کد خبر: ۱۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۲ مهر ۱۳۹۹

بهره‌برداری از ۲ کارخانه بزرگ صنعتی در فارس تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: تا پایان امسال دو کارخانه بزرگ صنعتی در استان فارس به بهره برداری می‌رسد.
  حمیدرضا ایزدی در کارگروه و تسهیل رفع موانع تولید و نشست با فعالان اقتصادی استان فارس، گفت: در استان فارس ۳ هزار و ٩٨۶ مجوز بهره برداری با سرمایه گذاری افزون بر ٣۴٧هزار میلیارد تومان صادر شده است که مجوز‌های صادر شده ٩٩ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

او افزود: در آخرین سرمایه گذاری‌های صنعتی که در استان فارس به بهره برداری رسیده ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است این در حالی است که پیشتر در استان فارس صنایع مختلفی نظیر کربنات سدیم کاوه و پتروشیمی شیراز موجب توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است.

ایزدی از افتتاح ۲ کارخانه بزرگ صنعتی در فارس تا پایان سال خبر داد و تاکید کرد: پتانسیل‌های خوبی در استان فارس در زمینه زنجیره تولید فولاد و آهن وجود دارد و اگر زنجیره تولیدی این واحد‌ها تشکیل شود می‌توان زمینه بهبود تولیدات و افزایش صادرات محصولات تولیدی را فراهم کرد.

ایزدی در خصوص ظرفیت‌های موجود در بخش معادن فارس نیز گفت: در استان فارس ٣٧ واحد معدنی شناخته شده و از میان این مواد معدنی ٢٣ ماده توسط فعالان معدنی در حال برداشت هستند و در میان ۶٣٨ واحد معدنی که در استان وجود دارد نیز بیش از ٨ هزار و ۴۵۶ نفر اشتغال دارند.

او ادامه داد: ١٩معدن که در استان فارس پیشتر غیرفعال بودند به عرصه تولید بازگشته و مطالعات ۵٠ واحد معدنی نیمه تعطیل و بازگشت به عرصه تولید نیز در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس در خصوص صادرات نیز گفت: در استان فارس یک هزار و ۴٠٠ کارت بازرگانی وجود دارد و بیش از ٣٠۴ بنگاه اقتصادی در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان