کد خبر: ۱۴۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اتفاقی عجیب در انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر لار؛

سابقه «رزمندگی» ملاک تعیین رئیس شورا!

پس از هفته‌ها کش و قوس، سرانجام «خلیل نامدار» به ریاست شورای اسلامی شهر لار رسید.
به گزارش شیرازه؛ اختلافات اعضای شورای شهر لار در سال پایانی انتخابات هیئت رئیسه به حدی بود که پس از چند بار رای‌گیری هیچ نامزدی نتوانست اکثریت آرا را کسب و سرانجام «خلیل نامدار» با ۳ رای از ۷ رای اعضای شورا و با تعداد آرای برابر با «سیدمهدی میرپور» تنها بر اساس سابقه «رزمندگی» خود توانست بر صندلی ریاست بنشیند.

نامدار در این باره در گفت و گو با آفتاب لارستان و در پاسخ به چرایی به‌طول انجامیدن انتخابات هیئت رئیسه در سال پایانی گفت: پیگیری دیرهنگام برگزاری انتخابات توسط رئیس شورا، تعدد جلسات رای‌گیری به دلیل عدم کاندیداتوری اعضا برای ریاست شورا همچنین رای ندادن بعضی از اعضا و.... همگی باعث شد تا این فرایند با تاخیر مواجه شود.

رئیس شورای شهر لار در ادامه در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود اعضا به هر شکل ممکن برای انتخاب رئیس، اجماع و هماهنگی داشته باشند تا وجود اختلاف شدید در شورا را به اذهان متبادر نکند گفت: بله در اصل بهتر است انتخاب هیئت رئیسه با اجماع باشد همانطور که در سال اول رئیس شورا با هماهنگی تمام اعضا و بصورت اجماع انتخاب شد اما به هرحال این اتفاق نیفتاده و برخی اختلافات و کشمکش‌ها در شورا غیرقابل انکار است و متاسفانه در افکار عمومی هم بازتاب خوبی ندارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که با گرفتن تنها سه رای از اعضا چقدر برای فعالیت‌های خود پشتوانه احساس می کنید گفت: البته در سال‌های گذشته منهای سال اول هم رئیس با ۴ رای انتخاب شد. من هم علاقه‌ای به ریاست نداشته و ندارم و در این ۷ سالی که عضو شورای شهر هستم هم غیر این بار هیچگاه نامزد ریاست نبوده ام. تعدادی از اعضای محترم شورا هم بین خودشان تفاهم نامه‌ای داشتند و در دو سال گذشته طبق آن رئیس را انتخاب کردند اما امسال این اعضا دچار اختلاف شدند لذا فرایند انتخاب هیئت رئیسه و بنده به عنوان رئیس در این شرایط اتفاق افتاد.

خلیل نامدار در پایان این گفت و گو و در پاسخ به این پرسش که وجود این اختلافات چقدر می تواند مانع فعالیت‌های اصلی این شورا شود تاکید کرد: کار شورا مثل ادارات و نهادها نیست و بیشتر بر اساس همفکری انجام می شود. من در این شورا یک رای دارم و بقیه اعضا هم یک رای و عملکرد هر عضوی برای مردم منعکس می شود لذا مطمئنم تک تک اعضا با آگاهی و بر اساس دلسوزی فعالیت خواهند کرد و رای خواهند داد و بعید می دانم شورا دچار مشکل شود. من ۷ سال رئیس نبوده ام و با همه همکاری کرده‌ام و دیگران هم همین روحیه را دارند و چون به مردم و شهر خود علاقه‌مندیم ان شالله جای نگرانی نیست و بدون مشکل مسائل را پیگیری خواهیم کرد.


نظرات بینندگان