کد خبر: ۱۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس خبر داد:

آغاز ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای 14 گانه دانشگاه فنی و حرفه ای فارس/ ورود بیش از ۷۰ درصد دانش آموختگان در بازار کار

دکتر جامعی گفت: ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای 14 گانه دانشگاه فنی و حرفه ای فارس همزمان با سراسر کشوراز 11 تا 18 خرداد ماه، آغاز شده است.
به گزارش شیرازه دکتر محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در جمع خبرنگار گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای با نیم قرن سابقه داری ۱۸۱ واحد آموزشی در کل کشور و در استان فارس  ۱۴ هزار دانشجو در ۱۴ واحد فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه 84 رشته کاردانی و 51 رشته کارشناسی ناپیوسته وجود دارد اظهار داشت: این دانشگاه دانشگاهی است که دانش آموختگان آن  برای صنایع و صنوف کشور تربیت می شوند تا دانشجویان بتوانند کارآفرین باشند و تلاش دارد تا به رده نسل چهارم ارتقا یابد. تربیت نیروهای ماهر برای صنعت کشور یکی از وظایف این دانشگاه می باشد.
 
وی با عنوان اینکه دانشکده فنی و حرفه ای دختران شیراز در موضوع مبارزه با ویروس کرونا کرونا با تولید ماسک و گان خودش را خوب نشان داد گفت: دانشگاه دختران فارس با ظرفیت تولید ۴ هزار ماسک در ایام شیوع بیماری کرونا فعالیت داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای اولین بار در کشور رشته کارشناسی پیوسته «طراحی لباس» را در فارس ایجاد کرده ایم گفت: از مهرماه در این رشته پذیرش خواهیم داشت و دانش آموزان رشته نظری هم می توانند در این مقطع شرکت کنند. این رشته دیر اعلام شد و به دفترچه کنکور نرسید و امسال به استثنائا پذیرش بر اساس شرایط تحصیلی و معدل انجام می شود که به دبیرستان ها اعلام کردیم.

وی از اضافه شدن 8 رشته جدید در دانشکده های فنی و حرفه ای استان فارس خبر داد و افزود: رشته های «انرژی خورشیدی»، «گرافیک»، «هتل داری» در شهر شیراز و با احصا شدن نیاز شهرستان فیروزآباد «کنترل ابزار دقیق»، «برق صنعتی» و «مکانیک خودرو» در این آموزشکده  به فهرست رشته های کاردانی اضافه شده است.

جامعی با اشاره به اینکه که سیاست و ماموریت این دانشگاه این است که افراد به بازار کار وارد شوند اما برخی از دانشجویان علاقه به ادامه تحصیل دارند اظهار داست:  145 نفر از دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه های معتبر کشور برای تحصیلات تکمیلی پذیرش شدند و 25 نفر از این محصلین جهت  ورود به مقطع دکتری اقدام کردند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای 14 گانه دانشگاه فنی و حرفه ای فارس همزمان با سراسر کشوراز 11 تا 18 خرداد ماه، آغاز شده است، افزود: علاقمندان برای ثبت نام در این مقطع به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. پذیرش بخشی از 86 رشته هم از طریق آزمون و برخی به صورت شرط معدل، صورت می گیرد.

جامعی با عنوان این مطلب که برای کارشناسی ناپیوسته هم علاقمندان باید پس از اخذ کاردانی در کنکور مربوطه شرکت کرده و پس از موفقیت در آزمون در رشته مورد نظر به ادامه تحصیل بپردازند، اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی، بیش از 70 درصد دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای وارد بازار کار شدند و تربیت نیروی انسانی توانمند و ماهر یکی از راه های رسیدن به هدف «جهش تولید» در کشور است.

وی با عنوان اینکه خانواده با انتخاب دانشگاه فنی و حرفه ای برای فرزندان خود می توانند آینده آنان را تامین کنند تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای فلسفه کار دارند و تنها مهندسین پشت میز نشین نیستند بلکه می توانند با فراگیری علم مورد نیاز اقدام به ساخت وسیله مورد نظر داشته باشند.اقبال جامعه با توجه به شرایط کنونی این است که بر روی دانشگاه فنی سرمایه گذاری میکنند و فرزندان را به سوی هنرستان ها در نتیجه به دانشگاه های فنی و حرفه ای روانه می کنند. ما معتقد هستیم که آچار به دست هیچ موقع بیکار نمی ماند.
اما باید تلاش کنیم والدین، انجمن اولیا و مربیان دانشآموزان را به سوی شاخه های فنی سوق دهند تا نیاز های کشور را برطرف کنیم. اگر ما در این خصوص دارای دانش آموخته باشیم می توانیم در جهت پیشرفت صنعت کشورعزیزمان گامی موثر برداریم.


به گفته دکتر جامعی دانشگاه فنی و حرفه ای دولتی بوده و کاملا رایگان است و همچنین برای دانشجویان امکانات مناسب نظیر خوابگاه و سلف سرویس و... در نظر گرفته شده است. 

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از کمبود های دانشگاه های فنی و حرفه، مرکز رشد بوده که با پیگیری های انجام شده، مرکز رشد مهارتی در دانشکده های استان فارس ایجاد خواهد شد.

مرتضی شریفی معاونت آموزش دانشگاه فنی و حرفه ای فارس گفت: از سال گذشته برای تحصیل دانش آموزان نظری بتوانند در رشته کاردانی فنی و حرفه ای مجوز صادر شده است و علاقه مندان می توانند در  رشته های کاردانی با آزمون و بدون آزمون(با شرط معدل) پذیرش شوند.

وی تصریح کرد: ویژگی منحصر به فرد فنی و حرفه ای این است که ۶۰ درصد آموزش ها به صورت عملی و ۴۰ درصد به صورت تئوری می باشد و دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس در مرکز شهرستان فسا در موضوع کشاورزی ورود کرده و در مقطع کارشناسی وجود دارد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان