کد خبر: ۱۴۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۱ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
مدیر حوزه های علمیه کشور در شیراز:

حوزه انقلابی صیانت قدیم را حفظ میکند و سکوی جدید را به ظهور می رساند

اختتامیه همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمدابن موسی(ع) برگزار شد.
به گزارش شیرازه؛ آیت الله علیرضا اعرافی در اختتامیه همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به نقاط عطف حوزه انقلابی ابراز داشت: حوزه انقلابی حوزه ای است که صیانت قدیم را حفظ می‌کند و هم سکوی جدید را به ظهور می رساند.
 مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حوزه انقلابی حوزه ایست که دانش بنیان، علم دوست و علم گستر در مرزهای انقلاب اسلامی به قلمروهای جدید است که با مشارکت بیش از 500 استاد در 16 حوزه دانشی به 400 رشته گرایش رسیده ام، اما کم است.
اعرافی با اشاره به فتح قلمروها افزود: طلاب جوان و اساتید این قلمروها باید با تعامل دانشگاه، قلمروهای اسلامی فتح شود که مردهای سخت و مجاهد می خواد.

استان فارس همواره مهد حوزه بوده است
مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: در طول بیش از هزار سال هیچ گاه چراغ حوزه خاموش نشده است، فراز و فرود ها تجربه کرده است، اما این استان از قرن دوم تاکنون گام به گام با علم و دانش و اندیشه پیش رفته است، همواره مهد حوزه بوده است، در مقاطعی شیراز به قله های بلند علمی و معرفتی و حوزوی رسیده است و از درون این مدارس نورانی و حوزه های علمیه چهره هایی در قله های علم، حکمت و تفسیر و فقاهت الهی رسیده اند، که سند بزرگ افتخار برای حوزه شیراز و مردم آن است.

حوزه انقلابی منتظر اکتشاف است
این مقام مسوول  به حوزه خواهران هم اشاره کرد و اظهار داشت: حوزه خواهران جریان فعال است که باید به مسابقه بپردازند و با علم ودانش و قدرت عقلی، حضور خود در صحنه های علمی و جهانی را به نمایش بگذارند چرا که هزاران نکته نو در حوزه انقلابی منتظر اکتشاف است که اگر در راه دین و انقلاب نباشد راه به جایی نمی‌برد.
آیت الله اعرافی، حوزه انقلابی یعنی اخلاق شهید صدر دانست و گفت: شهید صدر با تألیف کتاب، جبهه تفکر اسلامی را در مقابل با تفکر جهانی بهم زد لذا روحانیت در طول تاریخ اجتماعی بوده که بنای خیر برپا کرده و کمک یار مردم بوده است.
وی حوزه انقلابی، سیاسی دانست، چرا که ذات انقلابی بودن حوزه است.

حوزه انقلابی ملی و بین المللی می اندیشد
این مقام مسوول به اندیشه حوزه انقلابی اشاره کرد: حوزه انقلابی ملی و بین المللی می اندیشد چرا که جهان پذیرای اندیشه ناب اسلام و انقلاب اسلامی است لذا اگر نپذیرفت یعنی ما روحانیون و مسولان کوتاهی کرده ایم.
مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: امروز حوزه ابعاد بین المللی پیدا کرده‌است و پرچم های مختلفی را بیدار نموده است چرا که حوزه انقلابی حوزه حاظر در صحنه های حساس و پیچ های تاریخی است که نقطه های عطف را می‌شناسد.
ایت الله اعرافی در پایان حوزه انقلابی، حوزه ای دانست  که ولایت و رهبریت و مراجع درکنار نسل جوان، آگاه و پیشگام عناصری هستند که باید روح انقلاب را نمایندگی کنند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان