کد خبر: ۱۴۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۹
رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش است

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگیان را پایه ریزان تمدن نوین معرفی کرد و گفت: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به ارتقاء کارآمدی آموزش و پرورش است.
 سردار عباس مطهری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس، بسیج را تقویت کننده تمام مسائل کشور دانست و گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری بسیج می‌تواند در هدف گذاری، جهت گیری و در عمل به اجزاء نظام و دولت کمک کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور گفت: از آنجا که آموزش و پرورش بزرگترین نهاد تعلیم و تربیت و تأثیرگذار ترین مجموعه در این زمینه است، تبدیل آن به یک گفتمان غالب عمومی ضرورت دارد.

مطهری با اشاره به اقدامات خوب آموزش و پرورش، گفت: نسل دانش آموزان امروز تمدن را در آینده رقم خواهند زد لذا نیازمند تلاش مضاعف و برنامه ریزی برای دانش اموزان عزیز هستیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور، بسیج را پاسداران انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: همچنان که بسیجیان در همه جای کشور در حال برقراری امنیت هستند بسیج فرهنگیان نیز در حوزه آموزش و پرورش کمک یار است و در واقع موفقیت و سربلندی نظام اسلامی نشان دهنده موفقیت انقلاب است که برای دستیابی به این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

مطهری با تاکید بر لزوم هم افزایی تمام دستگاه ها با آموزش و پرورش گفت: باید عزم ملی در حمایت و تحول آموزش و پرورش شکل گیرد و دولت، مجلس، قوه قضائیه، صدا و سیما، همه و همه در قبال آموزش و پرورش مسئول هستند.

او افزود: بسیج باید در تمام نقاط به فرهنگیان وصل شود و زمینه را برای حضور نقش آفرین آنها فراهم کند همان طور که امام خمینی (ره ) در جریان دفاع مقدس بستر را برای نقش آفرینی تمام اقشار جامعه مهیا کردند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبینی براینکه در بسیج رده تاکتیکی نداریم و تمام رده‌های بسیج راهبردی است، گفت: از آنجا که بسیج کلید طلایی مسائل اساسی نظام است و همه باید در بسیج نقش داشته باشند لذا در تمام بسیج باید هیئت اندیشه ورز برای بررسی و اعلام مشکلات و مسائل اساسی سازمان ها حضور داشته باشند و در واقع چرخه سیاست، قانون، برنامه و اجرا را بررسی کنند.

مطهری حضور داوطلبانه مردم را از ویژگی‌های مهم بسیج دانست و با تاکید بر مدرسه محوری گفت: از آنجا که اصل آموزش و پرورش مدرسه و معلمان خط مقدم هستند لذا اصل کار بسیج فرهنگیان هم مدرسه است و در این راستا قرار است پایگاه هایی در مدارس بر اساس مقاطع و جنسیت تشکیل شود و بستر اتصال و جذب ظرفیت ها را به پایگاه ها فراهم کنیم./   باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/


نظرات بینندگان