کد خبر: ۱۴۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج سازندگی:

تاسیس ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه توسط بسیج

محمد زهرایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره در مقابل جهبه استکبار بوده است، گفت: مردم در کمک های مومنانه هم خوش درخشیدند و حماسه های عظیمی خلق کردند.
 نشست بررسی حل مشکل بازار و بازاریابی در مناطق روستایی با حضور «محمد زهرایی» مسئول سازمان بسیج سازندگی، 15 نفر از مدیران عامل شرکت های بخش خصوصی بازاریابی و فروش، 10 گروه موفق از صندوق های قرض الحسنه و 10 گروه جهادی برتر در حوزه اقتصادی برگزار شد.

«محمد زهرایی» در ابتدا این‌ مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: امروز قرار است در خصوص ظرفیتی صحبت کنیم که در بین‌ مردم و مسئولان مغفول مانده است.
 
وی ادامه داد: باید بپذیریم که جمهوری اسلامی با مبانی مردم پایگی و حمایت از محرومین همیشه جبهه استکبار را در مقابل دارد.
 
با اشاره به جنگ اراده ها و باورها گفت: امروز آرایش دشمن تغییر کرده و دشمن همه ابزار خود را به کار گرفته است و از طریق رسانه های خود حربه می‌زنند.
 
زهرایی ادامه داد: تحریم بخشی از تحرکات دشمن است؛ اما تحریم بخشی از عقب ماندگی در حوزه جهش تولید است و بخش عظیم آن به داخل بر می‌گردد. مردم با تشکیل گروه های جهادی و با تشکیل صندوق های قرض الحسنه به اشتغال و تولید کمک می‌کنند.
 
زهرایی با بیان اینکه مردم در کمک های مومنانه هم خوش درخشیدند و حماسه های عظیمی خلق کردند، گفت: قسمت دولت که آن روی سکه است را کاری نداریم اما نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی پررنگ است. ما تلاش داریم مردم را به صحنه بیاوریم. باید تفکر لیبرالی کنار برود و مردم  پای کار بیایند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی افزود: کمک به دولت در مردم پایه کردن اقتصاد کشور از برنامه های بسیج سازندگی است. جریان جهادی کشور از زمان تشکیل بسیج سازندگی به گفتمان عمومی تبدیل شده است. رهبری مطالبه دارند همه جوانان در قالب گروه های جهادی ساماندهی و‌ سازماندهی شوند.
 
بیش از ۶۰۰ هزار جهادگر به صورت اختصاصی در حوزه های مختلف فعال هستند
 
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار جهادگر به صورت اختصاصی در حوزه های مختلف فعال هستند، گفت: ۲۴ هزار گروه جهادی فعال داریم که بدون حق الزحمه به مناطق محروم ‌می‌روند و تلاش می‌کنند وضع اقصادی کشور را بهبود ببخشند.
 
زهرایی افزود: ریزشی در جریان جهادی وجود ندارد. سیل زلزله و یا هر‌حادثه طبیعی نشان داد گروه های جهادی اولین گروه پیشگام است که به یاری مردم می شتابند.
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی در توصیه به بخش خصوصی گفت: ظرفیت بسیج و اتصال شما به این شبکه موجب توانمند کردن نسل جوان در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بسیجیان باعث برانگیختگی اجتماعی و ترغیب گروه های جهادی می شوند و تصدی گری نمی کنند، اظهار داشت: بسیج سال گذشته ۲۱ هزار صندوق قرض الحسنه ایجاد کرد که ۱ میلیون نفر عضو این صندوق ها هستند. صندوق های قرض الحسنه تولید دارند اما مکشی در بازار وجود ندارد.
 
زهرایی افزود: بخش خصوصی به‌عنوان یک بخش معین با گروه های جهادی و صندوق ها تعامل داشته باشد که درخواست من از بخش خصوصی همکاری با این صندوق هاست. 
 
مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه با پیوند بخش خصوصی با صندوق های قرض الحسنه و گروه های جهادی مشکلات حل خواهد شد نه با برجام گفت: سال گذشته صندوق های ما  ۶۸ هزار شغل ایجاد کردند که حتی وزارت خانه ها هم‌ نمی توانند چنین ادعایی کنند.
 
در انتهای این مراسم برخی از مدیران شرکت های خصوصی به بیان دغدغه ها و نظراتشان در حوزه بازاریابی و بازارهای روستایی و نحوه مشارکت و همکاری با گروه های جهادی پرداختند.
 
انتهای پیام/ 
 
 
 

نظرات بینندگان