کد خبر: ۱۴۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
به زودی؛

بهره برداری از فاز اول نیروگاه شهرک صنعتی شیراز

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ توزیع نیروی برق شیراز گفت: فاز اول از نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک بزرگ صنعتی شیراز آماده بهره برداری است.
محمدرضا منصوری‌صبا افزود: این نیروگاه، یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک ۶ مگاواتی است که در فاز اول آن ۴ مگاوات آماده بهره برداری خواهد شد.
 
وی اعتبار هزینه شده برای این نیروگاه را افزون بر۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این نیروگاه توسط بخش خصوصی و با همراهی توزیع نیروی برق شیراز و همکاری شرکت رعد فرازان انرژی شیراز در مدت ۳ سال ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: راه اندازی این نیروگاه، برای ۱۰نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجادکرده است.
 
علیرضا خواجه افزود: اولین نیروگاه بیوگاز کشور در محل دفن زباله برمشور شیراز راه‌اندازی و تا کنون نیز تعداد۸ نیروگاه گازی، دو نیروگاه خورشیدی و ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی مختص مشترکین در محدوده این شرکت راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲ نیروگاه گازی و ۲ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مراحل نهایی احداث قرار دارد و امیدوار هستیم که در یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد طرح برکت آفتاب با همکاری آن کمیته اجرا شده است.

خواجه ادامه داد: مددجویان می‌توانند با معرفی نامه کمیته امداد و اخذ تسهیلات بانکی نسبت به نصب سامانه خورشیدی برپشت بام منازل خود کرده و درآمد حاصل از تولید و تزریق برق به شبکه به حساب آن‌ها واریز می‌شود در فاز اول تعداد ۴۰۰ درخواست و در فاز دوم نیز ۳۰۰ درخواست در دست اقدام بوده که تعدادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز در مراحل پایانی است.

خواجه گفت: صنعت برق با فراهم کردن بستر‌های مناسب سرمایه گذاری، موقعیت‌های جذابی برای بخش خصوصی فراهم کرده است./ خبرگزاری صداوسیما 


نظرات بینندگان