کد خبر: ۱۴۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
علیرضا پاک‌فطرت با اشاره به اینکه موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما :

به شعور مردم توهین نکنید/مافیای اقتصادی هیچ توجهی به مردم ندارند و هرگونه که بخواهند تصمیم می‌گیرند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع افزایش قیمت بلیط هواپیما هیچ ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد، اظهار داشت: واقعا اگر فکر می‌کنند که قیمت بلیط هواپیما با دلار مقایسه می شود، بی‌احترامی به فهم و شعور مردم است، زیرا که نیروی انسانی سازمان هواپیمایی از خلبان گرفته تا بقیه پرسنل بر اساس ریال حقوق دریافت می کنند، سوخت هواپیما با ریال به فروش می‌رسد و هزینه تعمیرات و امثالهم با ریال محاسبه می‌شود.
  علیرضا پاک‌فطرت درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما اظهار داشت: از آنجا که وزارت راه و شهرسازی و حوزه حمل و نقل آن باید با هماهنگی کمیسیون عمران مجلس در این باره تصمیم‌گیری کند متاسفانه هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است لذا در اولین جلسه، اعتراض کتبی خود را به رئیس مجلس اعلام خواهم نمود.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع هیچ ارتباطی با افزایش قیمت دلار ندارد، اظهار داشت: واقعا اگر فکر می‌کنند که قیمت بلیط هواپیما با دلار مقایسه می شود، بی‌احترامی به فهم و شعور مردم است، زیرا که نیروی انسانی سازمان هواپیمایی از خلبان گرفته تا بقیه پرسنل بر اساس ریال حقوق دریافت می کنند، سوخت هواپیما با ریال به فروش می‌رسد و هزینه تعمیرات و امثالهم با ریال محاسبه می‌شود.
 
وی ادامه داد: فقط در خریداری برخی از قطعات هواپیما که آن هم حدود ۱۰ درصد است از دلار استفاده شده و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات در کشور خودمان تولید می‌شود پس این موضوع نباید بهانه‌ای برای افزایش قیمت به این میزان باشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس یازدم اظهار داشت: با این که من عضو کمیسیون عمران مجلس هستم و حوزه حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی هم جزئی از آن است ولی متاسفانه در موضوع افزایش قیمت بلیت هواپیما هیچ مشورت و نظرخواهی با مجلس و کمیسیون عمران به عمل نیامده است و این نشان می‌دهد که مافیای اقتصادی هیچ توجهی به مردم ندارند و هر گونه که بخواهند تصمیم می‌گیرند، البته این جانب در اولین جلسه اعتراض خود را کتباً به رئیس مجلس اعلام خواهم نمود. 
 
وی تاکید کرد: در کجای دنیا قیمت بلیط هواپیما در یک مدت کوتاه به این شدت افزایش می یابد؟ باید توجه داشت که استفاده از سیستم حمل و نقل خصوصاً حمل و نقل هوایی برای بسیاری از افراد از جمله بیماران، دانشجویان، بازرگانان، اساتید دانشگاه و.... ضروری است، لذا تصمیمات در خصوص هرگونه تغییر در قیمت بلیط سیستم های حمل و نقل کشور باید با هماهنگی و نظارت دقیق و نهادهای مسئول صورت پذیرد.

نظرات بینندگان