کد خبر: ۱۴۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

امور راهبری ۱۹ شهرک صنعتی فارس واگذار شد

احد فتوحی با اشاره به واگذاری امور راهبری ۱۹ شهرک صنعتی در استان به شرکت‌های خدماتی، گفت: مهمترین نیاز شرکت‌های خدماتی ایجاد وحدت رویه است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در جلسه مدیران عامل شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی فارس با رئیس مجمع نمایندگان استان، با اشاره به واگذاری امور راهبری ۱۹ شهرک صنعتی در استان به شرکت‌های خدماتی، گفت: مهمترین نیاز شرکت‌های خدماتی ایجاد وحدت رویه است که با تشکیل انجمن صنفی، کارفرمایی شرکت‌های خدماتی شهرک‌های صنعتی این مهم محقق می‌شود.

احد فتوحی، بر تقویت و حمایت از فعالیت شرکت‌های خدماتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاکید کرد وگفت: شرکت‌های خدماتی بازوی بخش دولتی برای اداره مناسب شهرک‌های صنعتی محسوب می‌شوند.

فتوحی با اشاره به وجود محدودیت‌ها در اعتبارات، عنوان کرد: تمام تلاش خود را برای اختصاص عادلانه اعتبارات به‌منظور حمایت از شرکت‌های خدماتی، انجام خواهیم داد و در این زمینه تخصیص اعتبارات بر اساس عدالت اولویت‌ها و ضرورت‌های موجود خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به در آمد هزینه بودن شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز محدودیت اعتبارات دولتی برای اجرای طرح‌های زیرساختی، خاطرنشان کرد: منابع مالی مورد نیاز شهرک‌های صنعتی به صورت محدود از منابع دولتی و به صورت انبوه از واگذاری اراضی تامین می‌شود.

او تاکید کرد: تامین زیرساخت‌ها، حمایت دولت را می‌طلبد وبر اساس قانون دستگاه‌های خدمات رسان مکلف هستند تا زیرساخت‌های لازم را تا ورودی واحدهای صنعتی و شهرک صنعتی فراهم کنند، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد و شهرک صنعتی از منابع داخلی که باید صرف زیرساخت‌های داخل شهرک شود برای تامین زیرساخت بیرون خرج می‌کند که این موضوع قیمت تمام شده حق انتفاع را برای سرمایه گذاران افزایش می‌دهد.

فتوحی افزود: منابعی که از صنعتگر می‌گیریم لزوما برای داخل شهرک است و اجرای طرح‌های زیرساختی بدون تامین مالی انجام نمی‌شود و در این خصوص دستگاه‌های خدمات رسان باید مشارکت داشته باشند.

امور راهبری ۱۹ شهرک صنعتی فارس واگذار شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه با هدف تحقق جهش تولید، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری فارس فعال است و جلسات آن به صورت مستمر برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی که پیش از این در خانه صنعت و معدن بررسی و پالایش شده‌اند مطرح ودر راستای بهبود امور صنعتگران مصوب می‌شود و دستگاه‌های اجرایی و بانک ها نیز ملزم به اجرای این مصوبات هستند.

ظفر افشون با اشاره به اینکه موضوع حق‌النظاره چاه‌های آب شهرک‌های صنعتی از مهمترین مشکلات است که هزینه بخش صنعت را بالا می‌برد از رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که در این زمینه در مذاکره با وزارت نیرو این موضوع را پیگیری کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: شی ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان