کد خبر: ۱۴۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

چگونه نوجوان حسینی همراه با معرفت تربیت كنیم

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به ویژگی‌های نوجوان حسینی، گفت: نوجوان حسینی باید معرفت دینی خود را بالا برده و امام زمان خود را بشناسند.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق، مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار و مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز عصر چهارشنبه، ۱۲ شهریورماه در مراسم سومین روز شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و شهدای کربلا با اشاره به ویژگی‌های نوجوان حسینی گفت: اگر یک نوجوان در زمینه طاعات حسینی خوب کار کند نام او در طومار اصحاب حسین(ع) ثبت می‌شود.

وی افزود: قاسم‌بن حسن(ع) چه کارهایی انجام داد که یکی از اصحاب اما حسین(ع) شد، نوجوانان امروز جامعه اگر بخواهند پیرو قاسم‌بن حسن شوند باید معرفت دینی خود را بالا ببرند، معرفت که بالا رود نوجوان ۱۳ ساله الگوی امت می‌شود.

حدائق بیان كرد: معنای احلی من العسل به این صورت است که حضرت قاسم(ع) از امام خود در شب عاشورا سؤال می‌کند که فردای عاشورا من هم به شهادت می‌رسم، امام نیز سؤال کردند که شهادت در نزد شما چگونه است حضرت قاسم(ع) فرمودند احلی من العسل (شیرین‌تر از عسل)، بنابراین حضرت قاسم از معرفت بالایی برخوردار بود.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز، عدم معرفت و شناخت را یکی از ضعف‌های جامعه امروز دانست و گفت: یکی از ضعف‌هایی که در جامعه است، ضعف معرفت و شناخت است؛ برخی افراد را می‌بینیم که پس از ۶۰ سال هنوز در اعتقادات خود مانده است، نباید در سختی‌های زندگی رنگ باخت، در سختی‌ها، پستی‌ها و بلندی‌ها نباید با شبهات رنگ ببازیم.

وی یادآور شد: در روایتی از امام صادق(ع) بیان شده که معرفت دارای چهار رکن است که نخستین آن خداشناسی دوم معرفت و خودسازی، سومین آن شناختن وظیفه و چهارمین آن نیز دشمن‌شناسی است.

حدائق تأكید كرد: كسانی که دنیا و آخرت را می‌خواهند باید از فرامین خداوند و پیامبر خدا(ص) اطاعت کنند، همچنین انجام واجبات نیز از دیگر مسائلی است که باید نوجوانان به آن عمل کنند.

مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز اظهار كرد: اگر نوجوانان امروز می‌خواهند مانند قاسم‌بن حسن باشند و از او الگو بگیرند باید امام خود را بشناسند و تابع دستورات مقام معظم رهبری باشند و عمل خود را با فرامین رهبر معظم انقلاب تطبیق دهند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان