کد خبر: ۱۴۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۹

به بهانه رونمایی از کتاب استهبان در دفاع مقدس

ملت ما در برخورد با این پدیده شوم، از جنگ فرصتی بزرگ ساخت که موجب برکاتی گردید.
پایگاه خبری تحلیلی شیرازه؛ جنگ پدیده شومی است و هیچ ملتی ازان استقبال نمی‌کند اما برخورد ملت ها با جنگ های ناخواسته و تحمیلی معیار عظمت و شایستگی یا ذلت و زبونی آن ملت ها است.
قطعا تحمیل کنندگان هر جنگ بدنبال نابودی شکوه و عظمت و استقلال و عزت و موفقیت های ملت ها هستند چنانچه در جنگ تحمیلی بر ما نیز چنین بود.
هشت سال جنگ در حالی بر کشور ما تحمیل شد که از یک طرف ملتی است که تازه انقلاب کرده، نظم سابق شکسته شده و هنوز نتوانسته کشور خویش را بازسازی و سازماندهی و نظم نوین متناسب با انقلاب ایجادکندوازطرف دیگر دنیای استکباری آنروز ازشرق و غرب قرارداشتند.اما ملت ما در ان جنگ عظمت و عزت و شایستگی ماندگاری خویش را در تاریخ به ظهور رساند.

بازخوانی آن صحنه های عظیم برای همه ملت ها بویژه ملت ما در طول تاریخ حرکت آفرین و امید بخش و افتخارامیز است. معمولاً ره اورد جنگ ها تخریب زیرساخت ها و کشتار انسانهای گرانقدر و نابودی همه آنچه یک ملت در طول قرن‌ها فراهم کرده می باشد.

ولی ملت ما در برخورد با این پدیده شوم، از جنگ فرصتی بزرگ ساخت که موجب برکاتی گردید، امام خمینی آن حکیم الهی در سخنان خود در طول دوران جنگ، برکات دفاع مقدس را بطور مکرر بیان نمودند که فهرست وار به آنها اشاره می کنیم:
۱-تقویت ایمان و معنویت و عشق به اسلام
۲-خودباوری و اعتماد به خویشتن
 ۳-شکوفایی استعداد ها و خلاقیت ها و تعالی افکار و اندیشه ها
 ۴-بازدارندگی دشمنان ازت عرض های بعدی و مصونیت بخشی کشور
۵-ایجاد روحیه شهادت طلبی و ایثار و فضایل اخلاقی تعاون و مهربانی و همدلی و...
۶-نشر عظمت اسلام و ایران اسلامی در جهان
۷-ارتقای آستانه تحمل ملت و قدرت ایستادگی در برابر فشارهای تحمیلی دشمن
 ۸-افشای چهره جهانخواران و استکبار جهانی و منافقین
 ۹-ایجادروحیه خودباوری درملت های مسلمان و دهها برکت دیگر
 کار پژوهشگر سخت کوش و بی توقع و صبور استاد جواد اسلامی در ترسیم و بازخوانی صحنه های عظیمی که فرزندان این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس آفریدند در راستای نشر و ماندگاری و تعمیق ارزشها و برکاتی است که از زبان امام خمینی(رحمت الله علیه) بر شمردیم.
به بهانه رونمایی از کتاب استهبان در دفاع مقدس
ایشان که خود حضور مستمر در جبهه های جنگ داشتند با تلاش بیست ساله خویش در پدیدآوردن کتاب ارزشمند "استهبان در دفاع مقدس " کار را برای آیندگان در شناخت کار بزرگ فرزندان خود در دفاع مقدس هموار کردند. ما این موفقیت بزرگ را به ایشان تبریک می گوییم و دوام توفیقاتشان را از خداوند مسئلت داریم.

محمد گنجی آزاد_ استاد دانشگاه
نظرات بینندگان