کد خبر: ۱۴۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹

نیروی انتظامی؛ حافظ میراث فرهنگی و امنیت گردشگران

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت: تلاش داریم با ارتباطات بیشتر با متولیان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم در زمینه های مختلف از جمله حفاظت فیزیکی، فرهنگ‌سازی، جذب مشارکت های مردمی، آموزش های شهروندی، بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و ... به پیشبرد اهداف خود دست یابیم.
به گزارش شیرازه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، رئیس یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت به همراه تعدادی از کارکنان این مجموعه  با فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت، به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامیدیدارکردند. 
دراین دیداربه افزایش تعاملات چند سویه دستگاه ها در جهت حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و صیانت از حقوق گردشگری از جمله موضوع امنیت و آرامش شهروندان و گردشگران، پرداخته شد.

سرهنگ فرشید زینلی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت در ابتدای این دیدار ضمن خوش آمد گویی به مهمانان در رابطه با اهمیت ارتباط مستمر نیروی انتظامی با مجموعه های مختلف از جمله میراث فرهنگی که نقش و جایگاه مهمی را در شهرستان مرودشت دارا می باشد، تاکید و بیان کرد: شهرستان مرودشت با دارا بودن مجموعه آثار جهانی، ملی و سایر جاذبه های ارزشمندی که در حوزه میراث فرهنگی، میراث طبیعی و گردشگری دارد و همچنین با توجه به بازدید میلیونی گردشگران در طول سال، با تعاملات بسیار خوبی که با مجموعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر دستگاه ها ایجاد شده است، می تواند حافظ امنیت و آرامش شهروندان و گردشگران ایرانی و خارجی باشد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت، اظهار داشت: تلاش داریم با ارتباطات بیشتر با متولیان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری بتوانیم در زمینه های مختلف از جمله حفاظت فیزیکی، فرهنگ‌سازی، جذب مشارکت های مردمی، آموزش های شهروندی، بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و ... به پیشبرد اهداف خود دست یابیم.

بهمن مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت ضمن تبریک مناسبت هفته نیروی انتظامی در رابطه با اهمیت فراوان نقش حافظان امنیت و آسایش شهروندان، بیان کرد:  ایران از لحاظ میراث فرهنگی و طبیعی، کشوری خاص است و در دنیا با معماری حیرت انگیز خود توانسته است در زمینه های مختلف گردشگری سهم قابل توجهی داشته باشد و گردشگر به خود جذب نماید.

وی در ادامه گفت: در موضوع امنیت، آرامش و آسایش شهروندان شهرستان مرودشت و همچنین گردشگران ایرانی و خارجی اقدامات شایسته ای توسط نیروی انتظامی با همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان صورت گرفته است که خوشبختانه توانسته ایم با همکاری شهروندان و دستگاه های مختلف از جمله نیروی انتظامی با توجه به وسعت، تنوع و تعدد آثار فرهنگی، طبیعی و جاذبه های گردشگری به اهداف مد نظر خود در زمینه های حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و همچنین حقوق شهروندی به خصوص در موضوع امنیت، دست یابیم.
 
این مقام مسئول گفت: همکاری نیروی انتظامی با یگان حفاظت میراث فرهنگی و گردشگری بسیار قابل تقدیر است که این تعامل منجر شده است، ما در موضوع امنیت گردشگران از جمله در تفرجگاه ها، مناطق نمونه گردشگری، اقامتگاه های بوم گردی و سایر اماکن گردشگری، خدمات مطلوب تری ارائه نموده و عملکرد بسیار خوبی را شاهد باشیم و امیدوارم به عنوان دو مجموعه همکار در زمینه اهداف مشترک، بتوانیم از ظرفیت‌های همدیگر، بیشتر بهره مند گردیم.

حمید فدایی، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با بیان توضیحاتی تخصصی که با معرفی ارزش های میراث فرهنگی در رابطه با مجموعه آثار جهانی، ملی و واجد ارزش همراه بود، ضمن پاسداشت هفته نیروی انتظامی، بیان کرد: امنیت و آرامشی که در مجموعه جهانی تخت‌جمشید و حرائم آن و همچنین سایر جاذبه های میراث فرهنگی و گردشگری ما حاکم است، مرهون تلاش‌های بی‌وقفه و متعهدانه افرادی است که با تلاش های ارزشمند و مطلوبشان، نقش شایسته ای را فراتر از انتظارات ما داشته اند.

فدایی ادامه داد: با توجه به کاهش چشمگیر حضور گردشگران در مجموعه ها امیدواریم شرایط کنونی مرتبط با بیماری کرونا در کشور بهبود پیدا کند و شاهد رونق مجدد در اصناف وابسته به گردشگری باشیم.

وی گفت: با توجه به وسعت شهرستان و حرایم تخت جمشید و تنوع و تعدد آثار تاریخی موجود، موضوع حفاظت فیزیکی و حراست همه جانبه از آثار به ویژه در نقاط دورافتاده و با دسترسی سخت، همکاری بین دستگاهی را می‌طلبد که در اینباره نیروی انتظامی در همکاری با یگان حفاظت میراث فرهنگی، می تواند نقش و جایگاهی ویژه در پیشبرد ماموریت های حفاظتی از حرایم میراث فرهنگی برخوردار باشد. مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: میراث فرهنگی متعلق به آیندگان است و ما با حفاظت، معرفی و بهره برداری از آن می توانیم در رونق اقتصاد مبتنی بر گردشگری موثر بوده و در دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی آن سهیم باشیم. می دانیم که امروز اقتصاد مبتنی بر نفت در حال کاهش است که گردشگری می‌تواند در تامین نیازهای شهروندان این مرز و بوم نقش بسزایی داشته باشد.

نظرات بینندگان