کد خبر: ۱۴۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

ایجاد پیوست‌های فرهنگی موجب شد تا فعالیت‌های اجتماعی ضریب اجرایی بهتری داشته باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: با توجه به ضریب نفوذ فعالیت های اجتماعی در جامعه لذا توجه به پیوست فرهنگی در دستورکار فعالین این حوزه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی در دیدار با مدیرعامل خیریه شهید رضا زاده بیان کرد: توجه به پیوست‌های فعالیت‌های اجتماعی سالیانی است که مورد توجه فعالان این حوزه واقع شده و این هدف از زمانی ایجاد شد که میزان ضریب نفوذ فعالیت‌های اجتماعی واکاوی و مورد پایش قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایجاد پیوست‌های فرهنگی موجب شد تا فعالیت‌های اجتماعی ضریب اجرایی بهتری داشته باشد و این مهم موجب گشت تا فعالیت‌های اجتماعی در کنار فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته و جامعه با سرعت بیشتری به سمت کمال حرکت کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس یادآور شد: فعالیت‌های اجتماعی در زمره اقداماتی است که اگر بدون پشتوانه فرهنگی باشد ثمراتی را در جامعه ایجاد نمی‌کند از این رو است که باید فعالیت‌های اجتماعی با پشتوانه فرهنگی جامعه درآمیزد تا در میان تمامی آحاد جامعه تأثیرگذار باشد.

وی هدف از اینگونه فعالیت را افزایش سرمایه اجتماعی یادکرد و افزود: طلاب و فعالین حوزه‌های تبلیغات اسلامی بیش از هر زمان دیگری در جامعه حضور دارند و نمونه‌ای از این حضور می‌توان به سیل شیراز اشاره کرد که طلاب با تمامی ظرفیت‌های ممکن در جامعه حضور پرشوری داشته و توانستند خدمات ارزنده‌ای را به افرادی که دارای مشکل بودند، ارائه دهند.

او افزود: در کنار این فعالیت‌ها می‌توان به سایر فعالیت‌ها نظیر هزار مدرسه هزار مسجد اشاره کرد که طلاب در مدارس مختلف حضور پیدا کرده و نسبت به آموزش مسائل دینی اقدام خواهند کرد که رویکرد متفاوتی را از تبلیغات اسلامی در جامعه ایجاد کرده است.

حجت الاسلام مهرابی ادامه داد: ایجاد گروه‌های جهادی نیز یکی از طرح‌های تحولی است که در سازمان تبلیغات اسلامی مورد توجه قرار گرفته و سعی شده تا با توجه به اینکه خطرات ناشی از کووید ۱۹ در جامعه وجود دارد اقدامات به گونه‌ای باشد که افراد از ابتلاء به این بیماری در مصونیت باشند.

گفتنی است در این دیدار مدیرعامل خیریه شهید رضازاده با ابراز خرسندی در خصوص افزایش فعالیت‌های تبلیغی میان سازمان تبلیغات و این مؤسسه یادآور شد: فعالیت‌هایی که در این مرکز و سایر مؤسسات تبلیغی در زمان شیوع کرونا صورت گرفت بیش از هر زمان دیگری مورد توجه جامعه مخاطب واقع شد.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های مذهبی نباید تنها مربوط به قشر خاصی از جامعه باشد و باید این فعالیت‌ها به گونه‌ای در جامعه صورت بگیرد که تمامی اقشار جامعه از قبل آن بهره مند گردند این در حالی است که توجه به فضای مجازی نیز می‌تواند نقش مؤثری در راستای جذب حداکثری افراد به فعالیت‌های تبلیغی و هیئات مجازی داشته باشد./مهر

نظرات بینندگان