کد خبر: ۱۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹

برگزاری نشست مشترک استاندار فارس و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء

نشست مشترک دکتر عنایت الله رحیمی با دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران، برای بررسی و تسریع در اجرای پروژه های در دست احداث قرارگاه در استان فارس برگزار شد.
 به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در این نشست، استاندار فارس با بیان این که قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران تاکنون پروژه های مختلفی را در این استان با موفقیت و توانمندی اجرا و به بهره برداری رسانده است، اظهارداشت: امیدواریم در ادامه فعالیت های جهادی مجموعه بزرگ قرارگاه خاتم پروژه های ریلی، سدسازی و آبرسانی واگذار شده به قرارگاه هر چه زودتر به بهره برداری برسند.
دکتر عنایت الله رحیمی گفت: سد هایقر و سد نرگسی دو پروژه مهم و اثرگذار در کنترل سیلاب های منطقه و تامین آب شرب و کشاورزی در مناطق زیردست هستند که در این سفر انتظار داریم فرمانده محترم قرارگاه خاتم نسبت به تسریع و تکمیل هر دو پروژه مساعدت نمایند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس به موضوع انتقال آب سد درود زن به شیراز و مسیر ۱۴کیلومتری باقی مانده از خط دوم انتقال آب اشاره کرد و افزود: باید تلاش کنیم این بخش باقی مانده تا قبل از تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر عزم همه مجموعه های استان فارس برای تحقق توسعه و پیشرفت استان فارس گفت: همدلی، وفاق و همراهی همه نیروهای دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر مناسبی برای پیشرفت در اوج سختی ها و فشارهای اقتصادی به وجود آورده است .

استاندار فارس در این دیدار با بیان توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت پتروشیمی های استان گفت : ما به دنبال راهکارهایی برای ابقای پتروشیمی ها در شهرستان ها هستیم و با توجه به انتظارات ایجاد شده و حساسیت‌های موجود از مجموعه قرارگاه نیز انتظار می رود علیرغم فقدان توجیهات اقتصادی محض، با بکارگیری روش‌هایی از جمله صنایع وابسته پتروشیمی در شهرستان های فسا، داراب، فیروزآباد و لامرد به نحوی عمل شود که انشاالله موجب رضایت مردم شریف استان و شهرستان های میزبان پروژه های پتروشیمی گردد.
نشست مشترک استاندار فارس و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران
در ادامه دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران در این دیدار صمیمی گفت: خوشبختانه استاندار فارس با شناخت و تسلط کافی در حوزه فنی و عمرانی بر مشکلات و‌موانع موجود واقف هستند ،این شناخت  در کنار تماس و پیگیری‌ها باعث می شود که قرارگاه  بتواند با حمایت‌های مدیریت ارشد استان و رفع برخی موانع موجود عملکرد بهتر و ‌موثرتری داشته باشد .

وی افزود : با توجه به مذاکرات انجام شده تلاش خواهد شد پروژه های سد هایقر ، سد نرگسی ، انتقال آب از سد درود زن به شیراز و راه آهن اقلید به یزد در اولویت تامین اعتبارات و تسریع در تکمیل پروژه قرار گیرد .

سردار محمد افزود: خط ۲ مترو شهر شیراز و همچنین خط ۳ مترو این کلان شهر و پروژه بزرگراه دشت ارژن به  ابوالحیات نیز در مذاکرات امروز مورد بررسی قرار گرفت که در این موارد نیز تلاش خواهد شد با کمک شهرداری شیراز ان شاالله خطوط مترو به بهره برداری برسد.
نشست مشترک استاندار فارس و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران
وی با اشاره به دو پروژه بزرگ آزادراه شیراز - بوشهر و همچنین راه آهن شیراز - عسلویه که مطالعات اقتصادی فنی آن ها در حال انجام است، گفت: در صورت تحقق شرایط لازم، این دو پروژه نیز قابل اجرا خواهند بود .

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به موضوع طرح  پتروشیمی های استان فارس گفت: قرارگاه آمادگی هرگونه همکاری و بررسی پیشنهادات را دارد .

نظرات بینندگان