کد خبر: ۱۴۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۹
پنج شنبه با شهدا:

ترور پزشک مجاهد استان فارسی در حضور فرزند خردسالش

شهيد سيد "محمدابراهيم فقيهی" دی ماه 1326 در شهرستان نی ريز به دنیا آمد. «پس از گذراندن دوره سربازی در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه شیراز پذیرفته شد. او در تمام دوران زندگی خود دست از مجاهدت برنداشت که سرانجام.....
پایگاه تحلیلی خبری شیرازه: شهيد سيد "محمدابراهيم فقيهی"سوم دی ماه 1326 در شهرستان نی ريز دیده به جهان گشود. هفت ساله بود که راهی مدرسه شد و تحصیلات خود را تا پایان دبیرستان در رشته علوم تجربی گذراند. سال 1344 برای خدمت دو سال به ساوه رفت و در آن جا فعاليت های سياسی مذهبی خود را شروع کرد. که چند مرتبه توسط رژیم شاه دستگیر و شکنجه شد. او در مراسم های مذهبی سخنرانی و نوحه سرايی می کرد.

ترور پزشک مجاهد استان فارسی در حضور فرزند خردسالش

تشکیل انجمن اسلامی در دانشگاه شیراز
پس از اتمام دوره سربازی در کنکور سراسری شرکت کرد و در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد. او نقش بسزائی در تشکیل انجمن اسلامی دانشگاه شیراز داشت. سال 1348 به جرم رهبری تظاهرات دانشجویی به مناسبت بزرگداشت شهدای انفجار خوابگاه دانشگاه شیراز دستگیر و شکنجه شد. اواخر سال 1356 همزمان با اوج گیری نهضت عظیم اسلامی از افراد موثر و گرداننده در دانشکده پزشکی و بیمارستان سعدی بود.

دانشکده پزشکی
پس از پيروزی انقلاب اسلامی به مبارزه پیگیر با منافقین پرداخت. فقیهی از ارکان اساسی جهاد دانشگاهی شاخه پزشکی بود که با تلاش های شبانه روزی و طرح های خود از متلاشی شدن دانشکده پزشکی که یکی از اهداف منافقین بود جلوگیری کرد. تشکیل اولین گروه پزشکی در روزهای آغازین جنگ تحمیلی در خوزستان با کوشش دکتر فقیهی از طریق دانشگاه شیراز تشکیل شد.

شهادت
یکی از دلائل ترور دکتر فقیهی تاکید او جهت درمان مجروحان جنگی بود که در یک بازده زمانی منافقین با ایجاد رعب و وحشت در جامعه پزشکی مانع از آن می شدند. سید ابراهیم با پیش قدم شدن در این مسیر دیگر پزشکان را نیز به این کار تشویق کرد. فقیهی دستیار سال آخر تخصصی ارتوپدی بود و همیشه آرزوی خود را خدمت به مردم مستضعف می دانست به گونه ای که به خانواده خود بارها گفته بود قصد دارد پس از پایان دوره دستیاری با ایجاد مطبی در بخش های حاشیه ای شیراز به آرزوی خود جامع عمل بپوشاند
وی سرانجام در 19 مهر ماه 1360 هنگامی که از بیمارستان به خانه بازمی گشت در حضور فرزند خردسالش توسط منافقین کوردل به شهادت رسید.

ترور پزشک مجاهد در حضور فرزند خردسالش
انتهای متن/
منبع: پرونده فرهنگی، مرکز اسناد ایثارگران فارس

نظرات بینندگان