کد خبر: ۱۴۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۹

معرفی کتاب حصن حصین حضرت خداوندی

کتاب حصن حصین حضرت خداوندی اثر اسماعیل شفیعی سروستانی، از مجموعه کتب حریم است که در آن از حقیقت ولایت ولی‌الله اعظم، حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج)، در عناوینی همچون نماز، روزه، عبادات، قرآن و... بیان می‌شود.
کتاب حصن حصین حضرت خداوندی اثر اسماعیل شفیعی سروستانی، از مجموعه کتب حریم است که در آن از حقیقت ولایت ولی‌الله اعظم، حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج)، در عناوینی همچون نماز، روزه، عبادات، قرآن و... بیان می‌شود.

ما اسیران روزگار غیبت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه)، با گم کردن مولایمان، خوب درد آوارگی و بی‌پناهی را می‌فهمیم؛ از همین روست که اسماعیل شفیعی سروستانی، به معرفی قلعهٔ امن و محکم الهی، یعنی قلعهٔ ولایت علی‌بن ابی‌طالب (علیه‌السلام) و فرزندان معصوم آن بزرگ مرد (علیهم‌السلام) پرداخته است.

اما آیا ورود به این قلعه با پذیرش محبت اهل‌بیت (ع) ممکن می‌شود و یا ورود و ماندن در این قلعه، شرط و شروطی دارد و به همین آسانی‌ها نیست؟ پاسخ این سؤال را به تمامی، از این کتاب درخواهید یافت.

کتاب حصن حصین، جدا از معرفی راه‌حل نهایی، به لحاظ ادبی نیز شیرین و گواراست و بر قلب دوست‌داران اهل‌بیت (ع) خوش می‌نشیند. اگر با قلم استاد شفیعی سروستانی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که از کدام روانی و کدام شیرینی سخن می‌گوییم؛ و الا باید بگوییم، سیطرهٔ نویسنده بر لغات و آشنایی و تسلط او بر ادبیات فارسی، کتاب حصن حصین را از خشکی و راکدی به شور و خروش وا داشته است.

در بخشی از کتاب حصن حصین حضرت خداوندی می‌خوانید:

امام فرمودند: «خداوند تو را معاف کرد.» در این‌ حال هارون مکی به محضر امام صادق (ع) رسید و کفشش هم در دستش بود و بر امام سلام کرد. امام به هارون مکی فرمودند: «کفشت را به زمین بینداز و برو در داخل تنور و در میان آتش بنشین.» هارون مکی کفش خود را زمین انداخت و در میان آتش نشست. امام شروع به گفت‌وگو با آن مرد خراسانی کردند و از اوضاع و احوال خراسان سؤال می‌پرسیدند. پس از آن، به مرد خراسانی فرمودند: «بلند شو و نگاه کن و ببین در تنور چه خبر است؟» مرد خراسانی به تنور نگاه کرد و دید که هارون مکی چهار زانو در میان آتش نشسته است. پس از آن، هارون مکی از تنور بیرون آمد و بر ما سلام کرد و نشست. امام به مرد خراسانی فرمودند: «در خراسان چند نفر مانند این مرد پیدا می‌شوند؟»

خراسانی گفت: به خدا قسم حتی یک نفر هم مانند این فرد پیدا نمی‌شود. پس از آن امام صادق (ع) فرمودند:

«ما در زمانی که پنج نفر یاور نداریم، دست به قیام مسلحانه نمی‌زنیم. ما بهتر از دیگران وقت خروج و قیام مسلحانه را می‌دانیم.»


نظرات بینندگان