کد خبر: ۱۴۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۹

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی درگذشت

آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
آیت‌الله شیخ یوسف صانعی از مراجع تقلید درگذشت.

دفتر آیت‌الله صانعی روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «آیت‌الله العظمی صانعی که به ‌علت حادثه دچار شکستگی از ناحیه دست و لگن شدند در بیمارستان نکوئی قم بستری هستند. این حادثه شب گذشته (پنجشنبه شب) و در منزل ایشان به دلیل پیچ‌خوردگی پا اتفاق افتاد.» ساعاتی از این بیانیه نگذشته بود که دقایقی پیش خبر درگذشت آیت‌الله صانعی منتشر شد.

آیت‌الله یوسف صانعی متولد ۱۳۱۶ نیک‌آباد اصفهان بود. پدر وی، محمدعلی صانعی، و پدربزرگ وی، حاج ملایوسف، هر دو از روحانیون شناخته شده زمان خود بودند.

این مرجع تقلید سال ۱۳۲۵ وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل، به حوزه علمیه قم رفت. وی از جلسه درس امام خمینی (ره)، آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله اراکی، آیت‌الله محقق داماد کسب فیض کرد.

عضویت در شورای نگهبان به عنوان یکی از ۶ فقیه این شورا و دادستانی کل کشور از جمله سوابق وی در سال‌های پس از انقلاب است، همچنین وی در اولین دوره مجلس خبرگان به عنوان نماینده مردم تهران حائز اکثریت آراء شد.

آیت‌الله صانعی از جمله اعضای مجلس خبرگان بود که سال ۶۸ و در جریان انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی، ایشان را دارای اجتهاد مسلم می‌دانست و حتی اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای در جایگاه مرجعیت تقلید هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان