کد خبر: ۱۴۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
معاون فرهنگی شهرداری شیراز خبر داد:
مرتضی جعفری از توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی‌فرهنگی میان اقشار آسیب پذیر در خرداد و تیرماه امسال خبر داد.
  مرتضی جعفری رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز داشت: با تخصیص بودجه ۲۰ میلیارد ریالی برای کمک به شهروندان آسیب‌دیده از کرونا از سوی شورای شهر شیراز، شهرداری از سوم خردادماه تا پایان تیرماه، ۱۰ هزار بسته معیشتی را که شامل مواد غذایی اصلی و یک جلد کتاب بود به رسم فرهنگ‌مداری شهرداری و شعار فرهنگ‌محوری به دست خانواده‌های آسیب‌دیده یا آسیب‌پذیر رسانده است.
توزیع ۱۰هزار بسته معیشتی‌فرهنگی بین اقشار آسیب‌پذیر
او با بیان اینکه در سابقه کلان‌شهر شیراز نشان از همدلی و مهربانی است، افزود: با شیوع بیماری کرونا طی ماه‌های اخیر و آسیب‌هایی که این بحران به اقشار مختلف جامعه وارد کرده، برخی از کسب و کار‌ها تعطیل شده، صاحبان برخی مشاغل خاص درآمدشان کاهش یافته و بسیاری دیگر با شرایط اقتصادی کنونی که با تحریم‌ها نیز پیوند خورده است، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در این راستا شهرداری شیراز نیز بنا بر احساس مسئولیت اجتماعی خود و توجه به شرایط عمومی شهروندان، به این موضوع ورود کرده است.

معاون شهردار شیراز وظیفه اصلی این سازمان را ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف شهری، عنوان کرد و ادامه داد: شهرداری شیراز در راستای پیوستن به رزمایش کمک مؤمنانه که بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری شکل گرفت، با ارائه خدماتی فراتر از شرح وظایف خود در کنار نیک‌اندیشان ایستاد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گروه هدف این طرح را اقشار آسیب‌پذیری برشمرد که به گونه‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا به مشکلات اقتصادی برخورد کرده و با شهرداری شیراز مرتبط هستند و بیان کرد: رانندگان زحمتکش تاکسی، مربیان فرهنگسراها، مربیان شاغل در سالن‌های ورزشی، مراکز مشاوره زیر نظر شهرداری، رانندگان استیجاری و بخشی از پرسنل خدماتی شهرداری به‌صورت مستقیم از این کمک‌ها بهره‌مند شده‌اند.

او افزود: با همراهی سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ها با شهرداری شیراز تعدادی از بسته‌های کمک معیشتی در میان خانواد‌های آسیب‌دیده از کرونا و اقشار ساکن در محلات کمتربرخوردار شیراز توزیع شد.

جعفری درباره نحوه توزیع اقلام نیز توضیح داد: یکی از سالن‌های ورزشی شهرداری که در ایام کرونا تعطیل شده بود، به عنوان پایگاه اصلی توزیع اقلام قرار گرفت و به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از بروز تجمع مراجعان، به صورت روزانه در دو نوبت به تعداد مشخصی از افراد پیامک ارسال شد و بسته‌ها با حفظ کرامت انسانی و رعایت بهداشت تقدیم شد.

انتهای پیام/ 


دریـچـــــــــــــــــــــه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: