کد خبر: ۱۴۲۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

کشوری شدن ابتکار فارس در راه اندازی خانه های بهداشت عشایر با هدف بهبود خدمت رسانی به عشایر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه برگزاری هشتمین پویش «ره_سلامت»، از کشوری شدن ابتکار فارس در راه اندازی خانه های بهداشت سیار عشایری با هدف دسترسی عشایر کوچنده به خدمات و مراقبت های بهداشتی اولیه به عشایر خبر داد.
به گزارش شیرازه، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه امروز در آستانه روز ملی روستا و عشایر، ۱۸ خانه بهداشت سیار عشایری به بهره برداری می رسد، این اقدام را تلاشی برای تکمیل زنجیره های خدمت رسانی در حوزه سلامت فارس است که دسترسی این قشر از جامعه به خدمات سلامت را تسهیل می کند. 

 او ادامه داد: نخستین فاز از این خدمت، فروردین ۱۳۹۸ با حضور وزیر بهداشت، با راه اندازی ۱۸ خانه بهداشت سیار در ۱۸ منطقه عشایرنشین فارس انجام گرفت و امروز ۱۸ خانه بهداشت سیار دیگر نیز در ۱۸ منطقه عشایری دیگر استان به بهره برداری می رسد.
کشوری شدن ابتکار فارس در راه اندازی خانه های بهداشت عشایر با هدف بهبود خدمت رسانی به عشایر
دکتر لطفی اعتبار راه اندازی فاز دوم این خانه های بهداشت را ۴۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از دیگر تلاش های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای راه اندازی این خدمت، تربیت بهورزانی از جامعه عشایری استان بوده تا بتوانیم زمینه های تعامل بهتر با دریافت کنندگان خدمت را فراهم آوریم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه همزمان با هشتمین آئین برگزاری پویش «ره_سلامت»، امروز در آستانه روز ملی روستا و عشایر، ۱۸ خانه بهداشت سیار عشایری در فارس به بهره برداری رسید، گفت: برای راه اندازی این خدمت به نحوی برنامه ریزی شده که طی کوچ عشایر در مناطق ییلاق و قشلاق استان، ارائه مراقبت های بهداشتی اولیه به جمعیت عشایر کوچنده تداوم داشته باشد. 

 دکتر «عبدالرسول همتی» هزینه راه اندازی و تجهیز هر کانکس خانه بهداشت سیار عشایری را ۲۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: هر کانکس دست کم دویست خانوار عشایری را تحت پوشش دارد.

هشتمین آئین پویش «ره_سلامت» با افتتاح ۳۱۳ پروژه بهداشتی درمانی روستایی و عشایر در سراسر کشور و در آستانه روز ملی روستا و عشایر برگزار شد که از این تعداد ۲۳۳ پروژه روستایی شامل ۴۸مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با ۲۳ هزار و ۹۰۷ مترمربع زیربنا، ۱۰۵ خانه بهداشت با ۱۰ هزار و ۵۵۵مترمربع زیربنا، ۷۵ زیست پزشک با ۱۶ هزار و۴۹۹ مترمربع زیربنا، یک پایگاه سلامت با ۵۳۸ مترمربع زیربنا، دو تسهیلات زایمانی با ۲۹۸ مترمربع زیربنا، دو آموزشگاه بهورزی با هزار و ۴۴۰ مترمربع زیربنا و ۸۰ خانه بهداشت سیار عشایری در مناطق مختلف کشور بوده است. 

 این آئین با حضور دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور به صورت وب کنفرانس، دکتر «علیرضا رئیسی» معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر «عنایت الله رحیمی» استاندار فارس، دکتر «کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر «مهرزاد لطفی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه، دکتر «مهرداد شریفی» معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر «سید روح الله حسینی» مدیر روابط عمومی دانشگاه، مهندس «مهدی فرجی» سرپرست حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر مسوولان استانی در منطقه چاه بید پاسارگاد برگزار شد.

دیگر وزاری دولت نیز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با این آئین، دستاوردهای دولت تدبیر و امید در جامعه روستایی و عشایرنشین کشور را اعلام کردند و پروژه هایی در این زمینه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در کشور به بهره برداری رسید.

نظرات بینندگان