کد خبر: ۱۴۲۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز خبر داد:

عضویت شیراز در هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز از برگزاری نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با حضور این کلانشهر و به صورت مجازی خبر داد.
 حمید جورکش با اشاره به عضویت شیراز در هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان گفت: این نشست مجازی فرصتی برای صحبت و هم اندیشی در خصوص مسائل مشترک شهرهای تاریخی بود و امیدوارم با پایان یافتن همه گیری ویروس کرونا شاهد برگزاری نشست های حضوری باشیم.

وی با اشاره به تبادل نظر به منظور زمان بندی برگزاری هفدهمین کنفرانس جهانی شهرهای تاریخی افزود: هفدهمین نشست کنفرانس جهانی اتحادیه شهرهای تاریخی هر دو سال یک بار برگزار می شود و قرار بود این نشست خردادماه در کازان روسیه برگزار شود که به علت شیوع کرونا لغو شد. طی روزهای گذشته این نشست به صورت مجازی با شرکت قائم مقام شهردار شیراز برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: در نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان تصمیم گرفته شد که هفدهمین نشست در خرداد ۲۰۲۱ با در نظر گرفتن شرایط مختلف همچون اعلام پایان رسمی همه گیری کووید ۱۹ از سوی سازمان بهداشت جهانی و برداشتن محدودیت های سفر به روسیه و صدور روادید ورود برای اتباع خارجی توسط دولت آن کشور و عدم الزام به گذراندن دو هفته قرنطینه در بدو ورود به صورت حضوری برگزار شود.

جورکش درخصوص زمان برگزاری هجدهیمن کنفرانس جهانی شهرهای تاریخی نیز افزود: این نشست استثنائا با فاصله زمانی یک سال از هفدهمین نشست و در سال ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد.

وی تصمیم گیری در زمینه شهرهای علاقه مند به عضویت در اتحادیه شهرهای تاریخی را از دیگر مسایل مطرح شده در نشست مجازی هیات مدیره برشمرد و اضافه کرد: هیات مدیره در این نشست مجازی عضویت دو شهر جدید از روسیه در این اتحادیه را تایید کردند و شیراز نیز پیشنهاد داد ابتدا شهرهای علاقه مند به صورت آزمایشی عضو اتحادیه شهرهای تاریخی شوند و پس از طی مدت زمان مشخص و نحوه فعالیت آنها درخصوص عضویت قطعی تصمیم گیری شود.

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز ارائه گزارش عملکرد مالی سال ۲۰۱۹ و تصمیم گیری درخصوص بودجه و برنامه های سال مالی ۲۰۲۰ را از دیگر عناوین دستورکار نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی جهان عنوان کرد.

جورکش با بیان اینکه ۱۱۹ شهر از ۶۶ کشور عضو اتحادیه شهرهای تاریخی هستند، افزود: کیوتو رییس و بنیان گذار (ژاپن) و شهرهای شیان (چین)، قونیه (ترکیه)، بلرت( استرالیا)، بادیشل (اتریش)، گیونگ جو(کره جنوبی)، لیوبلیانا (اسلوونی) و شیراز اعضای هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی هستند.

براساس این گزارش، شیراز هم اکنون در سازمان های جهانی مختلفی همچون «اتحادیه شهرهای تاریخی»، «متروپلیس» (انجمن کلانشهرهای مهم جهان)، سازمان جهانی شهرهای هوشمند، شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو، «شبکه همکاری بین شهری برای میراث فرهنگی معنوی» (ICCN)، «مجمع شهرداران آسیایی»، «سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی» (OICC)، «سازمان شهرها و حکومت های محلی متحد» (UCLG) و «شهرداران صلح» عضو است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹
0
صنعت گردشگری یکی از مهمترین و پر سودترین صنایع جهان هست و کرونا یک فرصت برای تمام کشورهایی است که در این صنعت عقب ماندگی دارند تا بتوانند به سرعت کارهای عمرانی مربوط به این صنعت را تکمیل کنند. لطفا" دولت و بانکها کمک کنند تا طرحهای عمرانی این صنعت تکمیل شود.