کد خبر: ۱۴۲۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس:

رتبه استان فارس در ازدواج و طلاق در بین استانهای کشور نامطلوب است

در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم به طوری که استان فارس در مولفه ازدواج در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۱ و در مولفه طلاق رتبه ۱۶ را دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم به طوری که استان فارس در مولفه ازدواج در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۱ و در مولفه طلاق رتبه ۱۶ را دارد.
 
 سید احمد احمدزاده در ششمین کارگروه فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم به طوری که استان فارس در مولفه ازدواج در بین ۳۱ استان کشور رتبه ۲۱ و در مولفه طلاق رتبه ۱۶ را دارد، اظهار داشت: برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی نباید منتظر دستورالعمل‌های ملی باشیم زیرا ممکن است آن دستورالعمل‌ها با شرایط استان ما مطابقت نداشته باشد بلکه همین کارگروه سلامت و خانواده باید تصمیمات عملی برای این موضوع پیشنهاد و اجرایی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس با بیان اینکه در بحث بیماری کرونا همه اطلاع دارند که در چه وضعیت نگران‌کننده‌ای هستیم بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شود، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برخی ادارات در حال کاهش است به همین دلیل ستاد کرونا تصمیم گرفته که برای بررسی میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سطح ادارات استان فارس بازدید کند.

وی خطاب به مسئولان ادارات با بیان اینکه تصمیماتی که می‌گیرید باید مبنای عقلانی داشته باشد و براساس نیاز جامعه باشد و با نشستن در اتاق دربسته مشکلات برطرف نمی‌شود، گفت: در حال حاضر تصمیمات سلبی جواب نمی‌دهد بلکه نگاه ما باید نگاه ایجابی باشد و اگر اقناع‌سازی و توجیح جواب نداد آن وقت تصمیم دیگری گرفته می‌شود.

احمدزاده با بیان اینکه دشمن می‌خواهد از کوچکترین موضوع استفاده و با روح و روان مردم بازی کند و به همین دلیل تبلیغات گسترده‌ای برای سیاه‌نمایی اوضاع کشور در شبکه‌های خارجی انجام داده است خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت در این شرایط هر تصمیمی که می‌گیرید باید همراه با تدبیر باشد.

وی با انتقاد از برخی از مدیران برای عدم توجه به مصوبات کارگروه سلامت،  بیان کرد: مصوبات کارگروه سلامت نباید روی زمین بماند و مدیرانی که به این مصوبات توجه دارند باید تشویق شوند و مدیرانی که به این مصوبات بی‌توجه هستند باید جوابگوی کوتاهی خود باشند.

معاون استاندار فارس با اشاره به تبلیغات گسترده کالاهای آسیب‌رسان به سلامت در سطح شهر، گفت: تبلیغات زیاد نیاز کاذب ایجاد می‌کند و این حق‌الناس است که با تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان به سلامت خانواده هزینه مردم را هدر بدهیم و سلامت آنها را دچار مخاطره کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید در مورد کالاهای آسیب‌رسان به سلامت جامعه تبلیغات گسترده انجام شود، گفت: البته نمی‌توان به یکباره تمام این تبلیغات را از سطح شهر جمع‌آوری کرد بنابرین باید اولویت‌بندی کرد و اولویت نخست جمع‌آوری تبلیغاتی است که بیشترین آسیب را به سلامت مردم وارد می‌کنند.

احمدزاده با بیان اینکه در مورد جمع‌آوری کارگاه‌های لبنیات سنتی مخالف برخورد چکشی هستم زیرا در حال حاضر در بدترین شرایط اقتصادی هستیم و میزان تاب‌آوری مردم نیز پایین آمده است، عنوان کرد: حفظ سلامت مردم در اولویت ما است ولی به جای پلمپ و جمع‌آوری باید با اقناع‌سازی و توجیح این کارگاه‌ها را ساماندهی کنیم.

نظرات بینندگان