کد خبر: ۱۴۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
استاندار فارس:

اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد/ نباید در بازگشایی مدارس تقابلی بین مردم و مسئولان ایجاد شود

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: ممکن است تصمیم امروز با آنچه فردا پیش روی ما قرار میگیرد متفاوت باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد ضمن اشاره به رهنمودهای راهگشا، اثرگذار و عمیق مقام معظم رهبری در این مراسم  ابراز امیدواری کرد  انشاالله بتوانیم بر مبنای بیانات و فرمایشات ایشان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محقق کنیم.
 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه آستانه بازگشایی مدارس کشور هستیم عنوان کرد: سال تحصیلی جدید با وجود همه گیری کرونا در شرایطی متفاوت و متمایز از هر سال آغاز می‌شود و امید داریم که شور و شعف همیشگی چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی برای بازگشایی مدارس به وجود بیاید که طبیعتاً هر یک از ما در ایجاد این امید و نشاط سهمی داریم و باید ادای تکلیف کنیم.
استاندار فارس اولویت اول در سال تحصیلی جدید را حفاظت از سلامت و جان فرزندان این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: تربیت و آموزش در مرحله ای پس از سلامت قرار دارد و بر آن مترتب است.
 وی بیان کرد:  برای رعایت این سلامتی و حفظ آن رعایت پروتکل هایی که متخصصین امر، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مربیان بهداشت در مدارس اعلام می‌کنند الزامی است.
وی با تاکید بر اینکه  نباید در موضوع بازگشایی مدارس و حضور دانش اموزان در مراکز آموزشی تقابلی بین مسئولین و مردم ایجاد شود ، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم شرایط لازم را مهیا کنیم  تا از سلامتی دانش‌آموزان محافظت شود و در کنار آن تربیت و آموزش نیز شکل بگیرد اما اگر در جایی احساس کردیم که امکان به خطر افتادن سلامت دانش‌آموزان وجود دارد بی‌درنگ باید اقدام به تعطیل کردن مراکز اموزشی کنیم.
دکتر رحیمی شرایط کنونی را سیال و غیر قابل پیش بینی توصیف کرد و با بیان اینکه تصمیم گیری در این شرایط به شدت سخت است، افزود: باید بر مبنای مقتضیات زمان و اتفاقاتی که پیش رو است تصمیم‌گیری کرد.
وی ادامه داد: ممکن است تصمیم امروز با آنچه فردا پیش روی ما قرار میگیرد متفاوت باشد.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه  باید زمینه مناسب برای اتخاذ و اجرای تصمیماتی که حافظ سلامت مردم است را فراهم کنیم، عنوان کرد:  خوشبختانه زیرساخت‌های ارتباطی  لازم در استان فارس فراهم شده، از این رو می‌توانیم تاکید بیشتر را بر فضای مجازی بگذاریم که احتمال  آسیب های جسمی و احتمال ابتلا به ویروس کرونا در  آن نسبت به حضور فیزیکی وجود ندارد.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه  فضای مجازی از سوی دیگر آسیب هایی در پی دارد  گفت: بر مبنای بیانات  مقام معظم رهبری در این زمینه  باید از راه شناسایی آسیب ها ،به کنترل آنها بپردازیم.
وی همچنین بر لزوم برگزاری کلاس های رفع اشکال به صورت حضوری تاکید کرد و گفت: این جلسات حضوری امکان برقراری ارتباط میان دانش آموز مربی، مدرس و معلم را فراهم می‌کند.


نظرات بینندگان