کد خبر: ۱۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

بررسی دقیق و صحیح سیره و زندگی اهل البیت (ع) لازمه معرفت باطنی است

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با تأكید بر اینكه خروجی مراسم‌های سوگواری حسینی باید دستیابی به معرفت باشد، گفت: اگر می‌خواهیم محب اهل‌بیت(ع) باشیم باید هم قلباً آنان را دوست داشته باشیم هم بر زبان جاری کنیم، به این نحو که امر به‌معروف و نهی از منکر را عملی کنیم.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حمیدرضا حدائق مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار و مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز شب گذشته، ۲۳ شهریورماه در مراسم عزاداری دهه سوم محرم گفت: خداوند ایام محرم را مانند سفره‌ای قرار داده است که هر فردی به نحوه‌ای از آن بهره‌مند می‌شود.

وی افزود: باید در این محرم بهتر از سال‌های گذشته امام خود را درک کنیم و از طریق معرفت خود را به امام خود نزدیک کنیم چرا که در روایات نیز توصیه‌شده که ‌ای مؤمنین معرفت خود را افزایش دهید.

حدائق بیان كرد: یکی از راهكارهای رسیدن به معرفت حقیقی و باطنی که از انسان دستگیری می‌کند، اینکه حضرت را فقط بشناسیم مانند شمر در روز قیامت دستگیری نمی‌کند بلکه معرفتی که از انسان دستگیری می‌کند معرفت باطنی است، در واقع باید سیره و زندگانی اهل‌بیت(ع) را به‌خوبی بررسی کنیم.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: افراد سیدالشهدا(ع) با برسی سیره زندگی حسین بن علی(ع) به این مقام می‌رسند که جایگاه امام حسین(ع) در جامعه کنونی را درک می‌کنند، لذا خروجی جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) باید معرفت و شناخت حضرات معصومین(ع) باشد.

وی حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) را یادآور شد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند چهار گروه هستند که در روز قیامت از آنان شفاعت می‌کنم؛ نخستین از آنان دوستداران اهل‌بیت(ع) هستند، اگر کسی محب اهل‌بیت(ع) باشد، عشق و علاقه از آنان در روز قیامت دستگیری می‌کند.

حدائق تأكید كرد: اگر می‌خواهیم محب اهل‌بیت(ع) باشیم باید هم قلباً آنان را دوست داشته باشیم هم بر زبان جاری کنیم، به این نحو که امر به‌معروف و نهی از منکر را عملی کنیم، اگر امروز می‌بینیم در جامعه اسلامی افرادی هستند که با عمل خود و زبان خود دین را تخریب می‌کنند، ما باید از دین با عمل خود دفاع کنیم.

مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار حوزه علمیه منصوریه شیراز گفت: برخی افراد با اختیار مسیر کفر و برخی با اختیار مسیر الهی را در پیش گرفته‌اند، دلیل تفاوت آن نیز این است که بشریت در ارتکاب گناه و انحراف حق یقفی ندارد، اگر انسان در مسیر سرپیچی قدم بردارد می‌تواند از چهارپایان نیز پست باشد، برخی جنایاتی که در جامعه و در روز عاشورا انجام شد از چهارپایان نیز سر نمی‌زند.

وی با بیان اینكه اگر امر به‌معروف و نهی از منکر همگانی می‌شد، همگان احكام الهی را رعایت می‌کردند، گفت: امروز از این دو فریضه غافل شده‌ایم، اگر امر به‌معروف و نهی از منکر در جامعه‌ای سخت‌تر شود، عذاب از این سخت‌تر خواهد شد لذا وظیفه ما دفاع کردن از دین است.

حدائق با تأكید بر اینكه سکوت کردن در برابر نواهی امروز معنا ندارد، گفت: اگر در جامعه امر به‌معروف و نهی از منکر نکنیم دین و دیانت را نیز دشمنان از ما خواهند گرفت و باید با زبان مدافع دین باشیم.

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز اظهار كرد: امروز برخی افراد در جامعه دنیا را به آخرت خود می‌فروشد، لذا حضرت فرمودند یکی دیگر از مراتب حب این است که عمل باید شیعه اهل‌بیتی باشد، زنان جامعه ما امروز باید اسباب زینت برای حضرت فاطمه(س) و مردان برای حضرت علی(ع) برپا کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان