کد خبر: ۱۴۰۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
مدیر امور قرآنی معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس مطرح کرد؛

اجرای طرح معنوی انس با صحیفه سجادیه به صورت گسترده در استان فارس

حجت الاسلام محمد دهقان با اشاره به اینکه زیرمجموعه سرگروه ها در ابتدا قریب به 800 نفر بود، افزود: تعداد اعضاء حاضر در این طرح معنوی از مرز یک هزار و 100 نفر عبور کرده است.
حجت الاسلام محمد دهقان، مدیر امورات قرآنی بسیج در گفتگو با خبرنگار شیرازه به اجرای طرح معنوی انس با صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: با توفیق الهی و مدد اهل بیت علیهم السلام، برآن شدیم تا روزانه فرازهایی از دعا های امام سجاد را در قالب طرح معنوی انس روزانه با صحیفه سجادیه به اجرا در آوریم این طرح جهت لبیک به منویات مقام معظم رهبری است که در بیاناتی فرمودند:«من به یکایکِ شما عزیزان توصیه میکنم تا آن‌جا که میتوانید، با صحیفه سجادیّه مأنوس شوید...»
اجرای طرح معنوی انس با صحیفه سجادیه به صورت گسترده در استان فارس
حجت الاسلامی دهقانی با بیان اینکه این طرح متناسب با منظومه فکری مقام معظم رهبری به صورت گروهی و تشکیلات محور اجرا می گردد،افزود:این طرح یک سبقه دارد و آن هم این است که ما در ابتدا، طرح نهضت نهج البلاغه خوانی را شروع کردیم که قریب به 400 نفر عضو این طرح شدند و شروع به نهج البلاغه خوانی کردند و چهار ماه طول کشید که طرح به ثمر نشست.

دهقانی اضافه کرد: استقبالی که از این طرح شد ما را بر آن داشت تا با توجه به فضایی که ایجاد شده در جامعه ای که مردم مجبورند به خاطر کرونا کمتر از منزل خارج شوند و مشغله کمتری دارند، استفاده و این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و فضایی به وجود آوریم برای اجرای طرح انس با صحیفه سجادیه، لذا با همین معیار پیش رفتیم و پیشنهاد شد در ایام ذی الحجه که ماه استغفار، نیایش و دعا است طرح را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا بیش از سی نفر از محبان و دوستداران مکتب اهل بیت علیهم السلام که توانایی جذب مخاطب را داشتند  به عنوان  سرگروه انتخاب کرده  و در یک فرایند مشخص به جذب زیر مجموعه خود پرداختند.

دهقانی به اهداف برگزاری این طرح اشاره کرد و ابراز داشت: وقتی می بینم که من شیعه مسلمان با کتبی که به نام اُخت القرآن و اخ القرآن یعنی خواهران و برادران قرآن نامگذاری شده است،  بسیار فاصله گرفته ام  و متاسفانه  حتی یکبار هم نتوانستیم این کتب را بخوانیم..
 این باعث تأسف بود به همین خاطر طرح اُنس با صحیفه سجادیه و مخاطبین طرح را با یک نگاه، به دو گروه تقسیم بندی کردیم،اول مخاطبانی که فرصت حداقلی دارند، و روزانه حداکثر فرصتی را که برای این طرح گذاشته اند، حدود ده دقیقه میباشد و دوم افرادی که تعمق و تفکر بیشتری در محتوا برایشان اهمیت دارد و با انگیزه استفاده حداکثری  در این طرح شرکت نموده اند.

مدیر امور قرآنی معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر استان فارس ادامه داد: برای گروه اول، فقط به ترجمه فارسی دعاهای صحیفه سجادیه به دو روش مکتوب و ترجمه گویا (صوتی) بسنده شد، تا به فضل خدا، حلاوت این طرح برای عزیزان بیش از پیش شود اما بیانات بزرگان دین، عکس نوشته ها و صوت اساتید برجسته در فهم بیش از پیش صحیفه سجادیه، از دیگر مواردی است که برای گروه دوم برنامه ریزی شده است. شرح و تفسیر اجمالی از فرازهایی که به صورت روزانه قرائت می گردد، بیانات بزرگان ، عکس نوشته و ..

دهقانی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای گروه دوم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت،افزود:لذا علاوه بر ترجمه فارسی و ترجمه گویا، متن عربی دعاهای امام سجاد به همراه شرح و توضیح اجمالی دعاها برای مخاطبان گروه دوم ارسال می گردد.

وی با اشاره به اینکه زیرمجموعه سرگروه ها در ابتدا  قریب به 800 نفر بود،افزود:  با احصایی که صورت گرفت، 900 نفر در گروه ها و بیش از 200 نفر در کانال که جمعا بیش از هزار و صد نفر می شوند.

او با بیان اینکه از ابتدای ماه ذی‌الحجه طرح آغاز شده و سرگروه ها صحیفه را برای زیرمجموعه خود به صورت روزانه می‌خوانند،گفت: هر کدام از افراد بعد از اتمام کار با تعبیرات مختلف از جمله لبیک یا صلوات اعلام می‌کنند که قرائت را به پایان رساندند.

دهقانی با بیان اینکه این مدل کارها در حوزه رسانه ای کمتر منعکس می شود،ابراز کرد: تمام این موارد در بستر فضای مجازی انجام شد و فقط با سرگروه ها به صورت ماهیانه جلساتی داریم تا عملکرد ماهانه خود را شرح دهند.

مدیر امور قرآنی معاونت تعلیم و تربیت سپاه فجر فارس تصریح کرد: این کار را ابتدا در دو مجموعه به صورت خاص شروع کردیم که یکی از آنها شبکه تربیتی ارکان شجره طیبه صالحین بسیج بود و همچنین همکاران ما در نواحی مختلف بسیج و شهرستان ها، که ما را یاری می کنند تا نشر حداکثری صورت گیرد.

به گفته حجت الاسلام دهقانی این طرح در استان فارس به صورت گسترده انجام شده  و فارس طلایه‌دار این طرح است.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان