کد خبر: ۱۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خبر داد:

شرایط شرکت در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی اعلام شد/آزمون آبان ماه برگزار می‌شود

تعداد ۱۰۰ سهمیه استخدامی به واحدهای تابعه استانداری فارس تخصیص یافته که این تعداد بر اساس میزان خروجی نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۰ و همچنین تامین نیروی انسانی واحد های جدید التاسیس از جمله ۷ فرمانداری و ۱۷ بخشداری جدید و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته لحاظ شده است.
به گزارش شیرازه، عبدالرضا قاسم پور با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در سال ۹۹ گفت: این آزمون با توجه  به مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری  و به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی  کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی برای استخدام در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های کشور از طریق سایت سازمان سنجش کشور اعلام می‌شود درباره نحوه تخصیص سهمیه استخدامی مجموعه وزارت کشور ، عنوان کرد:  تعداد ۱۰۰ سهمیه استخدامی به واحدهای تابعه استانداری فارس تخصیص یافته که این تعداد  بر اساس میزان خروجی نیروی انسانی تا سال ۱۴۰۰ و همچنین تامین نیروی انسانی واحد های جدید التاسیس از جمله  ۷ فرمانداری و ۱۷ بخشداری جدید و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته لحاظ شده است.
معاون استاندار فارس به بخش هایی از این سهمیه اشاره کرد و افزود: ۲۵ درصد سهمیه ایثارگران شامل جانبازان آزادگان، همسر و فرزندان شهدا، همسر و فرزندان جانبازان بالای ۲۵ درصد و بالاتر همسر و فرزندان آزادگان دارای یک سال و بالاتر اسارت، پدر مادر خواهر و برادر شهید همچنین  ۵ درصد سهمیه ایثارگران شامل رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، همسر و فرزندان رزمندگان با سابقه حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد فرزندان آزادگان کمتر از یک سال اسارت و ۳ درصد سهمیه نیز جهت معلولین در راستای قانون جامع حمایت از معلولین اختصاص می‌یابد.
قاسم پور تاکید کرد: جذب این افراد از طریق شرکت در ازمون استخدامی انجام خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس همچنین با بیان اینکه شرایط عمومی داوطلبان آزمون استخدامی به صورت کامل در دفترچه راهنما توضیح داده شده است در خصوص سن داوطلبان ، اظهار کرد: داشتن حداقل بیست سال تمام و حداکثر ۲۵ سال تمام برای دارندگان مدرک دیپلم، حداکثر ۳۵ سال تمام برای دارندگان مدرک لیسانس، حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکترا الزامی است.
وی بیان کرد: مواد آزمون عمومی شامل فناوری اطلاعات ،ریاضی، آمار، زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی وحقوق اساسی، هوش و توانمندی‌های عمومی است.
معاون استاندار فارس یادآور شد:  داوطلبان در صورتی می توانند در امتحان مشترک فراگیر ثبت نام نمایند که مقطع رشته و گرایش مندرج در متن گواهی نامه موقت یا دانشنامه مدرک تحصیلی آنان مطابق با شرایط احراز مشاغل قید شده در دفترچه ثبت نام یکسان باشد.
قاسم پور با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در آزمون از ۲۰تا ۲۹ شهریور در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود گفت: زمان برگزاری آزمون نیز روز جمعه ۹ آبان ماه خواهد بود.

نظرات بینندگان