کد خبر: ۱۴۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۰۳ آبان ۱۳۹۹

رفع مشکلات شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» با تقاطع «شهیدان یغمور» شیراز

رحیمی گفت: افتتاح تقاطع «شهیدان یغمور» در شیراز مشکل شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» را حل می کند و هماهنگی بین سازمانی نقش مطلوبی در به ثمر نشستن آن داشته است.
   «عنایت الله رحیمی»، امروز (شنبه 3 آبان) در آئین افتتاح تقاطع «شهیدان یغمور» در شیراز گفت: افتتاح این پل در شیراز اقدام ارزنده ای در حوزه ارائه خدمات شهری است که با تلاش تمامی دست اندرکاران محقق شده است.
رفع مشکلات شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» با تقاطع «شهیدان یغمور» شیراز

استاندار فارس افزود: هماهنگی بین سازمانی نقش مطلوبی در به ثمر نشستن این پروژه ها دارد و تلاش پلیس راهور و نیروی انتظامی استان در این حوزه قابل تقدیر است و موجب ارائه خدمات بیشتر به شهر و شهروندان می شود.

وی اضافه کرد: افتتاح این تقاطع که با نام شهیدان یغمور مزین شده است مشکل شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» را حل می کند.

رحیمی با تاکید بر مفهوم انسان محوری بیان کرد: انسان محوری، شهر را به عنوان سیستم و موجود زنده می بیند و خیابان و حمل و نقل شریان های حیاتی شهر هستند و شهر نیاز به فرهنگسرا، تقاطع ها، ساختمان های مختلف و .... دارد تا پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی ادامه داد: باید به رشد همه جانبه شهر پرداخت که رویکرد علمی مناسبی برای توسعه است و از سال 77 مباحث و مشکلاتی در محور «میانرود»، «احمد آباد»، شهرک «فرهنگیان» و ... در شیراز بوده ایم که در دهه گذشته پیشرفت خوبی داشته و از مشکلات آن کاسته شده است.

استاندار فارس تصریح کرد: دولت در کمربندی جنوبی و شمال شهر شیراز هر یک با طول حدود  42 کیلومتر، میلیاردها تومان هزینه کرده و در سالهای  88 تا 95 سه تقاطع «وحدت»، «خلیج فارس» و «عدالت» توسط راه و شهرسازی استان با اعتبارات دولتی انجام شده و شهرداری امور مربوط به تملک آن را به انجام رسانده است.

وی افزود: اجرای تقاطع «مهدی آباد»  در سال 99 با 25 میلیارد تومان اعتبار شروع شده که با تامین اعتبارات بیشتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

رحیمی اضافه کرد: در سالهای اخیر عملیات اجرایی چندین دور برگردان و اصلاح مسیر توسط اداره کل راه و شهرسازی نیز صورت گرفته و تعدادی دوربین کنترل سرعت توسط راهداری نصب شده که از ملزومات ایمن سازی کمربندی شیراز است.

وی اعلام کرد: روشنایی کمربندی جنوب توسط راهداری در دولت تدبیر و امید از میدان «رودکی» تا تقاطع «وحدت» که محور از چهار خط به 6 خط تبدیل کرده توسط توسط راهداری به انجام رسیده  و برای اصلاح کمربندی در برنامه شورای ترافیک تقسیم کار در نظر گرفته  شده است.

استاندار فارس با اشاره به اجرای فاز یک  خط 2 مترو در شیراز گفت: با اجرای این خط از «میانرود» تا میدان «امام حسین (ع)» به ثبت رکوردی در کشور دست خواهیم یافت و خط سه مترو نیز استارت خورده و به سرعت پیش می رود.

اعتبارات شهرداری شیراز در پروژه ها صرف جایجایی تاسیسات شهری می شود
 
 «حیدر اسکندرپور»، نیز در آئین افتتاح تقاطع «شهیدان یغمور» در شیراز گفت: اجرای این تقاطع در روی کمربندی که نیاز به جریان ترافیک دارد اقدام حساسی بود و با همکاری تنگاتنگ پلیس راهور محقق شده است.
رفع مشکلات شهرک «فرهنگیان» و بلوار «باهنر» با تقاطع «شهیدان یغمور» شیراز
شهردار شیراز افزود: در اجرای طرح های شهرداری شیراز، بخشی به تامین اعتبارات لازم مربوط می شود اما از سوی دیگر بحث با دستگاه های خدمات رسان را داریم که تاسیسات آنها در مسیر اجرای پروژه های عمرانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از اعتبارات ما صرف جایجایی این تاسیسات شهری می شود و شهرداری چون پروژه در دست و پای مردم است به ناچار این هزینه ها را می پردازد.

اسکندرپور با اشاره به تعیین تکلیف کمربندی شیراز بیان کرد: سلامت شهروندان در خطر است و چون کمربندی در شریان های داخلی شهر قرار گرفته مردم توقع ارائه خدمات از ما دارند.

وی ادامه داد: سه میلیون متر مربع در ماه های اخیر آسفالت در شهر شیراز اجرا شده که سهم منطقه 9 شهرداری شیراز 450 هزار متر مربع بوده است اما دستگاه متولی کمربندی شیراز در سه سال اخیر حتی یک گرم آسفالت در کمربندی نریخته است.

اسکندرپور با اشاره به تامین روشنایی کمربندی شیراز بیان کرد: روشنایی کمربندی شیراز به معضلی تبدیل شده و گرچه شهرداری به تعهدات خود برای ایجاد سه تقاطع عمل کرده اما راه و شهرسازی برای احداث تقاطع ها عمل نکرده است.

وی افزود: افتتاح پروژه و کلنگ زنی در خصوص سیلاب، پنج شنبه هفته قبل، انجام شد اما به ایجاد بند در بالا دست برای ثمربخشی اقدامات شهرداری شیراز نیاز داریم که تا کنون به انجام نرسیده است.

شهردار شیراز اعلام کرد: اداره کل منابع طبیعی 6 بند در بالا دست دروازه قرآن افتتاح کرده است که بخش زیادی از سیلاب در کوه های «بمو» در این بندها متوقف می شود و شهرداری شیراز نیز در دروازه قرآن عملیات احداث لوله دوم را آغاز کرده و تا ماه های آتی به سرانجام خواهد رسید با که مخاطرات شهر شیراز در حوزه آبریز دروازه قرآن را رفع خواهد کرد.

نظرات بینندگان