کد خبر: ۱۴۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

عبور مبتلایان به کووید۱۹ در فارس از مرز ۷۰ هزار نفر

آخرین آمارهای مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس تا بیست و نهم مهر، با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استودیو سلامت فارس اعلام شد.
به گزارش شیرازه به نقل از معاون درمان دانشگاه با اعلام بستری هزار و ۸۳ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان، عنوان کرد: از این تعداد ۱۷۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU بستری بوده و مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند. 

دکتر «علی اکبری» از انجام ۳۳۲ هزار و ۸۴۰ مورد تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون خبر داد و افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای بیش از ۷۰ هزار و ۷۰۴ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به قطعیت رسیده است.

او با ابراز تاسف از مرگ ۱۳ هم استانی طی ۲۴ ساعت گدشته در استان، مجموع آمار جانباختگان این بیماری را از ابتدای شیوع در استان، هزار و ۲۰۸ نفر اعلام کرد.

دکتر اکبری در ادامه این گزارش با آرزوی سلامتی برای تمامی مبتلایان، از بهبودی ۶۲ هزار و ۴۵۵ مبتلا به کروناویروس در فارس خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اشاره به افزایش تعداد موارد مثبت، ابتلا و فوت بیماران کووید ۱۹، هشدار داد: کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا دچار خستگی مفرط شده اند، ظرفیت تخت های بیمارستان ها دچار محدودیت شده و مجموعه سلامت فارس با بحران جدی مواجه شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه از مردم خواست تا ضمن استفاده از ماسک از خانه تا خانه و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند./۱۰۳

پایان خبر

نظرات بینندگان