کد خبر: ۱۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۵ - ۱۴ مهر ۱۳۹۹
اعمال محدودیت ترافیکی در شیراز؛

اجرای خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک

با اجرای خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک، محدودیت‌های ترافیکی در شیراز از امروز اعمال می‌شود.
 شهردار منطقه سه شیراز گفت: به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ایجاد سیل در ورودی شمالی شهر شیراز، خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک اجرا خواهد شد.

مسعود طهماسبی با بیان این که خط لوله دوم به موازات خط لوله اول ایجاد می‌شود افزود: این طرح در سه مرحله به مدت سه ماه از پل امام علی تا چهارراه ادبیات، از چهارراه ادبیات تا انتهای بلوار چهل مقام و از تقاطع بلوار چهل مقام با هفت تنان تا دروازه قرآن اجرا می‌شود.

وی گفت: به دلیل وجود تاسیساتی همچون خط لوله انتقال آب آشامیدنی از سد درودزن به شهر شیراز، خط لوله گاز و فیبر نوری بر سر راه اجرای طرح، ممکن است زمان اجرا کمی طولانی‌تر شود.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان این که در محله نخست اجرای طرح خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک، به مدت دو هفته مسیر شرقی پل امام علی به سمت چهارراه ادبیات بسته می‌شود افزود: این طرح از فردا دوشنبه چهاردهم مهر اجرایی و مسیر‌های جایگزین توسط پلیس راهور اعلام خواهد شد.

طهماسبی گفت: دروازه قرآن مهم‌ترین ورودی شهر شیراز است و سیل نوروز ۱۳۹۸، دغدغه‌هایی برای مردم و مسئولان در زمینه ایجاد سیل در زمان‌های دیگر ایجاد کرد که امیدواریم با اجرای این طرح، این دغدغه برطرف شود.

وی با بیان این که پارسال اقداماتی در راستای کاهش خطرات سیل در حوضچه آبریز دروازه قرآن ایجاد شد افزود: افزایش ظرفیت حوضچه از ۱۴ به ۵۰ هزار متر مکعب و ساخت بند پاره سنگی، از دیگر اقدامات انجام شده برای حل مشکل نبود مسیل در ورودی شهر شیراز است.

به گفته شهردار منطقه سه شیراز، ۶ بند خاکی نیز توسط منابع طبیعی استان فارس در بالادست دروازه قرآن در حال ساخت است که به زودی دو بند آن افتتاح می‌شود.

در ۵ فروردین ماه ۱۳۹۸، بارش باران سبب ایجاد سیلاب در محدوده دروازه قرآن، ورودی شمالی شهر شیراز شد که بر اثر آن خسارات مالی بسیاری برجای ماند.

در این حادثه ۲۱ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۱۰ نفر مصدوم شدند و ۳۵۰ خودرو هم آسیب دید.
اما مردم شیراز با اسکان رایگان مسافران آسیب دیده در این سیل و توزیع غذا بین آن ها، در تاریخ ایران و جهان ماندگار شد./ خبرگزاری صدا و سیما 


نظرات بینندگان