کد خبر: ۱۴۲۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۰۲ مهر ۱۳۹۹
توسط بسیج اساتید فارس؛

برگزاری "چله ی کمال" به مناسبت هفته دفاع مقدس

ویژه برنامه هفته دفاع مقدس با عنوان "چله ی کمال" و در قالب شش نشست تخصصی، به همت معاونت فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید فارس و معاونت فرهنگی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز و برگزار می شود.
به گزارش شیرازه؛  دکتر حامد تقوایی معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس گفت: در این نشست ها با حضور اساتید دانشگاه شیراز و جمعی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس از دو منظر  ادب و هنر و همچنین تاریخ و سیاست، مباحث مختلف حوزه دفاع مقدس بررسی و تحلیل میگردد. 
عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: استفاده از فضای مجازی این امکان را فراهم آورده است تا اساتید دانشگاه و دانشجویان از سراسر کشور بتوانند در این نشست ها شرکت نمایند.
تقوایی با بیان این نکته که دفاع مقدس فرصت بی نظیری برای بازیابی و بازسازی مولفه های اعتقادی و دینی هویت مردم مسلمان ایران بر پایه ارزش های اسلامی فراهم آورد ادامه داد اولین نشست تحت عنوان دفاع مقدس و هویت ایرانیان با حضور دکتر شکرالله خاکرند عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می شود. 
معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید استان فارس اضافه کرد: تاریخ‌نگاری و مستندسازی دوران دفاع مقدس مرهون هنر عکاسانی است که هم پای رزمندگان اسلام جبهه‌های حق علیه باطل را درنوردیدند و در نشست دوم با حضور دکتر زارع خلیلی عضو هیئت علمی بخش هنر دانشگاه شیراز از منظر عکاسی به دفاع مقدس پرداخته خواهد شد.
دیگر نشست های این ویژه برنامه عبارت است از:
نشست سوم با موضوع دفاع مقدس و سیاست با حضور دکتر احسان یاری و دکتر هادی صادقی اول اعضای هیئت علمی بخش علوم سیاسی دانشگاه شیراز
میزگرد تحلیل شعر دفاع مقدس با حضور دکتر غلامرضا کافی و دکتر محمد مرادی اعضای هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین انصاری نژاد معاون تاریخ و ادبیات بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس به عنوان چهارمین نشست برگزار خواهد شد.
نشست پنجم با موضوع نگاهی به ادبیات اسارت باحضور سید ناصر حسینی نویسنده کتاب پایی که جا ماند و دکتر علی محمد روانستان نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس
و آخرین نشست نگاهی به رمان و داستان دفاع مقدس خواهد بود که با حضور سعید عاکف و اکبر صحرایی از نویسندگان مطرح دفاع مقدس و دکتر موسی عربی عضو هیئت علمی بخش عربی دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.
 در پایان دکتر حامد تقوایی اشاره کرد علاقه‌مندان می‌توانند این نشست‌ها را به صورت زنده و از طریق نرم افزار ادوب کانکت تلفن همراه و با وارد کردن لینک به نشانی http://video.nasraa.ir/rczm51rpamjd دنبال نمایند و همچنین ازطریق شبکه های مجازی به آیدی ayandeh_az_ane_mast به اطلاع رسانی نشست ها و دسترسی به محتوای ضبط شده برنامه ها دسترسی داشته باشند.

برگزاری
نظرات بینندگان