کد خبر: ۱۴۲۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۹
شیرازه آخرین وضعیت زیر گذر علی ابن حمزه را بررسی کرد:
طرح سازه ای و ترافیکی زیرگذر علی ابن حمزه با قید اولیت در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و این زیر گذر از نظر ترافیکی در حال حاضر آماده بهره برداری می باشد.
دکتر احمد کلائی، طراح و شهرساز و مشاور شورای شیراز پیرامون آخرین وضعیت زیر گذر علی ابن حمزه به شیرازه گفت:

طرح سازه ای و ترافیکی زیرگذر علی ابن حمزه با قید اولیت در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و این زیر گذر از نظر ترافیکی در حال حاضر آماده بهره برداری می باشد.

طرح قبلی جداره سازی زیرگذر با استفاده از پانل های GRC(بتونی) بوده که به علت افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساخت و همچنین شکل خاص دیواره ، قابلیت اجرایی ندارد.
اما طرح بدنه سازی و زیباسازی با توجه به اهمیت موقعیت مکانی این زیر گذر و قرار گیری در لبه بافت تاریخی فرهنگی و همچنین محور عرفان مورد توجه خاص بوده است.
لذا بحث تغییر در طرح بوجود آمد که معاون فنی و عمرانی، مدیر عامل سازمان عمران و معاونین مهندس صالحی با تشکیل جلسات فنی سعی در طراحی جدید و شکیل  کردند که حتی مصالحی نیز به صورت نمونه کوچک بر روی دیواره و در سطح کوچک اجرا شدند که هرگز مورد تایید قرار نگرفتند (همچون پلاستر مورد اشاره که بصورت پایلوت در ۲۰ متر مربع از طرف پیشنهاد دهنده اجرا گردید) 
در آخرین جلسه طرحی توسط اینجانب با استفاده از آجر ارائه گردید که تقریبا مورد تایید قرار گرفته و تا هفته آینده نهایی خواهد شد که به اطلاع اصحاب محترم رسانه و شهروندان دغدغه مند خواهد رسید.
 دلایل استفاده از آجر به شرح ذیل است:
١.مصالح بوم آورد و قرابت با معماری اصیل شیراز
٢. قرابت و نزدیکی بیشتر زیرگذر با محور عرفان و بافت تاریخی و فرهنگی
٣. ایجاد مدول جهت پوشش چالش‌های بوجود آمده در قالب و بتون ریزی

دکتر کلائی: طرح قبلی جداره سازی زیرگذر به علت افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساخت و همچنین شکل خاص دیواره، قابلیت اجرایی ندارد

دکتر کلائی: طرح قبلی جداره سازی زیرگذر به علت افزایش سرسام آور قیمت مصالح ساخت و همچنین شکل خاص دیواره، قابلیت اجرایی ندارد
دریـچـــــــــــــــــــــه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: