کد خبر: ۱۴۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۶ مهر ۱۳۹۹
برگزاری مراسم افتتاحیه گالری ایستگاه متروی امام‌حسین(ع)؛

شهردار شیراز: به پاس زنده نگهداشتن نام و جایگاه ارزشمند شهدا قدم های موثرتری بر می داریم

مهندس اسکندر پور گفت:فرزندان فارس همیشه در جبهه های جنگ حضور داشته اند و ما نیز به پاس زنده نگهداشتن نام و یاد و جایگاه ارزشمند این عزیزان برای نسل های آینده، قدم های موثرتری بر می داریم.

به گزارش "شیرازه"،امروز صبح یکشنبه ۶ مهرماه، گالری ورودی ایستگاه قطار شهری امام حسین(ع) شیراز با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مقام‌های ارشد استانی در فارس و شیراز در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

مهندس اسکندرپور، شهردار شیراز در این مراسم ضمن قدردانی از رشادت شهدای دفاع مقدس گفت:تلاش و کوشش ما به اندازه بخش کوچکی از رشادت شهدای دفاع مقدس و کربلای پنج هم نمی شود.وی جوانان را به مطالعه کتاب هایی که برای این شهدا به رشته تحریر درآمده،تاکید کرد و افزود: ما در مقابل این شهیدان بزرگ حرفی برای گفتن نداریم، همت و جانفشانی این شهدا قابل ستودنیست و جوانان ما می بایست از شیوه زندگی و تلاش و رشادت های آن ها درس عبرت بگیرند.
شهردار شیراز: به پاس زنده نگهداشتن نام و جایگاه ارزشمند شهدا قدم های موثرتری بر می داریم
شهردار شیراز با بیان این که استان فارس شهدای بیشماری را برای حفظ این سرزمین تقدیم نموده، ادامه داد:یکی از فرماندهان شهید در فارس برای حفظ این خاک تا سه روز از کوچکترین استراحت پرهیز نمود و تا پای جان در مقابل دشمن ایستاد.وی افزود:فرزندان فارس همیشه در جبهه های جنگ حضور داشته اند و ما نیز به پاس زنده نگهداشتن نام و یاد و جایگاه ارزشمند این عزیزان برای نسل های آینده قدم های موثرتری بر می داریم.چرا که آن ها حامیان بزرگی در ایجاد امنیت و آرامش کنونی ما می باشند.

رئیس شورای شهر شیراز نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: باید از همه کسانی که کمک کردند تا امروز شاهد افتتاح این پروژه باشیم، آن هم در چنین شرایطی که کشور درگیر تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای است، تشکر کنیم.سید عبدالرزاق موسوی با بیان این که کار احداث یک گالری ورودی دیگر این ایستگاه و اجرای گالری‌های ایستگاه خط دوم قطار شهری حدفاصل شهرک میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) نیز همچنان ادامه دارد.وی خاطرنشان کرد: فرصت‌ها مانند ابرهای بهاری می‌گذرند و باید آن را غنیمت بشماریم. در این راستا توفیق خدمت به مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با دو امانت مسئولیت شهری و اموال به ما داده شده که باید به خوبی از آن مخافظت کنیم.

موسوی با تاکید بر این نکته که معتقدیم عملکرد ما قابل دفاع است و وجود اسناد و آمار گویای این مدعا به ویژه برای منتقدان است، گفت: یکی از نعمت‌ها و فرصت‌های ما، انسجام در مدیریت استان و مجموعه شورا و شهرداری است. امام جمعه استان در مسائل اجتماعی و فرهنگی حمایت و نظارت می‌کند و استاندار که خود سابقه طولانی مدیریتی در عرصه عمرانی دارد، تمام قد از پروژه‌های شهری دفاع می‌کند و نتیجه این اتحاد افتتاح پروژه‌هایی نظیر ایستگاه‌های مترو است.

گفتنی است، ایستگاه میدان امام حسین(ع)، مهمترین ایستگاه قطار شهری و نقطه اتصال خطوط یک و ۲ این پروژه حمل و نقلی است و فاز نخست آن شامل یک گالری ورودی و مسیرهای دسترسی به سکوی حرکت قطارها، سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده بود.
گالری دوم ایستگاه امام حسین(ع) خط یک قطارشهری شیراز، به عنوان فاز دوم این پروژه و در محدوده‌ای مساحت ۲۵۴۰ مترمربع شامل مسیرهای دسترسی به مترو، گالری، سالن بلیت می باشد که ۱۵۰۰ مترمربع محوطه سازی با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افتتاح شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان