کد خبر: ۱۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹

طرح آبخیزداری و کنترل سیل حوزه آبخیز دروازه قرآن افتتاح شد

استاندار فارس گفت: رفع مشکل سیلاب در مجموعه سعدی نیز باید به سرعت در دستور کار قرار گرفته و به نتیجه برسد.
به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی در آیین افتتاح طرح آبخیزداری و کنترل سیل در حوزه آبخیز دروازه قرآن، اجرای این پروژه را اقدامی پسندیده دانست و با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی مختلف در تکمیل آن نقش داشته اند، عنوان کرد: انجام پروژه مذکور نشان داد همراهی و همکاری دستگاه های متولی می‌تواند زمینه ساز کارهای ارزشمندی باشد که از وقوع فجایعی همچون سیل فروردین ماه ۹۸ جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه مدیریت حوزه آبخیز دروازه قرآن با دیدگاهی کاملا علمی به اجرا در آمده است، افزود: حداکثر دوره برگشت در این پروژه ۵۰۰ سال و حجم خروجی لوله انتقال آب ۶۷ متر مکعب پیشبینی شده در حالی  که پیش از این دوره برگشت ۵۰ ساله و حجم خروجی ۱۴ متر مکعب بود.

استاندار فارس با بیان اینکه پروژه مذکور با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است، گفت: همکاری شهرداری، منابع طبیعی و سایر دستگاه های متولی نتیجه ای اثر بخش برای رفع خطر خواهد داشت.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه در گذشته صیقلی شدن سطح خاک در این منطقه سبب سرعت حرکت روان آبها شده بود، ابرازامیدواری کرد: با اجرای طرح تکمیلی جنگلکاری و فضای سبز در این پروژه علاوه بر رفع این مشکل شاهد ایجاد محیطی مناسب برای گذران فراغت و همچنین تلطیف هوا باشیم.

دکتر رحیمی  تاکید کرد: رفع مشکل سیلاب در مجموعه سعدی نیز باید به سرعت در دستور کار قرار گرفته و به نتیجه برسد.

استاندار فارس همچنین با اشاره به اهمیت آبخیزداری و آبخوان داری از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی خواست برای بهره‌مندی بیشتر استان از چنین پروژه هایی همکاری کنند.


نظرات بینندگان