کد خبر: ۱۴۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی:

دولت می‌خواهد برای جبران کسری خود شاکله اقتصادی کشور را متزلزل کند

محسن علیزاده با بیان اینکه مجلس قصد اصلاح طرح معروف به گشایش اقتصادی به نفع مردم را دارد؛ افزود:راه‌های درآمدی بسیاری برای دولت جهت تامین بودجه وجود دارد، دولت باید از ابتدای کار خود راه‌های درآمدی دیگری را تعریف می‌کرد تا امروز مجبور نباشد برای تامین مالی خود شاکله اقتصادی کشور را متزلزل کند.
  محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه اجرای طرح پیش فروش اوراق نفتی به معنای گشایش اقتصادی نیست، گفت: طرح گشایش اقتصادی بیشتر جنبه سیاسی دارد چراکه دولت براساس برپایه یک پروپاگاندا اعلام کرده اگر مجلس با آن‌ها همکاری کند کشور به این گشایش اقتصادی می‌رسد در حالی که در طرح مذکور گشایشی برای مردم در کار نیست فقط فروش اوراق نفتی برای تامین مالی دولت است درواقع دولت می‌خواهد با این کار کسری بودجه خود را جبران کند.

دولت می‌خواهد برای جبران کسری خود شاکله اقتصادی کشور را متزلزل کند
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تاکید دارد سهم شرکت‌های بزرگ به‌ویژه شرکت‌های نفتی، پالایشگاهی و  پتروشیمی به صورت خرد و برای مردم ارائه شود، ادامه داد: تا زمانی که طرح گشایش اقتصادی نامفهوم باشد مجلس با آن مخالفت خواهد کرد.


وی با تاکید بر اینکه دولت برای تامین مالی خود به دنبال راهکارهای دیگری باشد، تصریح کرد: این گشایش اقتصادی برای مردم نیست بلکه گشایش اقتصادی برای تامین کسری بودجه دولت است، درواقع دولت سنگ خود را به سینه میزند!


علیزاده با بیان اینکه مجلس قصد اصلاح طرح معروف به گشایش اقتصادی به نفع مردم را دارد؛ افزود:راه‌های درآمدی بسیاری برای دولت جهت تامین بودجه وجود دارد، دولت باید از ابتدای کار خود راه‌های درآمدی دیگری را تعریف می‌کرد تا امروز مجبور نباشد برای تامین مالی خود شاکله اقتصادی کشور را متزلزل کند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دریافت "مالیات از سایر موارد" و اجرای دقیق و صحیح "سیاست‌های اقتصاد مقاومتی" را ازجمله راه‌های تامین بودجه برای دولت دانست و گفت: متاسفانه دولت از ابتدای فعالیت خود هیچ یک از این مسیرها را امتحان نکرده و بر کسب درآمد از طریق نفت تکیه دارد.

نظرات بینندگان