خودداري گردد .
2- عمليات سيم كشي و نصب شير آلات بعد از نصب درب و پنجره و حصار كشي انجام گردد .
3- استفاده از نگهبان دائمي  براي مجتمع سازيها  ، انبارها و  باغ ها.
4- خريد قفلهاي مطمئن و غير قابل تخريب و غير قابل دسترس كردن مشاعات ساختماني از جمله كنتور و پمپ هاي آب و كابلهاي برق.
5- عدم رها سازي ساختمانهاي در حال ساخت بدون حصاركشي و درب و پنجره جهت جلوگيري از پاتوق شدن معتادان و افراد مجرم .
6- عدم نصب كولرها در معابر و سهولت قابليت دسترسي افراد مجرم به موتور پمپهاي آن.
7- استفاده از تجهيزات ايمن براي محفوظ نگه داشتن كليه وسايل قيمتي و قابل حمل.
8- سركشي مداوم از اماكن و باغ ها.

توقيف 431 وسيله نقليه متخلف در لارستان 
فرمانده انتظامي لارستان از توقيف 431 دستگاه وسيله نقليه متخلف از ابتداي سال جاري تاکنون خبر داد. 
سرهنگ "داود امجدی" گفت: طرح‌هاي مختلف ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف افزايش احساس امنيت در بين شهروندان از ابتداي سال جاري با جديت توسط این فرماندهی در حال اجرا است.
وي افزود: يکي از موضوعات مزاحمت وسايل نقليه متخلف است که به اشکال مختلف باعث ايجاد بي نظمي و سلب آسايش مردم مي‌شوند که در همين راستا طرح‌هاي ارتقا امنيت اجتماعي با هدف برخورد و توقيف وسايل نقليه متخلف در دستور کار جدي پليس قرار گرفت.
سرهنگ امجدی ادامه داد: در نتیجه اجرای این طرح ها، از ابتداي سال جاري تاکنون تعداد 255 دستگاه موتورسيکلت و 176دستگاه خودرو متخلف توقيف و ضمن اعمال قانون به پارکينگ انتقال داده شدند.

برگزاری مراسم تشییع شهید مدافع وطن در داراب 
پیکر پاک و مطهرشهید "اسماعیل پورخسرو" ازشهدای اخیر نیروی دریایی ارتش، با حضورنیروهای نظامی وانتظامی، مسئولان و مردم ولایت مدار و شهید پرورشهرستان داراب تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد. 

اجراي طرح نظارت بر صنوف / پلمپ 5 واحد صنفی متخلف در شیراز
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان فارس از اجرای طرح نظارت بر صنوف خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای این طرح، 5 مغازه که به محل خرید و فروش اقلام دارویی غیر مجاز تبدیل شده بود، پلمپ شدند. 
سرهنگ "ذبیح‌الله حیاتی" اظهار داشت: مأموران انتظامی ضمن اجرای طرح ویژه نظارت بر صنوف، 5 مغازه در یکی از خیابان های شیراز را که به محل خرید و فروش داروهای غیر مجاز تبدیل شده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی آن ها را پلمپ کردند.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف با شماره تلفن‌های 21825572 و۲۱۸2۵۵۷۰ تماس حاصل كنند.
رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان فارس گفت: از ابتدای شیوع بيماري کرونا اغلب اصناف به صورت خود جوش فعالیت های خود را تعطیل کردند، اما در این میان واحدهایی نیز بودند که در حاشیه و با اعمال تخلف، فعال بودند که با همکاری دستگاه‌ قضایی و اصناف، در این راستا يك هزار و ۸۰۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و پلمپ شدند.
سرهنگ حیاتی همکاری مردم را در این راستا بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: همچنین در ایام نوروز منازل، خانه‌های مسافر و هتل‌ آپارتمان‌هایی بودند که به‌ صورت غیرقانونی اقدام به پذیرش مسافر مي کردند؛ در این رابطه در سطح استان، ۲۰ واحد مبله متخلف نیز شناسایی و پلمپ شدند.

بررسی طلاق عاطفی 
آیا شما با این گفته عامیانه موافق هستید که "ازدواج هندوانه سر بسته است؟"، یا به نظر شما این امکان وجود دارد که قبل از ازدواج شواهد بیشتری برای خوشبختی و ازدواج موفق پیدا کرده و با اطمینان بیشتری ازدواج کرد؟ 
امروزه خیلی از جوانان معتقدند که نمی خواهند با چشم بسته ازدواج کنند و یکی از دغدغه های آنان پیدا کردن عواملی است که آنها را در پیش بینی یک ازدواج موفق یاری می کند.
خوشبختانه، اکثر صاحب نظران امروزی معتقدند که با این همه دستاورد علمی که در زمینه فرایند های ارتباطی زوج و عوامل مؤثر در سلامت یا عدم سلامت رابطه زوجین وجود دارد؛ تا حد زیادی می توان یک ازدواج موفق یا ناموفق را پیش بینی کرد.
یک شاخص ارزشمند، که می توان بر اساس آن آیندة یک ازدواج را پیش بینی کرد، كیفیت ارتباط پیش از ازدواج است. به زبان ساده تر، رفتار دو نفر پیش از ازدواج، شاخص خوبي است كه پیش بیني كنیم، بعد از ازدواج این دو چگونه با هم برخورد مي كنند.
یک سؤال اساسی که این دو نفر می توانند از خودشان بپرسند این است که در این مدت که همدیگر را می شناسیم چه نسبتی از زمان با هم بودن را صرف رابطة مثبت و آرامش بخش و چه مدت را صرف رابطة منفی و تنش زا کرده ایم.
خانواده به عنوان مهمترین نهاد موجود در جامعه همواره در طول تاریخ با آسیبهاي مختلفي مواجه بوده كه مسئله طلاق بزرگترین معضل این نهاد اجتماعي محسوب ميشود. طلاق در لغت جدا شدن زن از مرد، رها شدن از قید نكاح و رهایي از زناشویي است.
قطع روابط بین انسانها در همه اعصار وجود داشته است، هرجا رابطه اي هست امكان قطع آن نیز وجود دارد.
طلاق شیوهاي نهادي شده در پایان دادن به پیوند زناشویي است. به زعم "ویلیام گود" (هر نظام خانوادگي در خود سازوكارمكانیسم فرار از آن را نیز جاي داده و این بدین جهت است كه افراد بتوانند از فشارهاي نظام جان سالم به در برند ؛ یكي از این راهها، طلاق  طلاق واقعه نیست بلكه فرآیندي است كه طي سال یا سالیان متمادي بین زن و شوهر شكل مي گیرد و با رسیدن به مرحله حاد ظاهر مي شود.
زندگي زوج به وجود مي آید و موجب از هم پاشیدگي عاطفي خانواده مي شود. در این نوع خانواده ها زن و مرد در زیر یك سقف زندگي ميكنند ولي هیچ رابطه احساسي میان آنها وجود ندارد. عدم شناخت زوجین از یكدیگر تفاوتهاي فرهنگي موجود میان خانواده ها، دخالت دیگران و بسیاري مسائل دیگر، سردي روابط زوجین را فراهم ميآورد.
 اما شاید بتوان گفت مشكلات جنسي وتفاوت سلیقه اي در این امر از مهمترین مشكلاتي است كه براي یك زن و شوهر پدید مي آید ولي در مطالعات جامعه شناسي كمتر مورد بحث قرار گرفته است.
پدیده طلاق عاطفي پدیده اي چندعاملي است بدینسان كه هرگز یك عامل به تنهایي نمي تواند موجبات پیدایش آن را فراهم كند .
درعرف مي گویند ، فلان خانواده فقط به خاطر فلان علت از هم پاشید، در اصل این افراد جرقه ها را از عوامل باز نمي شناسد .
هر طلاق عاطفي ، از دیدگاه علي در نوع خود بي نظیر است زیرا یك زن و شوهر با توجه به شخصیت خاص هر یك از آنان ، خانواده منشأ ، نوع همسرگزیني ، منش و خلق و خوي هر یك ، رابطه خاص منحصربه فرد و بي نظیر فراهم مي آورد كه قطع این رابطه نیز با پیوند عوامل خاص و شبكه اي منحصر به فرد از عوامل صورت پذیر است .
تعاریف طلاق روانی یا عاطفی
تعریف طلاق عاطفی از دیدگاه "پل هانان":
نظریه پردازی به نام پل هانان طلاق عاطفی را اولین مرحله در فرایند طلاق و بیانگر رابطه زناشویی رو به زوالی می داند که احساس بیگانگی جایگزین آن می شود . به عقیده او زن و شوهر اگر چه ممکن است با هم بودن را مانند یک گروه اجتماعی ادامه دهند ، اما جاذبه و اعتماد آتها نسبت به یکدیگر از بین رفته است .
بنیانگذار رفتارشناسی در ایران معتقد است این نوع از طلاق عوامل متعددی دارد که چشم و هم چشمی می تواند یکی از مهمترین عوامل آن باشد.
پروفسور "باهر" می گوید: طلاق عاطفی که نامهای دیگری از جمله طلاق ذهنی، باطنی، زبانی و ... نیز دارد، نوعی از طلاق و جدایی میان زن و شوهر است که در آن افراد به اجبار و برای حفظ آبرو یا فرزندانشان به زندگی در کنار یکدیگر ادامه میدهند.
تلاشی است که برای خلاص کردن خود از رابطه فرساینده و نا مطلوب و غیر قابل تحمل که نتیجه ان خرد شدن عزت نفس و ازبین رفتن عاطفه است.
طلاق روانی، موقعیتی است که از طریق آن فرد پیوندهای وابستگی عاطفی به همسرش را قطع کند و به تنها زیستن خانواده قبیله ای تن در دهد.
طلاق عاطفی به عنوان انتخابی نفرت انگیز بین تسلیم و نفرت از خود است که زن و شوهر هر کدام آن را تجربه می کنند که درآنها هر یک از زن و شوهر به دلیل غمگینی و ناامیدی دیگری را آزار می دهد.
طلاق عاطفی متضمن فقدان اعتماد ، احترام و محبت به یکدیگر است . همسران بجای حمایت از همدیگر در جهت آزار و ناکامی وتنزل عزت نفس یکدیگر عمل می کنند و هر کدام به دنبال یافتن دلیلی برای اثبات عیب و کوتاهی و طرد دیگری است.
طلاق عاطفی ، فاصله عاطفی و مشخص و آشکار میان همسرانی است که هر دو ناپخته هستند ، هر چند یکی از آنها ممکن است این ناپختگی را تایید کند و دیگری با ابراز اعمال مسئولانه مفرط چنین چیزی را انکار کند.
طلاق عاطفی نماد وجود مشکل در ارتباطی سالم و صحیح بین زن و شوهر است. این مشکل ارتباطی در سطح خانواده می تواند در جامعه نیز شیوع و گسترش یابد و ارتباط انسانی را مختل کند.
دلیل طلاق عاطفی؛ اجتماعی یا فردی...؟
طلاق عاطفی پدیدهای دقیقا اجتماعی است؛ از این رو هرگز نه با یک عامل پدید میآید و نه با یک عامل از بین میرود. از سویی پدیدهای چند بعدی است. به ظاهر پس از یک اختلاف ساده و یا بگو مگوی دو طرف روابط دچار انفجار شده و باعث از هم پاشیدگی پیوندهای عاطفی میان هر دو خواهد شد.
 در صورتی که گرد آمدن مجموعه ای از عوامل نیاز به کبریتی برای احتراق داشته و همان اختلاف به ظاهر پیش پا افتاده باعث حریق میشود.
"محمد اکبری" آسیب شناس اجتماعی در این باره می گوید: طلاق عاطفی پدیده ای فراگیر در کشور است، مساله ای که به دلیل محدودیت های اجتماعی و فرهنگی، مشکلات مالی، اجبار خانواده ها و عوامل دیگری که اجازه جدایی زن و شوهر را نمی دهد، خانواده های زیادی را وادار می کند در شرایطی که زن و مرد از نظر روانی علاقه ای به ادامه زندگی مشترک ندارند، پس از یک دوره طولانی دعوا و کشمکش، از مرحله دشمنی و تنفر عبور کنند و به وضعیت "بی تفاوتی" برسند.
 به اعتقاد وی بی تفاوتی آخرین مرحله روابط بین زن و شوهر است که در آن اصل "بود و نبود" همسر فرقی برای زوجین نمی کند بلکه مسائل جنبی دیگر زندگی ازجمله مسائل مالی و امنیت اجتماعی زن است که احساس نیاز به همسر را شکل می دهد.
در چنین شرایطی میزان ناهنجاری های اجتماعی افزایش پیدا می کند و موجب به وجود آمدن ارتباطات خارج از چارچوب خانواده می شود. ضمن آن که به گفته اکبری در مرحله طلاق عاطفی اگرچه زوجین در زیر یک سقف زندگی می کنند، ولی به لحاظ عاطفی و اجتماعی جدا هستند و در همین زمان اغلب انحرافات و آسیب های اجتماعی رخ می دهد.
اصولاً خانواده ای را نمی توان سراغ گرفت که در آن به هیچ وجه اختلاف فکر و سلیقه وجود نداشته باشد، هر انسانی ذوق و سلیقه ای مخصوص به خود دارد. اما برای دستیابی به آرامش باید این ذوق و سلیقه را به هم نزدیک کرد، زیرا انسان ها تنها در سایه توافق ها می توانند در کنار هم زندگی کنند نه اختلاف ها.
از سوی دیگر، در زندگی مشترک بی اعتنایی به پیمان زندگی، خودخواهی ها و تنگ نظری ها، بی حوصلگی و بی توجهی به سرنوشت یکدیگر، اختلاف در سلیقه ها، فزون طلبی ها، تنوع جویی ها، عدم رعایت وظایف فرد است که "طلاق" را می آفریند و این پایان مشکلات نیست، بلکه سرآغاز ویرانی است و معضلات جدید را به وجود می آورد.
با توجه به مطالب ذکرشده باید به خاطر سپرد که ارتباط، موضوعی دوسویه و جادهای دوطرفه است. نمیتوان و نباید انتظار داشت که یکی از زوجین تحقیر و تهدید کند و در عوض، انتظار لطف و محبت داشته باشد.
 زن و مرد با هم تفاوتهایی دارند و مطلع بودن از کم و کیف این تفاوتها راهگشای تفاهم آنهاست. به گفته یک متخصص روانپزشکی فشارهای اجتماعی و قبح طلاق در جامعه باعث می شود که زن و مرد به اجبار زندگی مشترک خود را ادامه دهند.
این متخصص می گوید: طلاق عاطفی زمانی رخ می دهد که همسران عملاً قصد جدایی از یکدیگر را دارند؛ اما به دلیل مشکلات فراوان ناشی از آن تصمیم به طلاق نمی گیرند و روابط بین خود را در حد یک همخانه محدود می کنند.
گرد آورنده : "نجمه ودیعی"، کارشناس ارشد روانشناسی پلیس فارس
منبع: مقاله طلاق عاطفي : " علل و شرايط ميانجي، فصلنامه بررسي مسائل اجتماعي ايران"



برچسب ها: برلیانس ، صنوف ، پلمپ
نظرات بینندگان