کد خبر: ۱۴۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
آغاز محدودیت‌های کرونایی در فارس از ۲۳ مهرماه؛

الزام استفاده از ماسک در ادارات و نهادها/برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است/ دانشگاه‌ها، مدارس، اماکن فرهنگی، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: با تصویب این ستاد، محدودیت‌های کرونایی از چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۹۹ در ۳۶ شهرستان این استان آغاز خواهد شد و تا دوم آبان ادامه خواهد داشت.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عبدالرضا قاسم‌پور افزود: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و بستری بیماران کرونایی در استان، به رغم اینکه در بحث مراعات پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و رسیدگی و مراقبت و درمان بیماران، استان فارس در کشور در جایگاه نخست قرار گرفته اما همچنان جزو چهار استان با وضعیت نارنجی هستیم.

وی ادامه داد: با تصویب جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا و آغاز محدودیت‌ها، بازرسی و نظارت بر نحوه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی واحدهای صنفی، تولیدی، صنعتی، خدماتی، کارگاه‌های ساختمانی، طرح‌های عمرانی و ادارات نیز تشدید خواهد شد.
در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است/هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است/ تا پایان هفته آینده، دانشگاه‌ها، مدارس، اماکن فرهنگی، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی تعطیل هستند
او اظهار داشت: مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه روزی، زبان سراها و کتابخانه‌ها است که این مراکز می‌بایست آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

معاون استاندار فارس افزود: تاکنون نیز در استان ۸۰ درصد مدارس و موسسه‌های آموزشی، آموزش‌های خود را به شکل مجازی ارائه می‌دادند.

قاسم‌پور بیان کرد: تا پایان هفته آینده، دانشگاه‌ها، مدارس، استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی و کاراته و جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مجوز ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و دستور استاندار فارس، در سراسر استان استفاده از ماسک در ادارات برای کارکنان و مراجعان الزامی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.

او گفت: همچنین مصوب شده تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها از چهارشنبه به مدت ۱۰ روز تعطیل شوند و رستوران‌ها و فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها فقط به شکل بیرون بر خدمات ارائه دهند.

قاسم پور اضافه کرد: اکیپ‌های ویژه نظارت نیز که از قبل راه‌اندازی شده بر وضعیت حمل و نقل عمومی، پایانه‌های مسافربری، بخش‌های اداری و غیراداری دستگاه‌های اجرایی به شدت نظارت خواهند داشت و با افراد و مدیران درهر پست و منصب که مصوبات ستاد استانی  را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری بازرسی استانداری فارس، واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری‌ها، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان