کد خبر: ۱۴۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

قله شهادت در استان فارس، حضرت احمد ابن موسی (ع) است/ شهادت، عضو جدانشدنی خانواده شیعیان در طول تاریخ است

آیت الله دژکام گفت: شهادت عضوی از خانواده بزرگ شیعیان بوده و همواره در طول تاریخ با شیعیان آمیخته شده است.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) بیان کرد: یکی از الگوهای مناسب برای تدوین برنامه‌های حمایتی از ایثارگران واقعه عاشورا است و امام سجاد (ع) یک ایثارگر به حساب می آیند. باید بتوانیم از شخصیت امام سجاد (ع) در راستای وظیفه خدمت خودمان به جامعه ایثارگری الگو برداریم. شهادت و ایثارگری با جامعه شیعه آمیخته بوده و مایه آبروی ما است که ادامه داشته و در هر قرنی و مکانی این صحنه های ارزشمند ایثارگری را مشاهده میکنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در تمامی رخدادهای مذهبی و تاریخی شیعه موضوع شهادت به وضوح دیده می‌شود و و با توجه به حقی که شهدا بر گردن جامعه دارند باید در کارگزاران انقلاب نسبت به افزایش خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران اقدام کنند. قله شهادت در استان فارس، حضرت احمد ابن موسی (ع) است که مراسم تعزیه ایشان و چند امام زاده شهید در شیراز برگزار نیز می شود.

آیت الله دژکام با اشاره به فعالیت های نهاد ها در راستای شهدا و ایثارگران اظهار داشت: فعالیت‌های مختلفی در راستای تکریم خانواده شهدا در نظر گرفته شده و توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی انجام شده است اما اصلی ترین اقدام را بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی انجام دهد و تکریم خانواده شهدا و ایثارگر مدنظر این دستگاه باشد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: شهدا در راستای تحقق عدالت به شهادت ترسیده‌اند از این رو بایستی تمامی اقداماتی که در جامعه صورت می‌پذیرد در راستای توسعه عدالت باشد.

نظرات بینندگان